Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: gluche stuki ciag dalszy niekonczacych sie problemow

  1. #1
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie gluche stuki ciag dalszy niekonczacych sie problemow

    Witam , wymienilem juz kompletne zawieszenie jesli chodzi o przod a dalej podczas jazdy przy wiekszym obciazeniu dochodza do wnetrza kabiny gluche rytmiczne stuki cos jak by jakis gruby metal uderzal o jakies elementy silnika ?dzwiek jest bardziej slyszalny na zewnatrz. mechanik nie moze znalezc przyczyny . dodam ze zawieche wymienilem juz cala i nic to nie pomoglo . przeguby sa ok . stuka mocniej przy wchodzeniu w "lewe" zakrety i dodawaniu w tym samym czasie gazu

  2. #2
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Co dokładnie wymieniles w przednim zawieszeniu?
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  3. #3
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    wachacze dolne i gorne gumy na stabilizatorze . reszta jest wporzadku zadnych luzow. dodam ze procz stukow jeszcze skrzypi jak stary tapczan
    Ostatnio edytowane przez Kacper_156 ; 24-04-2011 o 08:21

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Mimo tego, że to wszystko zrobiłeś skrzypi? Coś dziwnego, robiłeś to sam czy mechanik? Jeśli wymieniłeś wahacze górne to powinno przestać skrzypieć.
    Jeżeli chodzi o stuki obstawiałbym łączniki stabilizatorów.
    Jakiej firmy wahacze wkładałeś?

  5. #5
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    robil to mechanik . wachacze TRW . skrzypienie mnie nie tyle dobija co to pukanie , jest bardzo mocno slyszalne i rownie irytujace . z pocztaku myslaem ze cos w skrzyni bo po wyrzuceniu biegu ustaja stuki to samo po puszczeniu gazu . biegi wchodza prawidlowo. stuki jak wspominalem sa rownomierne tak jak by "dzięciol " napier*****

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar i am
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    PEUGEOT 206, AR 156 2004r 2,4JTDm, Łada Niva
    Postów
    127

    Domyślnie

    ja wymienialem ostatnio cale zawieszenie łącznie z amortyzatorami z przodu, i jak zaczolem sciskac te stare amortyzatory to one wydawaly taki skrzypiący dzwiek. Wlasciwie wcale nie byly tak bardzo zuzyte, jeden miał 56% drugi 47%.
    Jestem nietolerancyjny, prosze więc o wyrozumiałość


  7. #7
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    mozliwe ze skrzypienie moga powodowac sprezyny , nie wiem nie znam sie ten problem jest dla mnie drugoplanowy . Martwi mnie to stukanie , prosilbym o jakies wskazowki przerabiajacych ten temat lub podobny . nadmienie ze stukanie nie wywolauja dziury w naszych polskich drogach , stuka nawet na nowej rowniotkiej drodze (podczas przyspi9eszania , wiekszych obciazen i wchodzeniu w zakret ostro w lewo)

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar xander83
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    AR 156 SW 1,9JTD 110KM 2002 ALFA ROMEO 147 JTD 2001
    Postów
    199

    Domyślnie

    Mechanik jak naprawiał zawiechę to musiał coś spie****lić bo jak wcześniej tak nie miałeś a teraz masz to wróć autem do mechanika i niech naprawi co spartolił.

  9. #9
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    ale to bylo przed wymiana zawieszki (dlatego ja wymienialem) problem z ktorym borykal sie poprzedni wlasciciel (moj ojciec) . Nie mam juz pomyslow jak dla mnie to alfa jest autem zagadka ..

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_156 Zobacz post
    nadmienie ze stukanie nie wywolauja dziury w naszych polskich drogach , stuka nawet na nowej rowniotkiej drodze (podczas przyspi9eszania , wiekszych obciazen i wchodzeniu w zakret ostro w lewo)
    Warunki w występują stuki, ewidentnie w wręcz książkowo wskazują na tuleje dolnych wahaczy, dziwne by było skoro je wymieniłeś. Ale istnieje szansa że cała tuleja jest niedokręcona albo co się też zdarza mechanik dokręcał za mocno i zerwał gwint w tuleji i teraz lata a zerwać gwint tam nie jest tak cieżko. Jeśli stuka ci na równiutkiej drodze jak przy przyspieszaniu i do hamowaniu to sprawdź jak wyglądają tuleje.

    A inna rzecz która możesz sprawdzić co może powodować głuche stuki słyszalne u góry zawieszenia to poduszki amortyzatorów jak nie były wymieniane mogą być tak wybite że stukają już ale to słychać najlepiej przy wpadnięciu w pojedynczą dziurę.
    Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość

    Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6

    W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz

Podobne wątki

  1. wibracje JTD ciag dalszy
    Utworzone przez kivi89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 26-10-2013, 16:07
  2. Szarpania ciag dalszy 2.0 V6 TB
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 22:07
  3. Awaryjność ALF - ciag dalszy
    Utworzone przez pragiark w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 20:07
  4. [156] skrzynia ciag dalszy...
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-04-2008, 17:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory