Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15
  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie Korek spustowy oleju

    Witam
    W mojej alfie jest zerwany gwint w misce olejowej ( nie na korku ) mam zamiar to naprawić. Poszukałem paru informacji na ten temat i znalazłem kilka rozwiązań
    -klejenie jakimś klejem
    - kupno nowej miski
    - gwintowanie na większy wymiar

    Ze względów ekonomicznych wybrałem gwintowanie tylko mam kilka pytań.
    Czy oryginalny korek to M18x1.50x22 (jest mi to potrzebne do doboru nowego korka i gwintownika) jeśli tak to czy gwintownik M20x1.5 nie będzie za duży? (czy scianki są na tyle gróbe by można było taką oiperacje przeprowadzić.
    Pozdrawiam.


    › Więcej...: Korek spustowy oleju

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomas1907
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Ornontowice
    Auto
    BMW 320d, Giulietta
    Postów
    261

    Domyślnie

    nie wiem jaki jest rozmiar korka ale jeśli chodzi i przegwintowanie to jak najbardziej, ścianka jest naprawdę solidna, swoja drogą ktoś musiał naprawdę się naszarpać żeby taki gwint zerwać
    Alfa to śmiertelna choroba przenoszona drogą wzrokową

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Gwint zerwał fac od którego kupiłem auto Szkoda mu było dać złotówkę na podkładkę i dop.... za mocno

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Kur.. co za ludzie :/ Trzeba mieć talent żeby ukręcić korek :/

    Ja miałem to samo i wybrałem pierwszą metodę ze względu na brak jakiejkolwiek możliwości gwintowania i powiem Ci że zero, ale to zero wycieków. Silnik jest suchutki przy korku.

    Spuściłem cały olej, auto najpierw na równi, potem jeszcze z 30 min na jednym kole podniesionym, potem czyszczenie korku nitro.. coś tam ;P następnie dałem silikon wysokotemperaturowy, korek zakręciłem, no i skutecznie uszczelnił bo jak mówiłem nic nie leci.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,656

    Domyślnie

    Nie wiem czym się tak bulwersujecie. Zerwać gwint w misce olejowej to żadna sztuka i nie jesteś odosobnionym przypadkiem, bo na forum ten temat przewijał się niejednokrotnie. Ten problem mnie też dotyczy, ale został rozwiązany. Zrobiono nowy gwint i dano nowy korek, który przy każdej wymianie dla pewności jest dodatkowo uszczelniany masą do uszczelniania rur. Wymieniałem już olej wielokrotnie (zawsze poprzez spuszczanie, bo nie wierzę w odsysanie) i nie ma z tym żadnych problemów.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał adam.st Zobacz post
    Kur.. co za ludzie :/ Trzeba mieć talent żeby ukręcić korek :/

    Ja miałem to samo i wybrałem pierwszą metodę ze względu na brak jakiejkolwiek możliwości gwintowania i powiem Ci że zero, ale to zero wycieków. Silnik jest suchutki przy korku.

    Spuściłem cały olej, auto najpierw na równi, potem jeszcze z 30 min na jednym kole podniesionym, potem czyszczenie korku nitro.. coś tam ;P następnie dałem silikon wysokotemperaturowy, korek zakręciłem, no i skutecznie uszczelnił bo jak mówiłem nic nie leci.
    i co tak przy każdej wymianie masz zamiar robić? apopleksji bym dostał

    sam osobiście zerwałem gwint - miskę zdemontowałem zawiozłem do szlifierz. tam została napawana i nowy gwint został zrobiony. jest na tą samą oryginalną śrubę zrobiona. koszt w moim przypadku 30 zł + czteropak przy robocie
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 13-05-2011 o 13:21

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    i co tak przy każdej wymianie masz zamiar robić? apopleksji bym dostał
    Hmm wymiana oleju co pół roku lub 10kkm, tak więc nie jest to często - wymiana oleju ze zlaniem go trwa dajmy półtorej godziny, a uszczelnianie korka trwa 1, 2 minuty plus. Nie cieknie nic bo ani śladu pod autem, ani śladu na misce (a byłby) ani oleju nie ubywa. Na prawdę nic. Więc to nie problem i mógłbym tak robić i nie ma się tu do czego przyczepiać... ale!

    Nie przepadam za kombinatoryką, i przy następnej wymianie wiadomo, gwintuję to lub nową miskę kupuję, bo jestem zwolennikiem w stylu "jeśli coś zostało zbudowane tak, to ma tak pozostać" - nie wiem, może jakieś zboczenie, może aby kolejny właściciel nie musiał odkrywać następnych "przeróbek", żeby wszystko było tak jak wyjechało z fabryki więc nie ma strachu

    Po prostu wtedy nie dość że nie było warunków, to i byłem pod kreską bo zakupiłem auto i za mieszkanie akurat miałem nagle (w tym samym, kur.. miesiącu :/ ) czynsz o 2/3 większy. Więc nawet zwykłe nagwintowanie nie wchodziło w grę - mieszkam na 10 piętrze, garażu nie mam, do mechanika nie pojechał bym, bo jak jechać bez oleju ? A na wymianę pewnie "już trochę" bym dał, więc robiłem to z bratem.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,656

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    sam osobiście zerwałem gwint - miskę zdemontowałem zawiozłem do szlifierz
    Wykręcenie miski nie jest takie łatwe, bo kolektor przeszkadza.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnośląskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS DOBRY ROCZNIK 2000
    Postów
    46

    Domyślnie

    Miałem podobnie.Mechanik przegwintował i dorobił nowy korek na normalny klucz i po problemie.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    adam.st
    zerwać gwint w misce alu to żaden problem, poczytaj na google, mi aso zerwało i nawet się nie przyznało, wyszło przy następnej wymianie. Klejenie to rozwiązanie na chwilę, sam sobie nie wyobrażam klejenia przy każdej wymianie, czasu brak. Sam rozwiercałem i gwintowałem bez ściąganie miski, kolega lał stary olej z góry a ja gwintowałem, później jeszcze przepłukanie silnika olejem i tak już 3 wymiany bez problemu śmigam z nowym korkiem M20.
    Znajomy zastosował sprężynki helicoil i także zadowolony
    http://www.bollhoff.com/pl/pl/elemen...u-helicoil.php

Podobne wątki

  1. [33] Korek spustowy oleju.
    Utworzone przez Piotrek98 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2015, 17:39
  2. korek spustowy oleju
    Utworzone przez Juro w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 15:48
  3. Korek spustowy oleju
    Utworzone przez REIJO-AR166 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 08:15
  4. korek spustowy oleju
    Utworzone przez danus77 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-08-2010, 21:54
  5. [145] Podkladka pod korek spustowy oleju
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 07:12

korek spustowy m20

gwintowanie korek spustowy oleju

wymiana oleju korek spustowy

pasta uszczelniająca do korków spustowych oleju

M18x1 50x22

korek spustowy oleju

korek spustowy oleju

olej korek spustowy

wyciek oleju z pod korka spustowego

korek to M18x1.50x22

korek od spuszczania oleju alfa 156

uszczelnianie korka spustowego

korek spustu oleju 20x1.5

alfa 156 korek spustu oleju miska gwint

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory