Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] Zerwany pasek klinowy (wielorowkowy) drugi raz

  1. #1
    macin22
    Gość

    Domyślnie [156] Zerwany pasek klinowy (wielorowkowy) drugi raz

    Witam

    Panowie zerwał mi sie pasek klinowy drugi raz zrobilem jakies 1k km tylko na nim pierwsze zerwanie skonczylo sie przeskoczeniem rozrzadu (opisane dokladnie w innym moim poscie) dlatego co moze byc przyczyna ze te paski mi tak sie psuja nie chce znow placic 3 tysiecy za naprawe wlazlem dzis pod auto wymienilem ten pasek bo mialem w zapasie po ostanich przejsciach sprawdzalem od gory i dolu i boku wszystkie kola i "na oko" nie jestem w stanie stwierdzic ktore mogloby ewentualnie obcierac niedawno mialem wymieniona rolke prowadzaca;
    na kole od klimy jest lekki luz ale minimalny ledwo wyczuwalny macie jakies pomysly jak dojsc do tego co jest z tymi kolami nie halo ?? Pytanie drugie jak pojade do warsztatu to oni maja jakis "cudowny" przyrzad aby okrecilic ktore kolo jest krzywe czy to raczej robia tak jak ja wizulanie lub na czuja ???

    W tym temacie

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...y_1_9_jtd.html

    pisza o rozwulkanizowanym kole moze ktos mi wyjasnic o co chodzi dokladnie bo nie rozumiem tego pojecia ??
    Ostatnio edytowane przez macin22 ; 20-11-2010 o 21:10

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pasek się urywa, czy spada?

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    a ten pasek jak się zerwał wzdłużnie poprzecznie? postrzępiony czy ucięty jak nożem? sposób jego zerwanie może coś podpowiedzieć

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    macin22
    Gość

    Domyślnie

    Pasek zdecydowanie urywa sie pierwszy rozpadl sie na czesci pierwsze drugi zszedl z niego jakby jeden rowek oderwal sie od reszty a pozostalla czesc paska jeszcze napedzala kola

    od zewnetrznej strony lub od kola samochodu

  5. #5
    kowal
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź napinacz paska wielorowkowego ten sprężynowy, kiedyś mi zerwał bo się zablokował możliwe że się blokuje, trzeba zwrócić uwagę na niego jak się zakłada pasek czy nie jest zablokowany i pracuje.

  6. #6
    macin22
    Gość

    Domyślnie

    Jak juz pisalem sprawdzalem dosc dokladnie wizualnie i manualnie wszystko jest ok jak dla mnie zaczne chyba od napinacza faktycznie gdyz rolka jest nowa a reszta kol nie ma jakis luzow ubytkow itp.


    Co to jest rozwulkanizowane kolo ktore pojawia sie w postach o zerwanych paskach ?
    Ostatnio edytowane przez macin22 ; 20-11-2010 o 21:21

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Sprawdzać musisz na uruchomionym silniku i przygazówki dodatkowo. Jak wszystko stoi to nic nie zobaczysz. Prawdopodobnie zsuwa się z jakiejś rolki prowadzącej i ścina od brzegu. Gdzieś coś nie trzyma osi. A to koło dotyczy chyba diesli, tam jest dwumasowe koło pasowe. Ale niech to potwierdzi ktoś z JTD.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W jtd to koło napędzajace wału korbowego jest zbudowane z metalu i gumy, żeby tłumić drgania.
    W TS koło jest całe metalowe, więc ten temat nas nie dotyczy.
    Musisz sprawdzić bardzo dokładnie, czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie i czy mają gładkie rowki, no i czy obracają sie w osi.
    To trudna sprawa, ale nie do wykonania.
    Płaszczyznę spróbuj sprawdzić przy pomocy długiego liniału.
    Jak koło lub rolka chodzi krzywo, to jak pokręcisz to nawet na oko możesz coś zobaczyć, ale najlepiej przyłożyć do brzegu koła jakiś pręcik, oprzeć go o coś i obserwować szelinę między brzegiem koła (rolki), a prętem.
    Sprawdź też, czy prawidłowo jest przykręcone koło napędzające wału korbowego.
    To koło jest przykręcone 4 śrubami do wału, ale zwróć uwagę, że ma ono mały otworek na niewieki występ, który wystaje z płaszczyzny pod kołem. Ten występ ma się znajdować właśnie w tym otworku.

  9. #9
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    mialem to samo , tylko ze w 2.4 jtd. W moim przypadku winny byl napinacz paska , ktory mimo ze wzrokowo byl w jak najlepszym stanie krzywo prowadzil pasek.
    Konsekwencja bylo rozcinanie paska przez kolo pasowe sprezarki.
    Wymiana napinacza zlikwidowala problem calkowicie.

  10. #10
    ViP Świeżak Avatar akuki
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Orzesze SMI
    Auto
    AR 159 TI JTDM
    Postów
    80

    Domyślnie

    A jakiej firmy miałes pasek???
    Wiem ze były dwa rodzaje rowków - chodzi o kształt - musiałby to ktos sprawdzic dokładnie w katalogu dayco jaki ma tam byc pasek - moz etu tkwi problem .
    http://www.akuki.pl/
    http://sklep.akuki.pl - ***TAKIE ORYGINALNE CZĘŚCI MAMY***

Podobne wątki

  1. pasek klinowy wielorowkowy?
    Utworzone przez iv3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 16:43
  2. zerwany pasek klinowy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 19:13
  3. pasek klinowy wielorowkowy
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 20:41
  4. zerwany pasek klinowy 156 2.0 JTS
    Utworzone przez koguto-k1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-04-2010, 11:07
  5. [156] pasek klinowy wielorowkowy
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory