Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Zdunska Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 SportWagon 1.8 16v T-Spark 2002 r.
    Postów
    32

    Domyślnie Problem z olejem po remoncie silnika

    Witam,po dokonaniu nie dokonca szczesliwego zakupu wymarzonej Alfy 156 SW rozpadl sie rozrzad.Glowica plantowana,16 zaworow wymienione wraz z prowadnicami.Kaplet uszczelek,nowe swiece,nawet sruby nowe.Po remoncie czekala ja trasa a Amsterdamu do zakopanego czyli okolo 1500 km.i ten wlasnie dystans pochlonol prawie caly oklej.po dojechaniu na miejsce bagnet byl suchy ale kontrolka sie nie zapalila.Dokonalem wymiany oleju,i aby z uwagi na zagraniczne rejestracje nie zostac oszukany sprawdzilem olej jeszcze w warsztacie.Zalana byla pod gorna kreske.Niestety po powrocie z urlopu do miejsca zamieszkaniaa okolo 300 km z bagnetu zniknelo okolo 1/3.Czy to normalne w silniku po remoncie?ze wszystko musi sie tam dobrze poukladac i po nstepnej wymianie nie powinno byc tego problemu?


    › Więcej...: Problem z olejem po remoncie silnika

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    a jaki olej zalałeś po remoncie, bo powinien być mineralny, na tzw dotarciu?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Zdunska Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 SportWagon 1.8 16v T-Spark 2002 r.
    Postów
    32

    Domyślnie

    wiesz co szczerze to nie mam pojecia,pozostawilem to mechanikowii.Teraz po wymianie w zakopanym jest 10W40 jak producent sobie tego zyczy

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    no właśnie, ja gdzieś na forum i w pracy miałem kontakt z opinią że po remoncie na dotarciu do 5000km należy zastosować najzwyklejszy olej, żeby wszystko się dobrze "ułożyło".
    po tym czasie (lub krotszym) trzeba zalać to co zaleca producent

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Zdunska Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 SportWagon 1.8 16v T-Spark 2002 r.
    Postów
    32

    Domyślnie

    mo ja do wymiany zrobilem okolo 2000.mialem nadzieje,ze juz sie ulozylo.poinformowalem mechanika ze silnik jest po remoncie i on zalecil mi to co producent

    ---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:28 ----------

    a moze po prostu za wczesnie panikuje i to musi potrwac chwile,zanim tam sie wszystko pouklada i uszczelni??

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    suchy bagnet po remoncie silnika to nic dobrego nie wróży, żebyś za chwilę 2 raz remontu nie robił. Na kontrolkę nie czekaj, jak się zapali to już problem może być, to nie jest kontrolka poziomu oleju tylko jego ciśnienia.
    Chyba mechanik słabo się z tego remontu wywiązał, za dużo tego oleju znika.

  7. #7
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Kiepski remont. Bezdyskusyjnie.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Pewnie uszczelniacze zaworowe nie trzymaja chyba ze ich nie wymiemial gladzie cylindra w jakim byly stanie jak glowica byla sciagnieta? moze pierscienie leca?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  9. #9
    ViP Rowerzysta Avatar piotr_alex
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Ciechanów/NDM
    Auto
    Crosswagon 2005r & 159 1.9JTD 16V 2008r
    Postów
    385

    Domyślnie

    Ten Twój remont zapewne został wykonany powierzchownie bez wymieniania uszczelniaczy, pierścieni itp. mechanik zapewne zwalił głowicę, wymienił pogięte zawory, założył nową uszczelkę, ustawił rozrząd, założył pasek i silnik chodzi, tylko jak chodzi... według mnie narobiłeś sobie kolejnych sporych kosztów. W Alfach rozrząd jest sprawą najważniejszą zaraz po zakupie powinieneś się tym zająć.

  10. #10
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    przeciez to nie był remont, tylko naprawa, zrobił góre silnika i tyle
    trzeba zrobic pomiary cisnienia sprezania, cisnienia w skrzyni korbowej, cisnienia oleju na ciepło
    potem mozna cos powiedziec
    bez tego to wrózenie z fusów typu a moze to a moze co innego??
    konkrety sa potrzebne.

    pzd.

Podobne wątki

  1. kapie olejem spod silnika 1.9 jtd
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 16:28
  2. [146] dziwne odgłosy silnika po remoncie
    Utworzone przez Sylweksko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 26-04-2012, 13:01
  3. [155] Poduszki silnika - czy wymieniać po remoncie?
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 21:51
  4. [155] płukanie silnika po remoncie
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 20:55
  5. [146] Po remoncie silnika nie chce odpalić
    Utworzone przez krzyś345 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 09:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory