Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: W cztm może tkwić problem?

  1. #1
    MaćkoWGS
    Gość

    Domyślnie Nie chce odpalać na ciepłym silniku

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Chciałbym prosić o porady w sprawie mojej Alfy. Otóż, problem wygląda następująco. Moje auto nie chce odpalać na rozgrzanym silniku. Wszystko jest pięknie, dopóki silnik nie złapie temperatury. Dzieje się tak tylko na benzynie, na gazie chodzi idealnie. Zauważone objawy: Jak jadę na benzynie i temp. Dojdzie do 90*C, obroty zaczynają powoli spadać, samochód po spadku obrotów gaśnie i nie chce mi odpalić. Po tym incydencie procedura odpalenia motoru wygląda tak, że rozpinam klemę akumulatora, odczekam jakiś czas, aż silnik przestygnie i mogę jechać dalej. Bez odpięcia klemy ani rusz, sprawdzałem tę opcję. Prosiłbym o konkretne porady, doinwestowałem auto, jest ono po wymianie rozrządu i przygotowuję je właśnie do sezonu. Dodam, iż silnik w mojej Alfie to 2.5 V6 190KM. Dziękuję wszystkim za głos w temacie.

    Pozdrawiam,
    Ostatnio edytowane przez MaćkoWGS ; 16-05-2011 o 16:43

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    wyglada to na czujnik polozenia walu...

  3. #3
    MaćkoWGS
    Gość

    Domyślnie

    Kolego, jeśli chodzi Ci o czujnik położenia wału korbowego, to wymieniłem i niestety problem pozostał. Może czujnik położenia wałka rozrządu?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To nie jest czujnik wału.
    Kiedyś miałem podobnie w innej marce.
    Na benzynie jeździł dobrze, dopóki nie przełączyłem na LPG. Potem zaczynały sie problemy na benzynie z odpalaniem i wolnymi obrotami.
    Odłączenie aku pomagało, ale tylko do czasu ponownego przełączenia na LPG.
    Podjechałem do gazownika, gość stwierdził, że ECU łapie błąd od LPG, przelutował jakieś piny w ECU od benzyny i było po problemmie.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD Grigio Africa '01
    Postów
    76

    Domyślnie

    co pokazuje komputer? jaki błąd? jak to będzie problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu to się pokaże.

  6. #6
    MaćkoWGS
    Gość

    Domyślnie

    Chyba nie pozostaje mi nic innego, jak podjechać pod komputer, tylko porządny, bo gość ze śmiesznym laptopem mi raczej nie pomoże. Myślę, że to nie jest wina gazu, choć mogę się mylić. Pewnie i na gazie w takim wypadku byłyby problemy. Możecie mi orientacyjnie powiedzieć, jaki to mniej/więcej koszt jest takiego podłączenia? Pozostaje mi tylko to wyjście, komputer, postaram się to zrobić jak najszybciej.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    napisz z jakiej miejscowości jesteś ?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Jeżeli jest to "na gwałt" to możesz pojechać, jednakże jeśli się Tobie nie spieszy, sugeruję zakup kabla, koszt praktycznie jednego takiego podpięcia "pod komputer", a błędy sprawdzić i kasować zawsze możesz samemu i nigdzie nie musisz jeździć.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał MaćkoWGS Zobacz post
    Chyba nie pozostaje mi nic innego, jak podjechać pod komputer, tylko porządny, bo gość ze śmiesznym laptopem mi raczej nie pomoże. Myślę, że to nie jest wina gazu, choć mogę się mylić. Pewnie i na gazie w takim wypadku byłyby problemy. Możecie mi orientacyjnie powiedzieć, jaki to mniej/więcej koszt jest takiego podłączenia? Pozostaje mi tylko to wyjście, komputer, postaram się to zrobić jak najszybciej.
    Jakość diagnostyki nie zależy od wielkości komputera - tylko od oprogramowania i wiedzy diagnosty.
    No, ale jeśli wierzysz w rozmiary sprzętu to jedź do ASO - tam mają duże komputery i dużo kasują od klientów.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    No, ale jeśli wierzysz w rozmiary sprzętu to jedź do ASO - tam mają duże komputery i dużo kasują od klientów.
    - ależ kolego ONI jeszcze mają wiedzę.
    - o tej ich wiedzy MY coś nieco wiemy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Problem ze schowkiem - co to może być?
    Utworzone przez SpoON w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 21:51
  2. Problem z ABS, może ktoś się z tym spotkał?
    Utworzone przez Marco21 w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 17-01-2013, 12:04
  3. Mały a może Duży problem z SELESPEED - em
    Utworzone przez italianovero w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 14:18
  4. Alfa romeo 156 problem. Co to może być?
    Utworzone przez Furax w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-08-2011, 21:39
  5. Problem ze sprzęgłem - może komuś pomoże
    Utworzone przez bartstep w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 09:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory