Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Opony bieżnikowane - jakie macie doświadczenia

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie Opony bieżnikowane - jakie macie doświadczenia

    Panowie idzie wiosna więc trzeba zmienić kapcie na letnie - jako, że z gotówką krucho pozostał mi wybór między używanymi markowymi a nowymi bieżnikowanymi. Opini o takich oponach są nie najleprze ale opinie o Alfach tak samo - więc chciałbym poznać Wasze doświadcenia ale tylko tych co takie opony użytkowali. Przy używanych mamy jakość marki a bieżnikowanych nawet 12 m-cy gwarancji. Proszę o Wasze spostrzeżenia.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Wg mnie lepiej używane niż bieżnikowane. Dobre używki kupisz po tej samej cenie (6-7mm bieżnika).

    Tak ogólnie to o jakich konkretnie mówisz opona? Jaki profil?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    Panowie idzie wiosna więc trzeba zmienić kapcie na letnie - jako, że z gotówką krucho pozostał mi wybór między używanymi markowymi a nowymi bieżnikowanymi. Opini o takich oponach są nie najleprze ale opinie o Alfach tak samo - więc chciałbym poznać Wasze doświadcenia ale tylko tych co takie opony użytkowali. Przy używanych mamy jakość marki a bieżnikowanych nawet 12 m-cy gwarancji. Proszę o Wasze spostrzeżenia.
    Rozumiem, że można mieć ograniczone środki ale osobiście wolał bym kupić nowe na raty niż "bieżniki" za gotówkę... Nie ma się co moim zdaniem rozpisywać wiele bo argumentów przeciw jest cała masa a za to w zasadzie tylko cena i fakt, że są "nowe".

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    205/55/16 Nowa opona markowej firmy to koszt co najmniej 250/300 za szt. = 1000 -1200 komplet. Używane z bieżnikiem co najmniej 6 mm to ok 100 zł/szt a bieżnikoane ok 120zł/szt - ceny z netu bo w moim mieście Pan za używane gumy bezmarkowe z nieżnikiem 4.5 mm z 2004 r krzyknął 120 zł/szt.to go wyśmiałem i odjechałem.
    Ja też bardziej się skłaniam używanej ale markowej z tym, ze jest jeden minus brak gwarancji a przy biżnikowanej 12 m-cy więc to też coś znaczy jak by nie było. Widzę, ze ludzie kupują je i zainteresowanie jest ale czy sobi chwalą to nie wiem - dlatego chcem poznać Wasze doświadczenia.

    ---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:52 ----------

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Rozumiem, że można mieć ograniczone środki ale osobiście wolał bym kupić nowe na raty niż "bieżniki" za gotówkę... Nie ma się co moim zdaniem rozpisywać wiele bo argumentów przeciw jest cała masa a za to w zasadzie tylko cena i fakt, że są "nowe".
    Wiesz ile słyszałem argumentów przeciw jak kupowałem Alfe - dlatego interesują mnie doświadczeniua osób, które miały i jeździły na czymś takim.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Widzę, że Ty nie chcesz porad osób wiedzących o co tutaj chodzi tylko czekasz, aż Ci ktoś poradzi, żebyś kupował mimo to że:

    - nigdy nie masz pewności w jakim stanie te opony kiedyś były
    - prawie nigdy nie trafisz na 4 opony bieżnikowane na identycznych używanych
    - kord też się starzeje i nie licz na to, że do bieżnikowania wybrano tylko w miarę nowe używki
    - mieszanka jest zazwyczaj wypadkową tego, jaki dzień miała osoba ją dobierająca
    - te opony mają indeks prędkości zazwyczaj do 190 ale faktycznie to jazda przy tej prędkości na nich jest sporą lekkomyślnością
    - znam przypadki ubytków w bieżniku po ostrej jeździe w wyższych temperaturach
    - opory toczenia i skład wcześniej wspomnianej mieszanki skutkują często gorszym hamowaniem i fatalnym zachowaniem w deszczu
    - często występuje tzw ząbkowania tych opon (nie wspominając już o normalnym dla nich szumie, jaki wydają podczas jazdy)
    - i w końcu mam kilku kolegów, którzy przestali handlować takimi oponami z racji wielu reklamacji od osób, które myślały, że kupując takie produkty będą miały wszystkie zalety nowej opony
    - pomijam już kwestię estetyczną i prestiżu bo opona moim zdaniem ma dawać poczucie bezpieczeństwa a tego raczej o bieżnikach bym nie mógł powiedzieć

    Kupiłem raz alfę 146 na takich letnich i powrót nią do domu (100 km) dał mi dużo do myślenia o tym, jak to można sobie życie utrudnić rzekomą oszczędnością. Po zdjęciu kół z auta okazało się, że opony nie miały idealnego kształtu a bicie nie do zredukowania miały nawet rzędu 30 gram!

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Jezdziłem kiedyś golfem szwagra na letnich nalewkach. Ogólnie nie było źle na suchym ale w deszcz jednak wolałem jezdzić troszkę wolniej bo dziwnie mi sie prowadziło.
    Po dóch sezonach opony strasznie się posiekły na bokach mimo że bieżnik był ok.
    Osobiście wolę chińskie opony.

    Chociaż znajomy w 166 ma zimówki nalewki je sobie chwali.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Do przyczepki od ciągnika się nadają. Naleją nowy bieżnik a co z resztą opony? Znasz skład mieszanki? Jeśli opona już się zdarła to nadaje się do utylizacji a nie do regeneracji. Nalewki można zakładać do żuka czy malucha ale nie do auta które rozpędza się do 200km/h. A ludzie je kupują bo są tanie. Ale jeśli tak nisko cenią swoje życie to trudno, aby tylko nikomu innemu nie zrobili krzywdy.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Nie oczekuje, że ktoś napisze kupuj bieżniki bo są super. Sam nie jestem do nich przekonany właśnie z tych argumentów co napisałeś powyżej ale ja sam nigdy tego nie testowałem więc oczekuje opini osób które to użytkowały. Plus jest taki, że korzystna jest cena i gwarancja ale jak się człowiek rozpier... na drzewie to i gwarancja nie pomoże. Prawda jest taka, ze opona to kluczowy z elelemntów samochodu i powinno się kupować nowe dobrej firmy ale nie zawzse można sobie na to pozwolić a znam też przypadki, ze ludzie i na nowe markowe psioczyli.

  9. #9
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Z doswiadczenia odpowiem: do 156 nie zakładałbym bieżnikowanych.

    Miałem takie w 145-tce na zimę. Co wymianę mordowali się żeby to jakoś wyważyć, cały czas myślenie żeby za szybko na tym nie pojechać bo strach ... , poza tym OK

    Jeśli jeździsz tylko po mieście z prędkościami do max. 100 km/h, nie więcej i napewno nie masz zamiaru przekroczyć tej bariery to możesz na bieżnikowanych trochę oszczędzić.

    Jeśli jest inaczej zapomnij o nich.

    Co do firmowych używek mam podobne, aczkolwiek mniej zniechęcające zdanie.

    Z własnego doświadczenia, wolałbym kupić nowe (z niższej półki) tańsze opony niż jekiekolwiek używki albo bieżnikowane.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    931

    Domyślnie

    Nie kupuj, ja też się kiedyś połakomiłem na komplet takich opon i trzy musiałem oddać, po bardzo krótkim czasie używania. Czwartej mi nie przyjęli ponieważ była sprawna, wiesz co można zrobić z jedną oponą. Wcześniej miałem dwie zimowe, jedna z nich się wygięła siatka nie wytrzymała drugiego życia. Cena kusi, ale trzeci raz raczej się nie skuszę. Lepiej jak pisali wyżej koledzy Chińskie lub używki.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 16:13
  2. [156] CHIP tuning-czy to możliwe w 1,8TS macie doświadczenia
    Utworzone przez KKrzysztof w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 06-04-2008, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory