Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Fiat Brava 1.9 JTD Error Cli

  1. #1
    peq_88
    Gość

    Domyślnie Fiat Brava 1.9 JTD Error Cli

    Witam. Szukałem już na wielu forach. Przypamniało mi się, że kiedyś znallazłem rozwiązanie problemu dla swojej Bravy na tym forum. Przejrzałem wszystkie posty dotyczące tego błędu, ale mojego przypadku nie znalazłem. Mianowicie zaraz po odpaleniu wyskakuje błąd Error Cli. Następstwem tego błedu jest to, że cały czas z nadmuchów leci mi ciepłe powietrze, nawet wtedy gdy pokrętło temperatury jest na 0. Czujnik temperatury zewnętrznej jest sprawny. Wiatraczek pomiędzy przyciskami klimy i obiegu wewnętrznego tez jest sprawny. Dodadkowo mogę napisać, że zaraz po przekręceniu kluczyka gdy ustawię wiatrak w położenie AUTO dmucha największym strumieniem powietrza i po ok. 10 sekundach wyłancza się. Proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Administracja ; 01-10-2010 o 02:03

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Masz właściwą ilość czynnika w układzie klimatyzacji?

  3. #3
    peq_88
    Gość

    Domyślnie

    Dodam, że gorące powietrze leci mi bez włączonej klimy. Czy brak czynnika w takim przypadku mogłby spowodowac opisane przeze mnie objawy?

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał peq_88 Zobacz post
    Witam. Szukałem już na wielu forach. Przypamniało mi się, że kiedyś znallazłem rozwiązanie problemu dla swojej Bravy na tym forum. Przejrzałem wszystkie posty dotyczące tego błędu, ale mojego przypadku nie znalazłem. Mianowicie zaraz po odpaleniu wyskakuje błąd Error Cli. Następstwem tego błedu jest to, że cały czas z nadmuchów leci mi ciepłe powietrze, nawet wtedy gdy pokrętło temperatury jest na 0. Czujnik temperatury zewnętrznej jest sprawny. Wiatraczek pomiędzy przyciskami klimy i obiegu wewnętrznego tez jest sprawny. Dodadkowo mogę napisać, że zaraz po przekręceniu kluczyka gdy ustawię wiatrak w położenie AUTO dmucha największym strumieniem powietrza i po ok. 10 sekundach wyłancza się. Proszę o pomoc.
    no proszę, żeby forum fiata nie było skłonne udzielić wyczerpującej wypowiedzi, to się dziwie.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    Cytat Napisał peq_88 Zobacz post
    Czujnik temperatury zewnętrznej jest sprawny.
    a skad ta pewnosc ?
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    sprobuj tricku z "trybem serwisowym" (czy jak to nazwac) moze pokaze Ci jakis blad i bedziesz blizej odpowiedzi, kiedys na forum BBTP bylo to opisane i sam w bravie probowalem, tylko ze juz nie pamietam jak leciala cala ta "procedura"
    uprzedze tylko ewentualne pytania, watpliwosci, nie trzeba miec zadnego sprzetu do tego

  7. #7
    peq_88
    Gość

    Domyślnie

    Wczoraj jechałem i auto zachowuje sie normalnie. Zimny nadmuch działa. Error sie nie wyswietla. Ale przypuszczam, że znow gdy zrobi sie znimniej i będzie trzeba częściej poużywac pokrętła temperatury to znów wyskoczy error cli. Byłem podpytac w zakładzie gdzie zajmują sie klimą i dostałem odpowiedz, że prawdopodobnie może to być uszkodzona jakaś zapadka, która nie wyłancza ogrzewania. Dodam ze jak wszystko działało i miałem włonczone ogrzewanie to przy wyłączeniu slyszalem jakby przez chwile załączyl się jakiś mechanizm odłanczający nagrzewanie.

  8. #8
    peq_88
    Gość

    Domyślnie

    i tak jak się spodziewałem "error cli" powrócił. Chyba sam sobie z nim nie poradze i będe zmuszony oddać auto do mechanika.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:37 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:19 ----------

    Przeczytalem juz wszystko co sie dało. Przynajmniej tak mi wydaje. Jestem ciekaw jak jest sterowana nagrzewnica. Przepływ płynu w nagrzewnicy prawdopodobnie sterowany jest za pomocą zaworu. Tylko co porusza tym zaworem i gdzie on się znajduje. Wydaje mi się, że w tym może tkwic cały problem. W moim przypadku zawór ten może być cały czas otwarty i nie chce sie domknąć gdy przekręcam pokrętło temperatury do poziomu 0. Co Wy na to?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał peq_88 Zobacz post
    i tak jak się spodziewałem "error cli" powrócił. Chyba sam sobie z nim nie poradze i będe zmuszony oddać auto do mechanika.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:37 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:19 ----------

    Przeczytalem juz wszystko co sie dało. Przynajmniej tak mi wydaje. Jestem ciekaw jak jest sterowana nagrzewnica. Przepływ płynu w nagrzewnicy prawdopodobnie sterowany jest za pomocą zaworu. Tylko co porusza tym zaworem i gdzie on się znajduje. Wydaje mi się, że w tym może tkwic cały problem. W moim przypadku zawór ten może być cały czas otwarty i nie chce sie domknąć gdy przekręcam pokrętło temperatury do poziomu 0. Co Wy na to?
    jedź do ASO, niech Ci podłączą komputer do sterownika klimy i wszystko będzie jasne. Prawdopodobnie jakiś czujnik bądź silniczek sterujący nawala, bez examinera niestety do tego nie dojdziesz chyba że wszystko wymienisz. Temperatura jest ustalana za pomocą przesłony sterowanej silniczkiem elektrycznym i nie ma żadnego zaworu.
    Jeśli okresowo błąd znika to może być tylko kwestia przetartych kabli.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory