Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: jakie amortyzatory do Sport Pack'a

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Koledzy prosze Was o pomoc w wyborze przednich amorków do mojej 156 sportpack (99'),dzisiaj bylem na przegladzie bo cos zaczelo stukac w przednim zawieszeniu i diagnosta stwierdzil ze lewy amorek jest walniety a pozatym reszta jest ok!
    Nie wiem jakie amorki wybrac do sportpacka-silnik 2.4 jest dosyc ciezki-zeby czasami przod nie byl wyzej niz tyl oraz zeby cenowo tez mnie nie zrojnowaly?

    Jeszcze male pytanko!
    Czy to mozliwe zeby amorek tak glucho stukal,od tygodnia slysze takie gluche stuki gdy jade np. po kostce,raz mi sie wydaje ze z lewej strony raz ze z prawej?Jak wyzej napisalem diagnosta stwierdzil tylko zuzyty amorek ale nie wiem czy on to dobrze wszystko posprawdzal?
    Ostatnio edytowane przez danloo23 ; 07-01-2012 o 22:10

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    A jakie zalozyc amorki na tyl w sportpacku bo niestety przyszedl czas na wymiane?

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Jak Ci pasuje to co miałeś to spisz numery z amorow i np daj zapytanie do autosklepu o oryginały.
    Jak inne byś chciał, to wydaje mi się ze już dużo jest opisane w pobocznych topicach.
    Ja sam pozostaje przy nivomatach, jeszcze jeden muszę kupić i wymiana. Nie miałem okazji jeździć ze sprawnymi, bo już kupiłem z walnietym.

    Wysłane za pomocą myśli z i9100
    Ostatnio edytowane przez semri ; 10-06-2012 o 15:21
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  4. #14
    kubaa
    Gość

    Domyślnie

    Podłączam się pod temat, bo właśnie stałem się właścicielem 156 2.4jtd SW ze sportpackiem :]
    Muszę wymienic tylne amortyzatory, tu sprawa jasna, bedzie bildstein b4 lub b6.

    Jednak pomóżcie mi w kwestii przodu. Robiłem badanie przed kupnem, amory z przodu mają spokojnie 70% więc narazie ich nie wymieniam. Jednak auto nurkuje mi dość ostro podczas hamowania. Pytanie teraz czy jest to spowodowane zużytymi tylnymi amortyzatorami czy koniecznościa wymiany wahaczy górnych z przodu (tak to też powinienem zrobić w nast kolejności)? Może powinienem zakupić sztywniejsze sprężyny na przód?

    pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,573

    Domyślnie

    to moze byc zwiazane ze zużyciem tylnych amorow ,po prostu nie trzymaja i przy hamowani buda idzie do góry ,i prawdopodobnie masz odczucie nurkowania ,tak mysle

  6. #16
    kubaa
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za utrzymanie mnie w przekonaniu :]
    wymienię tył i zobaczymy jak będzie zachowywał się wtedy

    pozdrawiam

  7. #17
    neodivel
    Gość

    Domyślnie

    Witam! Czytam i czytam i nie wiem dokładnie jakie mam zawieszenie w mojej Alfie, a przyszła pora na wymianę kilku elementów. Alfa to model 156 SW w Sportpack-u, silnik 1,9 JTD 115 KM rok 2001. Na przednim kielichu zawieszenia i na amortyzatorze mam zieloną naklejkę, czyli jeśli dobrze rozumie jest to zawieszenie seryjne, nie utwardzone, na sprężynach z przodu żadnych oznaczeń się nie dopatrzyłem. Ale sprężyny na tyle mam oznaczone na żółto...





    I teraz nie wiem czy tak powinno być czy coś jest pomieszane. W Alfie chce wymienić amortyzatory i sprężyny z tyłu ( autko usiadło z prawej strony, z tyłu) i teraz nie wiem czy wymieniać na BILSTEIN B4 + sprężyny, czy na B6 + sprężyny, czy wymienić tylko tylne, czy z przodu też wymienić amortyzatory i ewentualnie sprężyny. I jeszcze pytanie jakie sprężyny do tych amortyzatorów BILSTEIN polecacie ? Trochę się rozpisałem, ale to już chyba wszystko co chciałbym wiedzieć. Pozdrawiam Paweł

  8. #18
    wojti
    Gość

    Domyślnie

    To ja opisze swój przypadek. Mam sportpac. Sprężyny z żółta kropą. Przed wymianą auto mi strasznie nurkowało (przód) pojechałem na przegląd pan powiedział że jest 58% i są ok. Jeździłem dalej ale coraz bardziej nurkowanie mnie denerwowało. Pojechałem na inną stację diagnostyczną i pan powiedział że i owszem mają 58% ale są zużyte i do wymiany. Wybór oczywisty Blistein B5 i nie ma co cudować i wymyślać czy sport pac czy nie, amory te same liczą się sprężyny z żółta kropką, są krótsze. Dobieramy sobie tylko twardość. A i jeszcze kwestia zbierzności po wymianie. Jeśli diagnosta powie wam iż nie da się ustawić bo kąty są kijowe i trzeba kombinować przy ustawieniu amorów to powiedzcie mu by was pocałował w ... Owszem w alfie przód kąty się nie ustawia (ale jak było ok przed wymianą to i po wymianie powinni być). Może się zmienić zbierzność ale tą dobry fachowiec ustawi. Polecam w Krakowie na ulicy stadionowej raz ustawiłem i jest ok do tej pory. Mogę podać namiary jeśli ktoś chce.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,573

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojti Zobacz post
    To ja opisze swój przypadek. Mam sportpac. Sprężyny z żółta kropą. Przed wymianą auto mi strasznie nurkowało (przód) pojechałem na przegląd pan powiedział że jest 58% i są ok. Jeździłem dalej ale coraz bardziej nurkowanie mnie denerwowało. Pojechałem na inną stację diagnostyczną i pan powiedział że i owszem mają 58% ale są zużyte i do wymiany. Wybór oczywisty Blistein B5 i nie ma co cudować i wymyślać czy sport pac czy nie, amory te same liczą się sprężyny z żółta kropką, są krótsze. Dobieramy sobie tylko twardość. A i jeszcze kwestia zbierzności po wymianie. Jeśli diagnosta powie wam iż nie da się ustawić bo kąty są kijowe i trzeba kombinować przy ustawieniu amorów to powiedzcie mu by was pocałował w ... Owszem w alfie przód kąty się nie ustawia (ale jak było ok przed wymianą to i po wymianie powinni być). Może się zmienić zbierzność ale tą dobry fachowiec ustawi. Polecam w Krakowie na ulicy stadionowej raz ustawiłem i jest ok do tej pory. Mogę podać namiary jeśli ktoś chce.
    ja przepraszam ze pytam ,ale gdzie znalazłes ten model amora

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    15

    Domyślnie

    Żeby nie zakładać nowego tematu, dopiszę się tutaj. Nadszedł czas wymiany przednich amortyzatorów i chciałbym się Was poradzić, które wybrać. Auto (156 SW 1.9 JTD) jest obniżone, nie wiem dokładnie o ile i nie wiem jaki amor był do tej pory. To co udało mi się sprawdzić to sprężyny, firmy Eibach Federn typ: 21 10-002-02 VA. Z tego co znalazłem w internecie to obniżają o 45-50 mm. Możecie podpowiedzieć jaki amortyzator będzie odpowiedni ?

Podobne wątki

  1. Sport pack, Deluxe pack czy w ogóle coś innego?
    Utworzone przez koskar w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-05-2014, 13:27
  2. sport pack
    Utworzone przez 1etnies1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-02-2010, 00:05
  3. Porada Amortyzatory Sport pack Taniej
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 19:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory