Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Overboost?!

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie Overboost?!

    Nie mam sygnału z overboost'a (przy okazji też mocy) w 2.4. Sprawdzone wężyki, zasilanie (jest napięcie), nawet go rozebrałem i wyczyściłem, a na koniec podpiąłem inny egzemplarz. Wciąż lipa - "no signal".
    Czy może być to błąd wtórny generowany przez inny podzespół - przepływka, EGR (na turbinie się na razie nie skupiamy)? Bo powoli już tracę cierpliwość...
    Jest tylko ten jeden jedyny błąd - 235, a 236 jakoś nie chce się pojawić.
    Znowu zaglądać do EGRu?


    › Więcej...: Overboost?!
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Raczej jak masz mozliwosc to podmien czujnik cisnienia doladowania umieszczony na kolektorze dolotowym. On moze byc odpowiedzialny za brak sterowania zaworem overboost.
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    Raczej jak masz mozliwosc to podmien czujnik cisnienia doladowania umieszczony na kolektorze dolotowym. On moze byc odpowiedzialny za brak sterowania zaworem overboost.
    No i to jest już jakiś ślad. Czyli ma on wpływ na podciśnienie w zaworze (pośrednio poprzez sterowanie napięciowo)?
    Chyba dla 140CV i 150CV będzie ten sam (mam akurat do 140 a skiszony jest pod 150)?

    ---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 10:49 ----------

    Czujnik wyczyszczony, faktycznie słabo wyglądał. Ale to chyba nie on. Jak odpinam, to sypie się więcej błędów, stąd wniosek, że chyba działa prawidłowo.
    Zastanawia mnie inny fakt - jakie powinno być napięcie na kablu dochodzącym do overboosta? I jak powinno się zmieniać w funkcji prędkości obrotowej silnika (może też prędkości pojazdu)?
    Bo między dwiema żyłami mam 0V, między jedną żyłą a masą też 0V, a między drugą żyłą a masą 4,1V. I jest stałe, bez względu na prędkość obrotową silnika. Nie badałem w funkcji prędkości pojazdu. Może to? Gdzie się zaczyna kabel sterujący overboost? Gdybym go przedzwonił, to bym miał już więcej informacji.
    Odpiąłem wszelkie możliwe czujniki i tylko przy odpiętym overboost nie ma różnicy. Reszta generuje przynajmniej jeden błąd więcej.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Kurcze, szkoda, ze tak daleko mieszkasz. Napewno bysmy doszli do tego co boli Twoja Alfe. Ale tak na odleglosc to ciezko cos doradzac.
    Czy w sterowaniu overboostem jest rejestrowane podcisnienie? (np. w programie FES)
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    Kurcze, szkoda, ze tak daleko mieszkasz. Napewno bysmy doszli do tego co boli Twoja Alfe. Ale tak na odleglosc to ciezko cos doradzac.
    Czy w sterowaniu overboostem jest rejestrowane podcisnienie? (np. w programie FES)
    Którą rutynę przeprowadzić, lub które parametry zmierzyć, żeby potwierdzić/wykluczyć overboost? Bo mam już poważne wątpliwości, czy oba są OK. Podciśnienie raczej się wytwarza i trzyma, bo przy zdejmowaniu wężyków jest dość wyraźny świst (nawet po kilku godzinach). Jest jeszcze jeden element pośredniczący - między overboost, a turbiną (nie wiem, jak się nazywa, ale jest to stożkowa piramidka do której z jednej strony przychodzi wężyk od overboost i dalej idzie do turbiny).
    I jeszcze jedno - długości wężyków nie mają znaczenia? Mam teraz overboost na dolnej płaszczyźnie pasa dolnego i chcę go przenieść.
    No i jeszcze ten kabel, na innych elementach sterowanych elektromagnesem napięcia są pomiędzy obiema żyłami i są wyższe.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Generalnie naprawianie samochodu na odleglosc to jak rozmowa ze slepym o kolorach.
    Sprawdz jeszcze dokladnie czy dobrze jest polaczony z masa silnik. Ewentualnie powinienes sie przyjrzec tez pozostalym punktom masowym (tym na nadkolach).
    Nie masz czasem takiego efektu, ze migaja (delikatnie przygasaja) Ci swiatla jak wlaczysz np. kierunkowskazy?
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    Generalnie naprawianie samochodu na odleglosc to jak rozmowa ze slepym o kolorach.
    Sprawdz jeszcze dokladnie czy dobrze jest polaczony z masa silnik. Ewentualnie powinienes sie przyjrzec tez pozostalym punktom masowym (tym na nadkolach).
    Nie masz czasem takiego efektu, ze migaja (delikatnie przygasaja) Ci swiatla jak wlaczysz np. kierunkowskazy?

    Zasilanie jest OK.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Epilog - przytarty kabel od overboosta. Przetarcie w takim miejscu i w taki sposób, że udało się znaleźć dopiero za którymś razem.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    921

    Domyślnie

    No właśnie u Ciebie szerszeń jest koniec, a ja z zaworem miotam się od jesieni i nie mogę dojść do sedna sprawy. U mnie sygnał dochodzący do zaworka nie jest jednolity tzn. przy odpiętej wtyczce jak podepnę próbnik do żarówka najpierw pomruga dopiero po ok. sekundzie rozbłyśnie na dobre. Co powoduje już w praktyce, ze zawór też tak działa co oczywiście przenosi się na to, że sztanga turbiny przez chwilę się chwieje, a po ok. sekundzie działa prawidłowo. Co z tym począć może ktoś miał podobny przypadek.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    No właśnie u Ciebie szerszeń jest koniec, a ja z zaworem miotam się od jesieni i nie mogę dojść do sedna sprawy. U mnie sygnał dochodzący do zaworka nie jest jednolity tzn. przy odpiętej wtyczce jak podepnę próbnik do żarówka najpierw pomruga dopiero po ok. sekundzie rozbłyśnie na dobre. Co powoduje już w praktyce, ze zawór też tak działa co oczywiście przenosi się na to, że sztanga turbiny przez chwilę się chwieje, a po ok. sekundzie działa prawidłowo. Co z tym począć może ktoś miał podobny przypadek.
    No wreszcie, bo jazda prawie dwutonowym pojazdem na wolnossącym dieslu to była macabra.

    Mogę zmierzyć napięcie, jeżeli nie wiesz, jakie być powinno. W sumie to miałem to zrobić, bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
    Trzeba chyba dojść po kablu do miejsca, gdzie ten sygnał jest fizycznie generowany, bo z tego, co piszesz, jest generowany nieprawidłowo.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. [159] Zawór overboost
    Utworzone przez MichałAR156 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 14:23
  2. Overboost
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 21:15
  3. Overboost
    Utworzone przez largo w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 12:20
  4. [159] overboost czyszczenie
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 14:18
  5. overboost
    Utworzone przez borys639 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 19:26

jtd kable od overboost

jakie napiecie na overboost

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory