Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: wymiana rozrusznika alfa 156 2.0 twin spark

  1. #1
    klapaa
    Gość

    Post wymiana rozrusznika alfa 156 2.0 twin spark

    Witam
    Od niedawna jestem nowym uzytkownikiem Alfy romeo 156 2,0 TS benzynka i już mam problem z rozrusznikiem (chyba, bo jak przekrecam kluczyk to tylko świst jest i tak kilka razy a pozniej juz normalnie) ale do rzeczy, chciałbym samemu wyciągnąć go i dać do zrobienia szczotki bendix tulejki ale ne mam zielonego pojęcia gdzie on się znajduje i jak się do tego zabrać więc proszę was koledzy o porady i przedatne wskazówki
    Z góry dziękuje
    pozdro

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Obi.Wan
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    AR 156 1.8TS
    Postów
    319

    Domyślnie

    W silniku ts wystarczy zdjąć rurę dolotu powietrza i przepustnicę jak ci będzie się widzieć ciasno i masz dojście do dwóch górnych śrub a dolną to tylko z kanału albo podnośnika, kable chyba też są od dołu.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tylko odłącz aku, zanim zaczniesz odłączać wtyczki od ECU - i uważaj bo tam są delikatne piny.
    Dolną śrubę od rozrusznika da radę odkręcić z góry bez kanału, ale trzeba trochę nad tym popracować.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Przed robotą na spokojnie pooglądaj sobie jak to wszystko jest tam poupychane. Być może będziesz musiał wypiąć kilka wężyków przy termostacie aby więcej miejsca się zrobiło wiec trzeba będzie najpierw spuścić płyn chłodniczy.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfik84 Zobacz post
    Przed robotą na spokojnie pooglądaj sobie jak to wszystko jest tam poupychane. Być może będziesz musiał wypiąć kilka wężyków przy termostacie aby więcej miejsca się zrobiło wiec trzeba będzie najpierw spuścić płyn chłodniczy.
    Do wyjęcia rozrusznika nie ma żadnej potrzeby ruszania węży i spuszczania płynu. Lepiej nie doradzaj, jeśli tego nie robiłeś.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-09-2011 o 06:47

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Ja musiałem z jednej strony poluzować kolektor dolotowy, tylko same opaski i delikatnie unieść go do góry bo za chorobę nie chciał wyjść, tak jak kolega SG0240 pisze nie trzeba płynu spuszczać, kanał też nie jest potrzebny, dla nowicjusza to około 1h roboty,
    Powodzenia.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Rozrusznik masz od strony grodziowej/pod kolektorem ssącym, dojście do niego są na 2 sposoby:
    - od dołu, rozkręcasz część układu wydechowego oraz przewody od sond/y (mimo to problem z dojściem i tak będzie bo jest mało miejsca), mniej roboty ale więcej nerwów i bluzgów pójdzie
    - od góry, odkręcasz "barany" (dużo więcej miejsca i łatwiejsze dojście już do samego rozrusznika), więcej roboty
    Pamiętaj o odpięciu akumulatora
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 02-09-2011 o 07:37
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja wyjmuję rozrusznik nie ruszając kolektora ssącego. Trzeba trochę pomanewrować, ale wychodzi.
    Raz wyjąłem nawet bez demontażu przepustnicy, ale nie polecam, bo piekielnie ciasno i ręce bolą.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Do wyjęcia rozrusznika nie ma żadnej potrzeby ruszania węży i spuszczania płynu. Lepiej nie doradzaj, jeśli tego nie robiłeś.
    Podczas wyciągania rozrusznika właśnie w ten sposób ułatwiałem sobie pracę.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dla mnie byłoby to utrudnienie - no, ale każdy robi jak uważa - byle cel został osiągnięty.
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Wymiana UPG - Twin Spark 2.0 8V w Poznaniu
    Utworzone przez radosuaf w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-11-2015, 08:40
  2. wymiana opornego koła pasowego 1.6 twin spark
    Utworzone przez Rod w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 12:32
  3. [147] Problem z wymiana rozrządu 2.0 twin spark
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 20:01
  4. Wymiana Pompy Wspomagania w Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark
    Utworzone przez damiano96 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 00:02
  5. Co ile wymiana rozrządu w 147 2.0 Twin Spark?
    Utworzone przez krisvanmoto w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 20:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory