Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18
  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie PILNE!!! Poradźcie.....

    Pisze oddzielny temat ponieważ potrzebuje szybkiej odpowiedzi. Zamawiam części do wymiany rozzadu i muszę wiedzieć.
    Otóż jako że pompa nie pracuje na rozrządzie to nie wchodzi ona w skład rozrządu.
    Czytałem że należy ją i tak zmieniać z rozrządem ale co się stanie jeżeli jej teraz nie wymienię?
    Nie wiem łożysko się posypie? ?Jak to jest z jej wytrzymałościa ?
    A nawet jak już będę musiał ją poźniej wymienić to czy muszę kombinować przy rozrządzie czy uda sie bez sciągania rozrządu ją wyjąć i wymienić?


    › Więcej...: PILNE!!! Poradźcie.....

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w v6 ale w 2.0 ts pw napędza pasek rozrządu. Jak się pw zatrze i stanie to strzeli pasek rozrządu i w silniku będzie sieczka. Można wymienić osobno ale i tak trzeba zdjąć pasek. dobre pompy są od SKF

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    nie no w v6 pompa jest napędzana przez pasek agregatów, tyle że mi chodzi o to czy uda mi się później wymienić ją bez grzebania przy rozrządzie, czyli że jedno z drugim nie koliduje , I co się stanie jak nie zmienie pompy teraz a za 10 tyś.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,628

    Domyślnie

    do wymiany pompy wody trzeba zdjąć pasek rozrządu, a co za tym idzie w razie awari pompy rozbieramy górę silnika zakładamy blokady i cała bajka w 80% od nowa
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437

    Domyślnie

    Trudno powiedzieć, co się stanie, jeśli przejedziesz 10 tys. więcej, bo wszystko zależy od kondycji pompy. Może być tak, że zrobisz na niej jeszcze 50-100 tys. km, a może walnąc za dwa dni.
    W mojej historii miałem twingo, w którym pierwszy raz pompa wymieniona była przy przebiegu 170 tys. i to jeszcze mogła jeździć bo nie ciekła, tylko nie chciałem ryzykować, a z kolei w lagunie przy pierwszej zmianie rozrządu po 95 tys. pompa nadawała się do wywalenia.

    Wymiana to nie jest wydatek, który Cię zrujnuje, a przeciekająca pompa, to nic fajnego, zwłaszcza jak Cie dorwie gdzieś na trasie i trzeba nonstop dolewać płynu szczególnie, gdy nie nie ma dostepu do wody i trzeba korzystać z zasobów własnego organizmu (a już i takie historie słyszałem )
    Ostatnio edytowane przez _Mumin_ ; 13-06-2011 o 11:14

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Czyly innymi słowy lipa ... ale co pasek przeszkadza żeby ją wyjąć czy jakieś koło i przez to jej nie można wyjąć? a jak oceniacie ile może wytrzymać pompa?
    Dostałem cenę 679 zł za komplet bez pompy ale to po 25% zniżce, wogóle fachowy sklep

    ---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:11 ----------

    Tzn wyjeżdżam do włoch za 3 tyg także trafiłeś w sedno hymm no niby nie ale 300 to jednak zawsze coś. Myślałem że w gre wchodzi tylko ewentualnie coś z łożyskiem , ale jak widzę to przeciekać też może?
    Myślałem że nie trzeba sćiagać rozrządu to bym zrobił to po powrocie już sam nie mieszając w to mechanika, za miesiąc ale jak mówicie że nie wyda.
    Tylko co przeszkadza w jej wyciągnięciu?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437

    Domyślnie

    Przeciekanie to tak naprawdę pół biedy, bo tak jak napisałem zawsze można dolewać płynu. Gorzej jak pompa się rozleci, bo wtedy nie masz chłodzenia, co Cię natychmiast unieruchamia i pozostaje laweta.
    Rzeczywiście koszt tej pompy jest wyższy niż standard (dla jtd jest około 1/3 z tego), ale chyba lepiej dołożyć teraz te trzy stówy, niż później płakać.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Problem jest w tym że mam bardzo ograniczony budżet przez ten wyjazd i poprostu chyba nie mogę poświęcić kolejnych 300
    Dlatego dopytuje o to jak tam wygląda wymiana. Czy przeszkadza pasek czy co , dlaczego nie idzie jej wyjać bez ingerowania w rozrząd?
    Miałem podobnie jak pojawiła sie dziurka w chłodnicy i wywalało plyn po wciśnieciu mocniej gazu na szybę chłodnica już zmieniona ale 4 litry plynu na 60 km :p

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,628

    Domyślnie

    Cytat Napisał amdi92 Zobacz post
    dlaczego nie idzie jej wyjać bez ingerowania w rozrząd?
    Pompa jest bardzo blisko paska, możesz odkręcic sobie śrubki ale nie wyjmiesz jej bo wirnik wystaje i nie ma takiej możliwości.
    Za dużo przy tym roboty żeby robić na raty bo poźniej za wymiane pompy zapłacisz tyle samo co za wymiane rozrządu albo nawet drożej.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    O no i już teraz wiem o co chodzi Ok więc teraz co do pompy:p
    Czy taka Grafa może być? http://moto.allegro.pl/pompa-wody-alfa-romeo-156-166-2-5-3-0-3-2-v6-24v-i1640106121.html
    Czy lepiej Bugatti? jest 15 zł Droższa.
    W sklepie proponowali mi metelli ale nie wiem jaka jest cena , co do pompy to może być?
    A co jeżeli mechanik powie że pompa nie wchodzi w skład rozrządu i podniesie cenę przez to?Móc pewnie może ale co MOGĘ mu wtedy powiedzieć?
    Za zmianę rozrządu chce 300 zł , nie jest to chyba dużo ale i nie najmniej.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Poradźcie co wybrać
    Utworzone przez Pawelski12 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 05-04-2016, 14:01
  2. poradźcie
    Utworzone przez lukas1993 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 12:03
  3. Alfa Romeo 164 z Brzegu, poradźcie!
    Utworzone przez luke.skywalker w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 22:32
  4. [147] Poradźcie 1.9 Mjet 120 czy 150KM
    Utworzone przez Marek w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 16:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory