Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie 2.4 JTD CF2 dymi FILM !!!

    Witajcie,
    Mam problem z autem, które kupiłem za gorsze a miał być jako drugi w rodzinie. Auto ponoć stało z rok nie odpalane i po tym czasie dymi tak jak na nagranym przeze mnie filmiku. Na wolnych obrotach prawie w ogóle, po dodaniu gazu zaczyna kopcić jak lokomotywa.
    Kolor dymu jest biało-niebieski i to prowadzi mnie do wniosku iż pali olej. Tylko skąd może się on dostawać? Uszczelniacze zaworów? Turbina?

    Popatrzcie na filmiku jak to wygląda w zależności od obrotów. Dodam, ze zapach spalin jest śmierdząco - żrący

    za wszelkie sugestie z góry dzięki
    pozdrawiam

    http://www.youtube.com/watch?v=gssyW-GXRno


    › Więcej...: 2.4 JTD CF2 dymi FILM !!!
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    921

    Domyślnie

    Pojeździj trochę, ja kiedyś kupiłem taką wystaną Yariskę i po nagrzaniu kopciła jeszcze gorzej, nic nie było z tyłu widać strach jechać, a potem nagle przeszło i jest spoko.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Po roku stania uszczelniacze na 90% będą do wymiany, pytanie w jakim stanie są pierścienie. Tak czy inaczej jeśli będziesz robił głowice musisz ją ściągnąć, więc w czym problem ściągnąć dodatkowo miskę i z tłokami do góry.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Jeeeezu, tak wciskasz gaz na zimnym silniku? To się nie dziw, że potem dymi.

    Pamiętaj - auto jest nie rozgrzane 0 - 90 st. c. - bez gwałtownych ruszeń, powoli, musi się skrzynia i silnik zaoleić, obroty max 2, 2,5 tys.
    Około minuty, 2 po osiągnięciu 90 st. - względnie dopiero możesz wciskać silnikowi, wtedy mniej-więcej blok osiągnął te 90 st.

    Oczywiście jeśli chcesz jeździć jak najdłużej bezawaryjnie.

    Co do tematu - spokojnie, może to być zależne od temperatury otoczenia oraz skoro auto stało nieużywane to w wydechu skrapla się duuuużo wody - proponuję zabrać autko na przejażdżkę ~50 km i potem po zatrzymaniu obserwować spaliny.

    Jest możliwość że bierze troszkę oleju aczkolwiek widać na filmie że wraz ze wzrostem temp. silnika ta chmura się rozrzedza - może brać, ale to minimalnie. Proponuję sprawdzić ile bierze auto na jakiejś długiej trasie. Raczej nie ma się czym martwić.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Silnik stał 30 minut na wolnych obrotach aby wykluczyć parę wodną więc odpada. jeździłem też i nic się nie zmienia
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  6. #6
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    Rozgrzej porządnie silnik i przejedź trochę i sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego. Lub tak jak koledzy piszą może po roku stania może być albo wilgoć w wydechu itp. Druga sprawa to czy zmieniałeś oleje płyny i filtry po tak długim przestoju auta?
    Teraz doczytałem że jet to niebieski dym tak więc wskazuje na olej - jedź do kogoś żeby Ci ciśnienie sprawdził w silniku bo może to pierścienie i odrazu turbinę niech sprawdzi.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Pamiętaj - auto jest nie rozgrzane 0 - 90 st. c. - bez gwałtownych ruszeń, powoli, musi się skrzynia i silnik zaoleić, obroty max 2, 2,5 tys.
    Około minuty, 2 po osiągnięciu 90 st. - względnie dopiero możesz wciskać silnikowi, wtedy mniej-więcej blok osiągnął te 90 st

    Po pierwsze kolega dopiero go kupił i nie miał kiedy go zajechać po drugie 2-2,5 obrotów dla tego silnika to juz dużo po za tym nie osiągnie 90st nawet po godzinie bo termostat powinien otworzyć sie około 80st
    Jeżeli chodzi o kopcenie to może to być olej,kiedyś po wymianie u pożal sie boże mechanika kiedy to wlał go za duzo, tez mi kopcił,troche mniej ale jednak. Trwało to az poziom oleju sie wyrównał do właściwego. Olej moze być pobierany w takim przypadku przez odme której koniec jest podłaczony do przewodu powietrza tuż przed turbiną.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Ajć pisałem o benzynie, fakt w dieslu trzeba trzymać troszkę mniejsze obroty, poza tym inna temperatura pracy właśnie chyba 80, ale nie znam się na dieslach bo nigdy nie miałem.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Nic z nim nie robiłem po kupnie, bo chcę najpierw zdiagnozować co jest uszkodzone - szkoda by było pchać siano w błoto jak i tak silnik będzie trupem.

    Generalnie sam obstawiam turbinę, która łapiąc obroty zaczyna przepuszczać olej na uszczelnieniach. Zauważcie na filmiku, że po mocnym dodaniu gazu zaczyna dymić masakrycznie, obroty silnika schodzą a dymienie ustaje dopiero chwile później - czyli dopiero jak zwolni wirnik turbiny.
    Czy moje rozumowanie jest prawidłowe?
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  10. #10
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Mialem podobne objawy w swojej 2.4 Jtd. U mnie przyczyna takiego dymienia bylo padajace turbo , przy przegazowaniu olej dostawal sie przez uszczelnienie na czesc goraca turbiny i zaczynal kopcic tak jak Twoj na filmie.
    Zdejmij waz idacy od turbo do intercoolera i zlap za wirnik turbiny i sprawdz , czy nie ma ma nim poteznego luzu wzdluznego i poprzecznego . Jezeli jest masz juz odpowiedz , dlaczego tak dymi.
    Turbo do wymiany lub do regeneracji.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 17:22
  2. Alfa 147 1.9 JTD - nie dymi za mocno - film
    Utworzone przez zasit w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 08:06
  3. [Film] Zaje...film i muza z AR 155
    Utworzone przez areks w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-05-2007, 16:17

uszczelniacze zaworowe alfa 2.4jtd

2.4 dymi

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory