Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Red face Powtarzający się błąd ( P 1742 Selection Sensor )?

    Witam ,dziś jadąc w trasie dopadł mnie mały problem ze skrzynią biegów (znów, o zgrozo)
    hamując i zatrzymując auto w miejscu powienien trzymac na 1 biegu przez 90 sec. po czym przejść w Neutral, natomiast u mnie teraz każdorazowo po zahamowaniu i zatrzymaniu auta od razu zrzuca na N, i mnie wkQ.... niemiłosiernie tym dziś, cały czas musiałem wrzucać 1 a w korkach to strasznie denerwuje, dodatkowo w drodze do domu jeszcze przestał mi wrzucać 5 bieg, i piszczy zapalona kontrolka skrzyni biegów. (tylko jak wrzucę 5 reszta ok) Co jest grane koledzy? Dodam jeszcze że coś zaczęło "popiskiwać" mi jak jechałem, czy AlfaDiag mi coś powie na ten temat? Jak tak, to pomóżcie, co mam sprawdzić jak itd. bo jazda cały czas na 4 jest też do d,,.. zła/
    Liczę na jakąś pomocną radę w tym temacie kogoś co miał już z tym wynalazkiem do czynienia lub zna jakieś prawdopodobne przyczyny tegoż stanu.
    Olej Selespeed jest w zbiorniczku, tyle że zaczął znowu skądś kapać. Jak jest zimny silnik to jest na MIN, a jak po jeździe sprawdzałem to jest pod MAX?
    sam nie wiem kiedy się go powinno dolewać. Pomóżcie bo zwariować można.


    › Więcej...: Czy AlfaDiag jest w stanie sprawdzić selespeeda>?
    Ostatnio edytowane przez Woland83 ; 13-05-2011 o 13:54

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    No dobra sprawdziłem w FES-ie to, wyszło mi że błąd czujnika dokładnie, ( P 1742 Selection Sensor ) , błąd idzie skasować jak biegi nie są na 5 i R jak wrzucę 5 lub wsteczny błąd powraca i nie da się go skasować. Może ktoś coś by mi tu poradził bo już nie wiem co, a jak znam życie mechanik weźmie ode mnie kupę szmalcu żeby to zlikwidować. HELP>

    Teraz sprawdziłem AD i to samo skasuję błąd i powraca po włączeniu na 5 bieg lub R/ Czy to może być walnięty czujnik na skrzyni czy coś w tym rodzaju>???/

    Ktoś pomoże>???
    Ostatnio edytowane przez Woland83 ; 12-05-2011 o 21:39

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Sprawdzałem już AD i FES, kasowałem błąd a on nadal powraca przy wrzuceniu 5 albo R. Co to jest>? Koledzy którzy macie Selespeeda , czy spotkaliście się już z takim czymś?

    ---------- Post added at 16:02 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

    To może ktoś poradzi mi co mam przeczyścić ,jakieś złączki czy coś w tym stylu?

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa - brak
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Sprawdzałem już AD i FES, kasowałem błąd a on nadal powraca przy wrzuceniu 5 albo R. Co to jest>? Koledzy którzy macie Selespeeda , czy spotkaliście się już z takim czymś?
    Jeśli masz uszkodzony czujnik to błąd będzie za każdym razem powracał, pomoże jedynie wymiana.
    AR 155 1,7 TS była
    AR 156 2.0 Selespeed była
    Saab 9-3 2.0t
    Stilo JTD 3D

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał Homer155 Zobacz post
    Jeśli masz uszkodzony czujnik to błąd będzie za każdym razem powracał, pomoże jedynie wymiana.
    Orientujesz się może kolego który to czujnik, to bym zrobił podmianę i wkręcił inny. Gdzie szukać tego czujnika???

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,120

    Domyślnie

    Daj mi screeny z odczytu skrzyni na fesie.Ale wszystkich czujników.
    Warunki ,
    1 drzwi zamkniete
    2 drzwi otwarte
    3 nacisnięty hamulec
    4.Wrzucany 5 bieg
    5.Wrzucany wsteczny.
    Albo zapraszam do swojego garażu,mile widziana pepsi
    To czujnik nr4
    Oporność 5,1 ohm
    Npiecie zasilania 12v
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Google Tłumacz_1293908149801.jpeg
Wyświetleń:	243
Rozmiar:	51.1 KB
ID:	25612  
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 13-05-2011 o 19:35
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa - brak
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Orientujesz się może kolego który to czujnik, to bym zrobił podmianę i wkręcił inny. Gdzie szukać tego czujnika???
    Nie wiem czy one są zamienne , jutro mogę sprawdzić na zapasowym aktywatorze i Ci napiszę czy są takie same , druga sprawa to ciekawe czy to czujnik położenia biegu czy elektrozawór szwankuje.
    AR 155 1,7 TS była
    AR 156 2.0 Selespeed była
    Saab 9-3 2.0t
    Stilo JTD 3D

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    OK piotriix jutro postaram się wrzucić te zrzuty z FESa, bo nie zapisałem ostatnio, skupiałem się na nie udanych próbach skasowania błędu.
    To nr 4 mówisz postaram się go zlokalizować i może coś nie łączy, odłączę jutro akumulator i przeczyszczę te styki. Byłem u mechaniora w środę ale nie miał czasu dla mnie więc sam kombinuję. Poza tym to własnie od środy występuje ten dziwny błąd jak się autko zagrzało, bo wtedy akurat dość gorąco było. Temperatura tego oleju w zbiorniczku SS tak na czuja dość duża była. Nie sprawdzałem żadnym termometrem, ale po wymacaniu w zbiorniczku było widać także taki metaliczny osad. Boje się że to coś może źle mi wróżyć (odpukać). Dodam że mam nadal ten wyciek, chyba jednak to znowu SS bo czasami jest max oleju w zbiorniczku a czasami muszę dolewać. Pod autem widać kapiący olej. Za Chiny nie mogłem zlokalizować wycieku patrząc w kanale i nadal ciecze. Może to jest ten elektrozawór jak twierdzi kolega Homer155, sam już nie wiem. Jutro muszę coś z tym grzebnąć, chyba nie na broję za bardzo podchodząc z ręką laika i ciekawością dziecka. Ps. po odłączeniu aku zrobi się reset SS ale czy muszę coś później ustawiać czy wróci do swoich ustawień automatycznie>?

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa - brak
    Postów
    106

    Domyślnie

    Możesz śmiało odłączyć akumulator nie zaszkodzi to ss odnośnie elektrozaworu od biegu 5 i R ma oznaczenie EV4 na aktywatorze jest wymienny z tym z oznaczeniem EV3 więc można podmienić i sprawdzić czy to jego wina.
    AR 155 1,7 TS była
    AR 156 2.0 Selespeed była
    Saab 9-3 2.0t
    Stilo JTD 3D

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Arrow

    Witam, dzisiaj chciałem powojować z tym czujnikiem ale czasu nie starczyło, więc tylko porobiłem skany kompem i już myślałem że po problemie bo się udało wykasować błąd i nie występował, jednak gdy się przejechałem błąd powrócił i co chwile wyskakiwał przy 5 i R standardowo. Będę może w poniedziałek z tym się bawił. Porobiłem W FES-ie kilka pomiarów ( nie wiem czy dobrze, jak co to powiedzcie mi jak prawidłowo wykonać) Jednak chyba ten czujnik się już nie naprawi samoczynnie więc podmianka będzie konieczna, zobaczymy co dalej będzie po tym zabiegu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut1.JPG
Wyświetleń:	283
Rozmiar:	96.0 KB
ID:	25677   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut2.JPG
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	169.6 KB
ID:	25678   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut3.JPG
Wyświetleń:	284
Rozmiar:	167.3 KB
ID:	25679   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut4.JPG
Wyświetleń:	423
Rozmiar:	164.9 KB
ID:	25680   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut5.JPG
Wyświetleń:	148
Rozmiar:	176.6 KB
ID:	25681  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut6.JPG
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	161.2 KB
ID:	25682   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut8.JPG
Wyświetleń:	140
Rozmiar:	176.4 KB
ID:	25683   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut9.JPG
Wyświetleń:	161
Rozmiar:	179.5 KB
ID:	25684  

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 18:31
  2. Potrzebna diagnostyka Alfadiag ok/Bedzina jest ktos?
    Utworzone przez darek2116 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 12:29
  3. Jak sprawdzić czy jest AIR-BAG pasażera?
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2010, 14:55
  4. jest ktoś z Lublina kto posiada alfadiag?
    Utworzone przez irkii w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-10-2008, 17:37
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-01-2008, 14:55

p1742 selespeed

selespeed p1742

p1742

selespeed ev1

alfa romeo 147 selesoed akumulator cisnienia gruszka

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory