Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: przycisk recyrkulacji powietrza

  1. #1
    viruskill
    Gość

    Angry przycisk recyrkulacji powietrza

    Witam mam taki problem jak świeci mi się dioda przy przycisku recyrkulacji powietrza to obieg jest otwarty czyli bierze powietrze z zewnątrz jak wcisnę ponownie to bierze z wewnątrz i szyby parują mi :/ ponowne wciśnięci zapala się dioda włącza sprężarka i z zewnatrz bierz powietrz :/ co z tym zrobić po prostu jest odwrotnie niż powinno być.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    930

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem, ale jak bierze powietrze z zewnątrz czyli jest otwarty powinny nie parować, jeden warunek czysty filtr. Przy zamkniętym też powinny nie parować, gdy jest włączona i sprawna klimka.

  3. #3
    viruskill
    Gość

    Angry

    moze tak

    wlanczam nawiew
    - przy przycisku recyrkulacji powietrza nie swieci sie zadna dioda a pobiera powietrze ze srodka samochodu paruja szyby
    - klikam na przycisk recyrkulacji spalin zapala sie dioda przeslona sie otwiera i pobiera powietrze z zewnatrz samochodu + wlancza sie sprezarka klimy

    czyli powinno byc na odwrot nie swieci sie dioda pobiera powietrze z zewnatrz a teraz pobiera mi ze srodka powietrze
    dioda sie zapala jak klikne to zaczyna pobierac powietrze z zewnatrz a powinno ze srodka .

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Nie podałeś czy alfa jest przed czy po FL a z opisu nie bardzo można to wywnioskować...

    Po FL jak dioda się nie świeci to masz tryb manualny z otwartym obiegiem (powietrze z zewnątrz). Gdy świeci się dioda z prawej strony to masz to masz tryb automatyczny (w razie zanieczyszczonego powietrza powinien się obieg sam zamknąć), gdy włączasz ręcznie zamknięty obieg to świeci się dioda z lewej strony i wtedy powinna się włączyć też klimatyzacja (tylko powyżej 3,5 stopnia)

    Przed FL (z kilmatyzacją) jest tylko dwie opcje. Obieg zamknięty z włączaniem się klimy lub otwarty. Jak dioda się nie świeci to jest pobieranie powietrza z zewnątrz i parowanie szyb może być spowodowane zapchanym (często też wilgotnym) filtrem.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Jesli układ klimatyzacji jest w trybie auto to centralka sama steruje otwarciem/zamknięciem nawiewu. Tam sa dwie diody - pytasz o tę z lewej czy prawej strony?
    Dioda z lewej oznacza zamknięcie nawiewu, a dioda z prawej że zamknięciem/otwarciem steruje centralka automatycznie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    Wiem jak to działa
    Alfa jest przed liftem 1999 rok
    pisze dokładnie że nie chodzi mi już o parowanie szyb a o to że po wciśnieciu przycisku pod siłą nawiewu czyli recylkuracji powietrza wewnątrz zapala się na nim dioda która sygnalizuje że jest obieg zamkniety i z nia zapala się dioda na sprężarce klimatyzacji która ma osuszać powietrze ale po tym wciśnięciu zamiast obieg się zamknąc to on zaczyna pobierać powietrze z zewnątrz a jak wcisnę ponownie czyli zgaśnie obieg sie zamyka i jest zamkniety i klima się tez wyłącza po prostu mam na odwród niż powinno byc !!!!

    i teraz mam pytanie czemu się tak mogło stać i co z tym zrobić czy idzie jakoś to zaprogramować ? czy są jakieś tryby? próbowałem na zapłonie włączyć przycisk recylkulacji powietrza i odpiąć klime ale skurczybyk pamieta :/

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał viruskill Zobacz post
    pisze dokładnie że nie chodzi mi już o parowanie szyb a o to że po wciśnieciu przycisku pod siłą nawiewu czyli recylkuracji powietrza wewnątrz zapala się na nim dioda która sygnalizuje że jest obieg zamkniety i z nia zapala się dioda na sprężarce klimatyzacji która ma osuszać powietrze ale po tym wciśnięciu zamiast obieg się zamknąc to on zaczyna pobierać powietrze z zewnątrz a jak wcisnę ponownie czyli zgaśnie obieg sie zamyka i jest zamkniety i klima się tez wyłącza po prostu mam na odwród niż powinno byc !!!!
    a po czym wnosisz że działa ci odwrotnie? sprawdzałeś klapkę?

  8. #8
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    po prostu czuc po pierwsze ze jak sie przystawi reke na podszybie tam gdzie ciagnie powietrze a druga sprawa parujace szyby .

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    To co piszesz zaprzecza samemu sobie... Skoro Ci ciągnie powietrze z zewnątrz to nie mają szyby prawa parować chyba, że masz "zawalony" filtr. Poza tym w mojej 156 przed FL gdy było poniżej 3,5 stopnia dioda od klimy się świeciła przy obiegu zamkniętym ale klimatyzacja nie chodziła (sprężarka stała) więc pewnie u Ciebie masz to samo. Jeśli klimatyzacja chodzi i jest sprawna to nie ma szans na parowanie szyb. Ja bym najpierw sprawdził filtr a potem klapkę i silniczek sterujący obiegiem zamkniętym. Zresztą, jak się przełącza na ten tryb bez włączonego wentylatora to słychać czy się klapka zamyka.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Gdzie znajdę ta "klapkę i silniczek sterujący obiegiem zamkniętym" ?? Gdzieś przy filtrze kabinowym?

Podobne wątki

  1. Nie działa klapa recyrkulacji powietrza wew/zew
    Utworzone przez bartezz28 w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-05-2016, 23:25
  2. Błąd recyrkulacji spalin ar 2,4 140KM 2000 r
    Utworzone przez maxonof w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-03-2014, 18:32
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 13:38
  4. Gdzie są cięgna od recyrkulacji wewnętrznej?
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 12:01
  5. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 20:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory