Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Uszkodzona uszczelka pod głowicą czy zapowietrzony układ?

  1. #1
    meg77
    Gość

    Domyślnie Uszkodzona uszczelka pod głowicą czy zapowietrzony układ?

    Witam,jestem nowym użytkownikiem i jest mi miło poznać wszystkich.
    Posiadaczką alfy jestem od 10 miesięcy i po wcześniejszych autach jakie miałam przyjemność prowadzić, na własnej skórze doznałam że jednak alfa naprawdę jest kapryśna-ratuje mnie to,że tata jest mechanikiem,ale niestety rzadko na miejscu.
    Pozwólcie,że teraz opiszę swój problem:jakiś tydzień temu podczas dłuższej trasy(około 160km) zauważyłam,że w ogóle nie działa ogrzewanie i wskaźnik temperatury ani drgnie. Mój mentor powiedział,że pewnie termostat jest do wymiany, wybrałam się więc do mechanika,ale na miejscu Pan bez sprawdzenia nawet termostatu powiedział,że to uszczelka lub co gorsza głowica. Okazało się,że płynu chłodniczego było mniej niż minimum (wiem,moja wina bo zapomniałam tam zajrzeć),dolaliśmy płynu,potrzymaliśmy go na obrotach i zaczęło wylewać płyn,a jako że wystraszyli mnie głowicą to postanowiłam samochodem nie jeździć, aż mój tata nie wróci i sam nie zajrzy.
    Jednak dzisiaj przeprowadziliśmy naprawę on-line przez telefon, gdyż wspólnymi siłami doszliśmy do wniosku,że skoro praktycznie nie było płynu to przewody mogły się zapowietrzyć,i tak przez jakieś pół godziny utrzymywałam obroty na wysokości 2500,w tym czasie ogrzewanie wróciło,temperatura wzrosła do 90 i wtedy zaczęło wylewać płyn ze zbiorniczka przez zamknięty korek.
    Jutro wybieram się po nowy korek i stąd moje pytanie czy jeżeli temperatura będzie w normie,ogrzewanie bez zarzutów i przestanie wylewać płyn to jednak może być termostat,uszczelka lub co gorsza głowica?
    Bo szykuje mi się dłuższa trasa i nie wiem czy mogę bez obaw w nią wyruszyć autem.
    Przepraszam za tak chaotyczną i długą wypowiedź.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wygląda to na przepaloną uszczelkę pod głowicą

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    meg77
    Gość

    Domyślnie

    Czyli fakt,że teraz wszystko działa już poprawnie i po wymianie korka mam nadzieję,że również będzie wcale nie oznacza,że wszystko jest w porządku?
    Przekopałam się już przez mnóstwo for,na których doradzano aby sprawdzić czy nie jest za mało płynu i później odpowietrzyć,a także wymienić korek.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał meg77 Zobacz post
    Czyli fakt,że teraz wszystko działa już poprawnie i po wymianie korka mam nadzieję,że również będzie wcale nie oznacza,że wszystko jest w porządku?
    Przekopałam się już przez mnóstwo for,na których doradzano aby sprawdzić czy nie jest za mało płynu i później odpowietrzyć,a także wymienić korek.
    No oczywiście trzeba sprawdzić podstawowe sprawy jak uzupełnienie płynu, termostat niech będzie i korek, sprawność pompy wody ale najprawdopodobnie bedzie to uszczelka

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Hanys Romeo Avatar Adam$72
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    SI
    Auto
    sztrucel 156 2.4TDI , FZS 600
    Postów
    851

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze jak wygląda olej.Biały glut(emulsja) na miarce świadczy o przedostawaniu sie płynu do oleju.Wtedy uszczelka do roboty i glowica do planowania.

  6. #6
    meg77
    Gość

    Domyślnie

    Jako,że jestem kobietą to śmiem zapytać czy do sprawdzenia tej uszczelki ciężko się dostać? I czy z taką uszkodzoną uszczelką można w ogóle normalnie jeździć czy najlepiej jak najszybciej wymienić,bo może to skutkować jakimiś gorszymi powikłaniami?
    I kolejne pytanie-czy jeżeli po wymianie tego korka wszystko będzie w porządku to można uznać,że sprawdzanie uszczelki jest niepotrzebne?

  7. #7
    Hanys Romeo Avatar Adam$72
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    SI
    Auto
    sztrucel 156 2.4TDI , FZS 600
    Postów
    851

    Domyślnie

    Do uczczelki raczej sie nie dostaniesz.Wyjmij bagnet z oleju.Nie powinno na nim byc nic oprócz oleju(koloru czarnego)W przeciwnym razie nie jezdzij.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał meg77 Zobacz post
    Jako,że jestem kobietą to śmiem zapytać czy do sprawdzenia tej uszczelki ciężko się dostać? I czy z taką uszkodzoną uszczelką można w ogóle normalnie jeździć czy najlepiej jak najszybciej wymienić,bo może to skutkować jakimiś gorszymi powikłaniami?
    I kolejne pytanie-czy jeżeli po wymianie tego korka wszystko będzie w porządku to można uznać,że sprawdzanie uszczelki jest niepotrzebne?
    Z uszkodzoną uszczelką głowicy nie powinno się nawet uruchamiać silnika i nie oznacza to że płyn dostał się do oleju a jeśli okaże się że pomogła wymiana korka to uszczelkę sobie odpuść

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Hanys Romeo Avatar Adam$72
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    SI
    Auto
    sztrucel 156 2.4TDI , FZS 600
    Postów
    851

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    nie oznacza to że płyn dostał się do oleju
    ale jeżeli sie dostał to wiadomo co jest,w każdym razie bym to sprawdził,ile to roboty?

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    No tak wyjąc bagnet to nie jest dużo roboty

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Zapowietrzony układ chłodzenia
    Utworzone przez jacksoon w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-06-2021, 23:48
  2. [159] Nie odpala,brak cisnienia paliwa,zapowietrzony układ.
    Utworzone przez wolniacz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 04:23
  3. [146] Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez stet22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 07:34
  4. Pompa paliwa , zapowietrzony układ
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 22:17
  5. uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez seb22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory