Witam,Co ile tys.kilometrów powinno się wymieniac rozrząd w 1.9 JTD-M 16V 140 KM ?Różne źródła różnie mówię : 60.000 , 90.000 a nawet 120.000 km. Wie kto jak najlepiej w tym silniku ?
Witam,Co ile tys.kilometrów powinno się wymieniac rozrząd w 1.9 JTD-M 16V 140 KM ?Różne źródła różnie mówię : 60.000 , 90.000 a nawet 120.000 km. Wie kto jak najlepiej w tym silniku ?
najbezpieczniej co 60kkm
60 kkm to w TS w klekocie spokojnie do 80 kkm no i co max 5 lat
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014
Wymiana rozrządu bardzo ważna sprawa ale nie ma co wpadać w panikę i tak często wymieniać rozrząd instrukcja (strona250) podaje Wymiana paska zębatego napędu rozrządu (*) i Poly-V napędów różnych co 120tyś. Lub co 3 lata w przypadku użwania samochodu w szczególnie trudnych warunkach (eksploatacja samochodu w klimacie zimnym/gorącym, jazda miejska z silnikiem
pracującym długo na biegu jałowym, strefy szczególnie zapylone lub drogi pokryte piaskiem i/lub sola.)Lub co 5 lat niezależnie od przebiegu i warunków używania samochodu.
Sprawdzenie stanu paska zębatego napędu rozrządu co 60tyś
Dokładnie tak jest jak pisze kolega Pchojak,nawet aso prawdomówne tak twierdzi,a inni tylko wyciągają kase od nas.
Jak ktoś nie jest świadomy konsekwencji zerwania paska to przejeździ i 150kkm, tyle że bardzo go to później zaboli...
ja tam wole wczesniej zmienic, 120tys to bardzo optymistyczne założenie, jest tu kilka tematów o zerwanych paskach rozrzadu w okolicy 100kkm, ale kazdy robi jak uwaza,
wymiana paska rozrzadu to koszt od 800-1000zł w niezaleznych serwisach, w autoryzowanych od 1200zł w góre.
naprawa silnika po zerwanym pasku to juz zupełnie inne pieniadze, sama robocizna wyniesie jakies 500-800zł w zaleznosci od uszkodzen
zadecyduj sam, Twój silnik Twoje pieniadze.
pzd.
80k km bądź 5 lat - spokojna granica.
Części do 500zł - blokady do 170zł - wymieniasz sam ile razy chcesz![]()
To można sobie zrobić co 100tyś a 20tys zapasu to strasznie duża tolerancja. Chyba ze ktoś da się naciągnąć na straszenie mechaników. Co do wymiany to w jtd 1,9 16v i 2,4 20v to wymiana jest banalna i można ją wykonać bez blokad. W 156 z 2,4 20v to największy problem jest z odkręceniem i zakręceniem osłon (bardzo mały dostęp) niż samą wymiana. Ale jak ktoś się uprze to można z blokadami, w razie czego posiadam takie i mogę użyczyć
Odnośnie awaryjności silnika po zerwaniu paska to raczej nic się nie powinno stać wielkiego pękają tylko dźwigienki, jeśli mamy stary typ to wymieniamy z popychaczami (dźwigienka jakieś 25zł popychacz 19zł) wymieniamy tylko uszkodzone jeżeli mamy już nowe dźwigienki to pozostaje wymiana tylko samych dźwigienek, plus uszczelka pod pokrywę. U mnie podczas wymiany w nowym kole zamachowym na wale korbowym zerwało klin (wada fabryczna koła jako jedyna część rozrządu kupiona w ASO, zareklamowana i fiat się do tego przyznał wymienił na nowe koło). Po złożeniu rozrządu samochód odpalił podczas adaptacji po jakiś 5min pracy przy obrotach około 2tyś zerwało owy klin 5 dźwigienek do wymiany.