Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: bezkolizyjny pasek rozrząd czy wystepuje w alfie??

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gryf
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    stan przejściowy bez AR
    Postów
    48

    Domyślnie

    Zerwanie paska w silniku tzw. bezkolizyjnym nie zawsze kończy się bez konsekwencji. I taki silnik potrafi zrobić sobie krzywde jeśli zerwanie paska nastąpi podczas jazdy kiedy silnik jest na obrotach.

    Silniki bezkolizyjne to niewysilone jednostki, o relatywnie niskim stopniu sprężania, zwykle o budowie głowicy - dwa zawory na jeden cylinder. Komora spalania takiego wynalazku musi być tak skonstruowana by tłok w GMP i otwarty zawór się nie spotkały. Między innymi dlatego zaprzestano dalszego rozwoju tego typu silników.
    Wszystkie szesnasto zaworówki, czy wysilone jednostki nawet te ośmiozaworówki są wybitnie kolizyjne (TS, Busso, JTD).

    Ktoś wspominał tutaj o silniku z łańcuchowym napędem rozrządu. Czasy starych poczciwych silników na łańcuchu, które potrafiły kręcić setki tysięcy kilometrów, i nikt nawet nie pomyślał by zaglądać do łańcucha już bezpowrotnie minęły. Obecne silniki buduje księgowy i jego kalkulator. Np. producent Nissana Micry od wersji K12 zaleca kontrole łańcucha rozrządu po przejechaniu 90.000 km. Nie mam pojęcia na czym owa kontrola ma polegać. Bierzesz łańcuch i popierdzielasz do wróżki czy jak? Prawdą jest że np. w silniku 1,2B łańcuch potrafi rozdzwonić się po dojechaniu do 100.000 km. Należy wymienić wtedy cały komplet łańcuch, ślizgacz i koła które to kosztują bodajże 1600zł. Trzeba zakładać oryginał, bo podróbki nie dość że tanie nie są to jeszcze kiepskiej jakości.
    Inna sprawa - to bardzo żadkie przypadki ale się trafiają, to zerwanie łąńcucha. Nakręca się na małe koło wału korbowego i wyłupia blok. Zwykle dzieje się to jeśli ktoś próbował zapalić samochód na tzw. "szelki" (na holu). Silnik z urzędu idzie na złom wtedy. Więc łańcuch niby ma być lepszy od paska ale czy jest ? Napewno jest bardziej kosztowny przy ewentualnej wymianie.

    Wracając do głównego tematu związanego z okresami wymiany paska rozrządu i napinaczy. Napewno ilu mechaników tyle opini. Moja opinia jest taka.
    Pasek należy wymieniać co wskazany przez producenta okres czasu (w latach) i po określonym przebiegu. Myśle że słuszym jest wymiana paska, rolek napinacza i pompy wody co 60.000 km. Ten przebieg to nie jest to jakaś magiczna granica, po przekroczeniu której napewno zrywa się pasek. Na własną odpowiedzialność można ten przebieg trochu nagiąć nawet i do 80.000 km - jednak narażamy się wtedy na kilkukrotnie większe prawdopodobieństwo zerwania paska.
    Moim zdaniem błędem jest wymiana napinaczy i rolek co drugą wymiane paska. Z biegiem czasu łożyska w rolkach napinaczy zużywają się. Napinacz nie obraca się już tak płynnie jak nowy powodując podwyższenie temperatury pracy paska. Ten fakt często da się zaobserwować w postaci odłożonej warstwy gumy na powierzchni rolki napinacza. Producenci pasków określajc warunki w jakich ich prodkukt może pracować, podają też maksymalną temp. bezpiecznej pracy paska. Ta w dużej mierze zależy od płynności pracy rolek i pompy wody (jeśli jest napędzana od rozrządu). Więc nowy pasek w połączeniu ze starymi rolkami napinaczy nie zawsze musi wyjeżdzić kolejne 60.000 km.

    Kolejnym poważnym grzechem kierowcy jest zaniedbywanie rolek i mikropaska napędu osprzętu silnika. Te elementy powinny być wymieniane razem z paskiem rozrządu gdyż mają "porównywalną żywotność". Sam osobiście widziałem jak w Peugeocie 406 z silnikiem 2,0 16v mikropasek narobił poważnych szkód. Oderwał się wdłuż całej długości paska kawał gumy, który obkręcając się miedzy kołem pasowym na wale a obudową paska rozrządu doprowadził do jej zniszczenia. Kawałki obudowy doprowadziły do zrzucenia paska rozrządu.

    Pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gryf Zobacz post
    Zerwanie paska w silniku tzw. bezkolizyjnym nie zawsze kończy się bez konsekwencji. I taki silnik potrafi zrobić sobie krzywde jeśli zerwanie paska nastąpi podczas jazdy kiedy silnik jest na obrotach.
    ...

    Cytat Napisał Gryf Zobacz post
    Komora spalania takiego wynalazku musi być tak skonstruowana by tłok w GMP i otwarty zawór się nie spotkały
    - Troszeczkę przeczysz sam sobie... Skoro się nie spotykają to nie ma bata aby się coś uszkodziło.

    Cytat Napisał Gryf Zobacz post
    Silniki bezkolizyjne to niewysilone jednostki, o relatywnie niskim stopniu sprężania
    -Tu się zgodzę, ale producenci stosują wycięcia w tłokach co powoduje że silniki z wysokim stopniem sprężania są bezkolizyjne. np. 1.4 8V biopower euro 5 z Fiata Pandy.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Bez nowego tematu....
    Czujnik zegarowy http://moto.allegro.pl/czujnik-zegar...635003858.html
    Jaką przejściówkę muszę zastosować żeby użyć go do ustawienia rozrządu??

  4. #14
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gryf Zobacz post
    Czasy starych poczciwych silników na łańcuchu, które potrafiły kręcić setki tysięcy kilometrów, i nikt nawet nie pomyślał by zaglądać do łańcucha już bezpowrotnie minęły. Obecne silniki buduje księgowy i jego kalkulator. Np. producent Nissana Micry od wersji K12 zaleca kontrole łańcucha rozrządu po przejechaniu 90.000 km. Nie mam pojęcia na czym owa kontrola ma polegać. Bierzesz łańcuch i popierdzielasz do wróżki czy jak? Prawdą jest że np. w silniku 1,2B łańcuch potrafi rozdzwonić się po dojechaniu do 100.000 km. Należy wymienić wtedy cały komplet łańcuch, ślizgacz i koła które to kosztują bodajże 1600zł. Trzeba zakładać oryginał, bo podróbki nie dość że tanie nie są to jeszcze kiepskiej jakości.

    fiat doblo 1,3 multijet 75km przebieg?? 300 000km 4rech kierowców, on jest zaprzeczeniem tego co piszesz!!

    pzd.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gryf
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    stan przejściowy bez AR
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał Winiar00 Zobacz post
    ...



    - Troszeczkę przeczysz sam sobie... Skoro się nie spotykają to nie ma bata aby się coś uszkodziło.
    .
    Hmmn a pewny jesteś ??

    Cytat Napisał Winiar00 Zobacz post
    ...
    -Tu się zgodzę, ale producenci stosują wycięcia w tłokach co powoduje że silniki z wysokim stopniem sprężania są bezkolizyjne. np. 1.4 8V biopower euro 5 z Fiata Pandy.
    Wycięcia w tłokach to automatycznie powiększona komora spalania. Bez nich było by lepi.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gryf Zobacz post
    Hmmn a pewny jesteś ??
    Jak nic, kiedyś wskoczyłem Pnadą 1.1 w rolki 130km/h zerwało klin na dolnym kole bo nasi południowi koledzy z Włoch nie dokręcili małego koła rozrządu na wale... Auto na podnośnik wymiana koła, paska chodzi jak ideał... zerwało się przy około 5tyś obr.

    Cytat Napisał Gryf Zobacz post
    Wycięcia w tłokach to automatycznie powiększona komora spalania. Bez nich było by lepi.
    Po co zwiększa się stopień sprężania?.... Te wycięcia są naprawdę minimalne.

  7. #17
    Użytkownik Embrion Avatar MarianoITA
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zielonka
    Auto
    AR 166 2000 2,4 JTD 136KM
    Postów
    11

    Domyślnie

    Dokładnie 0.5 roku temu śmigałem F. stilo 1.9 jtd 80 kucy - uszkodzona rolka napinacza, zerwany pasek rozrządu (przy 90-100km/h), dźwięk jakby pod maską obijały się kulki łożyska. Zatrzymałem, próbowałem 2 razy zakręcić (głupek! ) -> laweta. U mechaniora tylko wymieniony rozrząd (bez kolizji, mimo przeskoku rozrządu o 6 zębów)... Może to było szczęście

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar badylek_4
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Była 156 1,9 JTD 8V w sedanie, obecnie jest Alfa FL 156 Sportwagon 1,9 JTD 16V 140 KM
    Postów
    101

    Domyślnie

    Zerwany pasek rozrządu na 5-biegu , coś koło 90-100 km/h i... małe szarpnięcie... skończyło sie na ywmianie 8-iu dźwigienek zaworowych i ustawieniu faz na wałkach i cziesze się dalszą jada ...
    Reszta zdarzeń w opisie .. http://www.forum.alfaholicy.org/156/...zas_jazdy.html

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Ale odświeżyliście trupa !
    Co będę się rozpisywał - poczytajcie http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...niu_paska.html
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Bez nowego tematu....
    Czujnik zegarowy http://moto.allegro.pl/czujnik-zegar...635003858.html
    Jaką przejściówkę muszę zastosować żeby użyć go do ustawienia rozrządu??
    A taką oto przedłużkę potrzebujesz http://allegro.pl/s45-przyrzad-do-us...226112093.html do takiego czujnika jak pokazałeś

Podobne wątki

  1. rozrząd-pasek ile zębów?
    Utworzone przez rafaddd w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-08-2023, 19:34
  2. [146] zerwany pasek, rozrząd, zawory...
    Utworzone przez qbiczysko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 11:41
  3. [159] Rozrząd czy tylko pasek
    Utworzone przez soso w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 01-04-2013, 19:30
  4. Rozrząd - peknięnty pasek
    Utworzone przez azbxcc88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 13:28
  5. pasek urzadzeń pomocniczych+rozrząd+wyciek
    Utworzone przez wojtas_aw w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-11-2010, 23:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory