Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38
  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Wili
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LeGnIcA
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155KM 1999r. + LPG Stag, AR 146 1,6 boxer 1995r. + LPG
    Postów
    112

    Domyślnie

    To jest właśnie urok TS-ów. Większość awarii objawia się falowaniem :/

    Mam kolego ten sam problem co u Ciebie, ale uparcie idę w krokowca (choć już go wymieniałem) i w weekend będę walczył.

    Ostatnio czytałem na forum że jednemu z naszych kolegów pomogło czyszczenie masy auta, tj. styku kabla z nadwoziem. Zrobiłem to i u siebie, choć wielkich nadziei w to nie pokładałem i dobrze bo nic to nie dało :p


    › Więcej...: Falowane nie do ogarnięcia...przećwiczyłem już wszystko co sie chyba dało przećwiczyć

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja dzisiaj skonczylem z wymiana uszczelki kolektora ssacego,mam rowniez nowe kable,swiece,sprawdzone cewki i krokowca,nowa lambde i przeplywomierz.
    Nowe oringi na wtryskach,wymylem kolektor oczywiscie i zaworek odmy,sprawdzilem weze i masy,zlozylem wszystko do kupy i mam kolejny problem-
    -auto nie pali,wyswietla napis CODE i nie ma odglosu pompy paliwa.Stal 3 bez akumulatora i prosze,nie wiem czy immo zlapalo czy jak.Wszystkie wtyczki sa wpiete
    we wlasciwe miejsca

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,296

    Domyślnie

    Ja myślę, że to jest "urok" tego systemu wtryskowego i ma to bezpośredni związek ze niedopracowanym sposobem dostarczenia powietrza dodatkowego do silnika. Zaciagąnie powietrza dodatkowego bez żadnej regulacji przez pokrywę zaworów i zaworek zwrotny powoduje - w razie jego niedostatecznej ilości - co ma np. miejsce podczas dojeżdzania do swiateł, potrzebę dodatkowego uchylenia przepustnicy przez silnik krokowy. Tutaj regulacjia jest trudna, bo nawet minimalne uchylenie przepustnicy o znacznej średnicy, powoduje raptowny wzrost ilości dostarczanego powietrza i natychmiastowe zwiększenie obrotów. Wtedy następuje szybka reakcja ECU, przymkniecie przpustnicy i spadek obrotów. No i tak kilka razy, dopóki obroty się nie ustabilizują.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    SG0240 Tylko powiedz mi, czy to ten zaworek na odmie? o którym gdzieś tam czytałem? bo niby on się czasem zapieka etc... i trza by go potraktować czyściwem...
    Przepustnice mam czystą, można by "jeść z niej", lewego jak już mówiłem nie łapie- całkowicie nowy dolot z przepływką a nawet kolektorem...
    MAF-a robiłem ale już w trakcie obroty falowały...

    Ręce opadają... i to nie urok, lecz to co nas kręci w TS-ach... dusza mocnego przeciwnika, który nie zawsze pójdzie Ci na rękę


  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,296

    Domyślnie

    Ten zaworek to podstawa. Właśnie przez niego dostarczane jest powietrze dodatkowe.
    Jeśli chcesz to zobacz, co się będzie działo, jeśli wyjmiesz grzybek z tego zaworka i odpalisz silnik.
    Obroty wtedy od razu skoczą do 1200 i więcej.
    Ale uważaj, bo jeśli nie masz kompa to potem może byc potrzebny reset bo ECU szybko się "uczy".

  6. #16
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Ja zatkałem ten zaworek u podstawy i obie rury podłączyłem przed przepustnicę.
    Zaletą jest to, że nie faluję, a wadą, że nie jest odpowiednio odprowadzony syf z pod osłony wałków.
    Póki co silnik normalnie pracuję, a krokowiec dopasował się do tego stanu rzeczy.
    Spróbuję tylko coś grymasić i leci alfa na żyletki...

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,296

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Ja zatkałem ten zaworek u podstawy i obie rury podłączyłem przed przepustnicę.
    Zaletą jest to, że nie faluję, a wadą, że nie jest odpowiednio odprowadzony syf z pod osłony wałków.
    Póki co silnik normalnie pracuję, a krokowiec dopasował się do tego stanu rzeczy.
    Spróbuję tylko coś grymasić i leci alfa na żyletki...
    A jak przy takim podłączeniu silnik Ci odpala na zimnym.
    Ja też tak jeździłem dłuższy czas i jak chodzi o obroty to było dobrze, ale z odpalaniem na zimnym były kłopoty - trzeba było dłużej pokręcić i wdepnąć pedał gazu.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    SG0240 Zrobiłem to o czym rozmawialiśmy + reset ECU i nadal dupa...
    Nie nauczę m1.5.5 jazdy bez wahadła chyba... może problem tkwi gdzieś w środku kolektora? albo może powiększyć odmę, żeby podciśnienie było większe? rozwiercić trochę króciec w pokrywie zaworów, to samo zrobić z króćcem zaworka w kolektorze i pod zaworkiem też trochę zebrać, tego nadlać i może było by si? Tylko kto mi to policzy???


  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,296

    Domyślnie

    Cytat Napisał veet Zobacz post
    SG0240 Zrobiłem to o czym rozmawialiśmy + reset ECU i nadal dupa...
    Nie nauczę m1.5.5 jazdy bez wahadła chyba... może problem tkwi gdzieś w środku kolektora? albo może powiększyć odmę, żeby podciśnienie było większe? rozwiercić trochę króciec w pokrywie zaworów, to samo zrobić z króćcem zaworka w kolektorze i pod zaworkiem też trochę zebrać, tego nadlać i może było by si? Tylko kto mi to policzy???
    Szkoda zachodu-w ten spsób zepsujesz tylko pokrywę zaworów i pokrywę zaworka.
    Nie sądzę, żeby konstruktorzy źle dobrali średnice przepływu powietrza.
    Zresztą najwęższe miejsce jest właśnie w zaworku, więc jeśli coś kombinować, to tylko tam, np. zmniejszyć nieco średnicę trzpienia, ale wtedy zaworek może mieć za duży luz i będzie źle chodził w prowadnicy.
    A próbowałeś wyjąć grzybek od zaworka i trochę pojeździć, jak proponowałem? Co się wtedy dzieje? Powinno zacząć gwizdać, jak w kominie, ale z obrotami mogą dziać się ciekawe rzeczy.
    Spróbuj jeszcze regulacji śrubą na przepustnicy.
    Wkręć tę śrubę do końca - to powinno spowodować większe uchylenie przepustnicy po zdjęciu nogi z gazu.
    Może właśnie Twoja alfa tego potrzebuje.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    No i to właśnie zrobiłem ale poprawy niewidze. Wyjmując grzybek nie dzieje sie nic... I dalej faluje i trzyma obroty na wysokości 1200-1300. Zastanawia mnie jeszcze, dlaczego dodając gazu do obrotów w zakresie 2100-2500 silnik strzela w wydech. Czy mógł by ktoś sprawdzić czy w swoim ts-ie tez tak ma? Bo to mogło by wskazywać na źle ustawiony rozrząd wtedy... Mimo, że czujniki nie dają żadnego sygnału...


Podobne wątki

  1. 156 1.8 ts sedan wszystko wszystko wszystko rzeszów 1998
    Utworzone przez motodoktor1 w dziale Samochody
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-11-2015, 14:02
  2. Dwie sprawy do ogarnięcia. AR 156 1.6l Zapalanie i LPI
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 234
    Ostatni post / autor: 24-05-2014, 16:12
  3. Problem z KLIMATYZACJA! nie do ogarnięcia !!
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 17:38
  4. Wszystko o LPG
    Utworzone przez blackalfa166 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-03-2009, 19:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory