Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Coś tnie pasek wielorowkowy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar domelmen
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm
    Postów
    68

    Domyślnie Coś tnie pasek wielorowkowy

    Witam Wszystkich
    niestety moja ukochana Bella po raz kolejny zachorowala:-)
    od jakiegoś czasu borykałem sie z problemami z popiskiwaniem od strony rolek paska napinacza... jakis miesiac temu problem został usuniety wymieniłęm pasek i którąś z rolek powiem szczerze ze mój mechanik juz rozkładał ręce bo wymienialiśmy po kolei elementy bez skutku ... no ale wkoncu sie udało ... ale nie na długo jade sobie do pracy i co nagle przy zmianie pasa zdziwko mnie łapie bo kierownica chodzi jak w staże ... pasek spadł okazało sie że śruba napinacza złamała sie i napinacz trzymał sie na włosku... ok wymienili mi śrubę no i tak upłynął miesiąc i znowu w wielką sobote szczęśliwy wykąpa moją włoszkę i ku zaskoczeniu na myjce znowu to samo.... pasek sie zsunął dodam że coś mi tnie pasek z zewnętrznej strony ... i ślady dziwnego nacinania gładkiej strony pojawiały sie juz wczesniej na paskach ...
    Pomuszczcie co to może by co powoduje nacinanie paska i w rezultacie jego spadanie... do tej pory nie miałęm problemów z Alfciom zaczeły sie kilka miesiecy temu od popiskiwania...

    dodam że mam Alfe 156 2,4 JTD 136 koników z 99 r.
    Ostatnio edytowane przez domelmen ; 25-04-2011 o 07:39

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    u mnie winien byl napinacz,poprostu byl krzywy i pasek sie zsuwal a kolo pasowe scinalo po rowku pasek,wymiana napinacza ,roli i paska,teraz jest ok

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Podobne przypadki krążyly po forum i winny był napinacz.
    Było tak, że zamiast rolka być okrągła, szła ona delikatnie w stożek.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    u mnie rolka byla ,poprostu napinacz sie skrzywil

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar domelmen
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm
    Postów
    68

    Domyślnie

    wstępnie już wiem to na 99% napinacz
    dzięki

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    napinacze lubią się krzywic jak się dostajne do nich syf naprzykład brak nadkola lub osłony pod silnikiem , swego czasu wymieniłem kilka napinaczy pod rząd dopóki nie załozyłem osłony pod silnik , od tamtego czasu swięty spokój
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    U mnie winny był alternator a w zasadzie koło alternatora, ścinało mi pasek po wymianie altka. Po wymianie koła na alternatorze na stare problem znikł.

    Pozdro
    Dugi

  8. #8
    Tomekk
    Gość

    Domyślnie

    Znowu u mnie były luzy na rolce od pompy wspomagania. Rolka latała lekko na boki i cięła pasek w efekcie pasek spadł poprzecinany.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar domelmen
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm
    Postów
    68

    Domyślnie

    powiem szczerze że, nie pocieszyliście mnie... bo to co piszecie u mnie może również mieć miejsce... a czy z tym kołem alternatora miałeś jakieś objawy... czy przypadek że wymieniłeś i to miało pozytywny skutek?
    dziś mam nadzieje że odbiorę Belle i się zobaczy czy nadal coś szoruje pasek...
    drodzy a mam jeszcze pytanie bo u mnie na pasku na jego gładkiej stronie widać było ślady rysowania paska co może to powodować? gładka powierzchnia ma chyba w niewielu miejscach styczność?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Pasek zaczęło mi ciąć po wymianie alternatora na nowy. Okazało się że na kole alternatora (tym nowym) były zadziory i pasek szczególnie na zimnym silniku wskakiwał na krawędź koła pasowego altka i wiadomo co było dalej. Po wymianie koła alternatora na te ze starego było po problemie.

    Pozdro
    Dugi

Podobne wątki

  1. pasek wielorowkowy
    Utworzone przez szefo79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 22:48
  2. pasek wielorowkowy
    Utworzone przez milkyyyy w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2010, 17:59
  3. [156] pasek wielorowkowy i pasek rozrzadu razem?
    Utworzone przez yarecky w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 21:47
  4. [156] Pasek wielorowkowy
    Utworzone przez mOOn w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-10-2008, 00:27
  5. [166] Pasek wielorowkowy w 2,4 JTD
    Utworzone przez sqadak w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2008, 13:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory