Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: nie równy promień skrętu

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie nie równy promień skrętu

    Wiadomo że nasze auta nie są mistrzami w manewrowaniu na parkingu , duży promień skrętu ponad 11 metrów jest dość uciążliwy.Ostatnio jednak stwierdziłem że moja alfa ma nie równy promień skrętu,w lewo daje radę...koła wychylają się maksymalnie w lewo / jeśli pełny obrót kierownicy to 360 stopni to w lewo kierownica obraca się o 360+180 stopni...w prawo 360+20/.Patrząc z przodu auta przy skręcie w lewo koło wychodzi poza obrys samochodu,kręcąc w prawo...nie.Pewnie jest to spowodowane złym ustawieniem maglownicy i
    zbyt dużym wkręceniem drążka kierowniczego z jednej strony.Jest to wszystko do poprawienia pod warunkiem / należy również uważać na taśmę poduszki aby jej nie zerwać / że ma się odpowiednie wymiary na jakie odległości powinny wystawać drążki.
    Pytanie do kolegów...
    1/ czy ktoś ma dane serwisowe ustawienia drążków i maglownicy
    2/ile obrotów / może w stopniach / kierownicy macie pomiędzy jazdą na wprost a maksymalnego skrętu w prawo lub w lewo
    dzięki za wskazówki

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie podałeś jaki masz motor w swojej Alfie, a z tego co wiem, to im większa moc, tym układ kierowniczy bardziej bezpośredni, więc np. 2.0 może mieć mniej obrotów kierownicy od jej skrajnego lewego położenia, do skrajnego prawego położenia niż np. 1.6. czy np. 1.9
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Nie podałeś jaki masz motor w swojej Alfie, a z tego co wiem, to im większa moc, tym układ kierowniczy bardziej bezpośredni, więc np. 2.0 może mieć mniej obrotów kierownicy od jej skrajnego lewego położenia, do skrajnego prawego położenia niż np. 1.6. czy np. 1.9
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    silnik 1,9 jtd 115 koni ...czytałem już na ten temat na naszym forum...pisał o tym kol.Belfer i Bocian..że są różnice w maglownicach, przegłubach..masz racje.Pisał też ktoś o tym że skręt w lewo fabrycznie jest większy niż w prawo...ale coś nie bardzo to do mnie przemawia
    Podobny problem np. tutaj:
    http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...ie%F1+skr%EAtu
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 11-04-2011 o 11:20 Powód: dodatek

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Jakie dane serwisowe ustawienia drążków ??
    Jedź ustawić zbieżność do kumatego mechanika powiedz o co Ci chodzi i gościu zrobi Ci to w 15 minut.
    Nie ma w tym filozofii. Poprzedni mechanik który wymieniał Ci końcówki to musiał być niezły wał żeby tak spartolić prostą robotę.
    U mnie jest jeden obrót + trochę (w obie strony taki sam). I konia z rzędem temu co wpadł na pomysł że to niby tak ma być bo pomaga przy zawracaniu. Masakra


    Pozdro
    Dugi

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    W zasadzie filozofii nie ma i .....dla tego wolę to z kolegą zrobić sam / przy okazji wymiany rozrządu /.Nie mam zaufania do tego jak mi zdejmą poduchę,czy będzie założone nowe zabezpieczenie na śrubie wieloklinu po założeniu kierownicy,czy nie zerwie taśmy airbagu,czy znajdzie czas na to aby wymierzyć ustawienie środkowe maglownicy, czy później dokręci równo drążki i założy prawidłowo kierownicę / która w najmniej odpowiednim momencie nie zejdzie z frezu / ....i dopiero później pojadę ustawić zbieżność i kąty ...bo tego nie jestem w stanie zrobić sam.Dzięki za info:
    ,,U mnie jest jeden obrót + trochę (w obie strony taki sam).,,Pozdrawiam
    Dugi[/QUOTE]

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    najpierw trzeba wycentrować kierownicę, tzn. ustawić ja dokładnie na środku skrajnych położeń, potem zdjąć z wieloklinu i ustawić do jazdy na wprost, na końcu robisz zbieżność na drążkach. Uwaga-sprawdź też tył, bo jeśli z tyłu zbieżność jest źle ustawiona to na maszynie przód nie wyjdzie jak trzeba. Filozofii ze zdejmowaniem kiery nie ma.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    No, tylko żeby Ci kiera nie została w rękach jak Pietrowowi he he Sorry za OT ale nie mogłem się oprzeć.

    Powodzenia w kręceniu śrubek
    Dugi

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dugit Zobacz post
    No, tylko żeby Ci kiera nie została w rękach jak Pietrowowi he he Sorry za OT ale nie mogłem się oprzeć.

    Powodzenia w kręceniu śrubek
    Dugi
    ok...dam radę...dzięki

Podobne wątki

  1. Czujnik skrętu kierownicy
    Utworzone przez ozman w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 12:05
  2. promień skrętu....
    Utworzone przez KRS w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 27-06-2014, 21:26
  3. [156] Tarcie podczas skrętu
    Utworzone przez Hoody w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 12:19
  4. Koszmarnie mały promień skrętu 156 GTA
    Utworzone przez Raven w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 08:28
  5. skreczenie w czasie skrętu
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 15:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory