Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Lancia Kappa 2.4 JTD - brak dynamiki

  1. #1
    tadek125
    Gość

    Domyślnie Lancia Kappa 2.4 JTD - brak dynamiki

    Witam
    jako ze w mojej kappie posiadam ten sam silnik 2.4 JTD co w alfach, chciałem zasięgnąć waszej porady


    od niedawna jakoś zacząłem odczuwać jak by autko słabło
    aż do dziś kiedy wracałem z trasy, dynamika samochodu poszła w las tzn
    autko chodzi jak by turbiny nie było, nie jak dawniej gdzie około 2000 obr wciskało w fotel
    dla sprawdzenia odpiąłem też przepływke ale po odpięciu było jeszcze gorzej

    podpiąłem pod komputerek i zmierzyłem ciśnienie doładowania programem FiatEcuScan
    dlaczego desired boost pressure jest cały czas 0
    czy boost pressure jest w porządku??
    jakie poprawne ciśnienie ma dawać turbo

    pomiar był robiony na 2 biegu i pedał w podłoge

    czy moja turbinka już jest na wykończeniu czy to moze inna przyczyna braku mocy

    "Czas""Engine speed" "Boost pressure" "Desired boost pressure" "TAG"
    "sek" "obr/min""mBar" "mBar" " "
    0,00 1108,0000 935,0000 0,0000 ""
    0,52 1204,0000 944,0000 0,0000 ""
    1,05 1386,0000 967,0000 0,0000 ""
    1,76 1512,0000 986,0000 0,0000 ""
    2,32 1662,0000 1017,0000 0,0000 ""
    2,87 1806,0000 1056,0000 0,0000 ""
    3,40 1958,0000 1107,0000 0,0000 ""
    3,93 2143,0000 1176,0000 0,0000 ""
    4,46 2338,0000 1281,0000 0,0000 ""
    5,01 2575,0000 1415,0000 0,0000 ""
    5,54 2830,0000 1517,0000 0,0000 ""
    6,07 3058,0000 1596,0000 0,0000 ""
    6,61 3299,0000 1686,0000 0,0000 ""
    7,16 3571,0000 1765,0000 0,0000 ""
    7,68 3809,0000 1826,0000 0,0000 ""
    8,21 4021,0000 1851,0000 0,0000 ""

    w załączniku bardziej czytelna tabelka
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	tabelka.jpg
Wyświetleń:	258
Rozmiar:	48.5 KB
ID:	33690  

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Niech kolega się nie przejmuje "Desired boost pressure", że wskazuje na 0 - tutaj albo błędny sygnał przechwytuje program, albo w ogóle tego ECU nie potrzebuje.
    Najbardziej interesujące jest ciśnienie, które zostało podane jako "Boost pressure".

    Turbina prawie dobrze ładuje ciśnienie, polecam:
    - sprawdzenie, czy na którymś z węży gumowych doprowadzających powietrze pod ciśnieniem, nie ma przerwania, bądź dziury - sugeruję się wskazaniem 935 mbar przy 1100 obr / min - powinno być ok 1000 mbar, a przy 4000 obrotów, powinno być ponad 2000 mbar (może nawet podchodzić do 2 300 mbar)
    - kolega niech sprawdzi jakie napięcie ma przepływka:
    -- na jałowych obrotach (powinno być ok. 2.3 V)
    -- ok. 4000 obr / min (powinno być ok. 4.4 V) - napięcie powinno się zmieniać w całym zakresie obrotów
    - proponuję również sprawdzić napięcie czujnika doładowania - powinno być > 1V, z tego co pamiętam, to coś około 2 - 3 V ?! (chodzi o to, że również powinno zmieniać swoje wartości w całym zakresie obrotów) - chociaż to bym wykluczył, ponieważ wskazania są całkiem prawdziwe.
    - turbina - czy działa zmienna geometria: należy sprawdzić czy rusza się sztanga, wychodząca od "gruszki" przy turbinie, sterująca kierownicami turbiny. Sztanga powinna ruszać się o ok. 1 cm (góra dół), od jałowych obrotów, aż po 4 000 (może trochę mniej) obrotów.

    Albo rzeczywiście jest gdzieś dziura i źle pompuje powietrze, albo złe doładowanie wskazuje czujnik doładowania, przez co zła mieszanka powietrza i paliwa jest dobierana (wówczas warto wyjąć czujnik i przeczyścić go benzyną ekstrakcyjną - zwłaszcza środek, gdzie jest mały czujniczek, który może być zabrudzony).

    I jeszcze jedna sprawa: pomiary warto robić na 3 lub 4 biegu (3ci będzie lepszy), gdzie opory turbiny są trochę większe i pomiary mogą być prawdziwsze.

    Test, który pozwoli sprawdzić prawidłowe doładowanie (czujnik, bądź geometrię):
    - jedziemy na 3cim biegu 2 500 obrotów i jedziemy tak ok. 2 sekund
    - włączamy w programie zapisywanie danych do logów (graf) - tak jak kolega to zrobił
    - rozpędzamy się do 3 500 obrotów i puszczamy nogę z gazu i po ok. 2 sekundach wyłączamy zapisywanie danych
    W tak o to sposób mamy dane, które można zacząć analizować pod kątem "przeładowania" (zapieczone kierownice), bądź błędnego odczytu czujnika doładowania.
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 06-09-2011 o 09:36
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  3. #3
    tadek125
    Gość

    Domyślnie

    a więc:
    wszystkie przewody gumowe już sprawdzałem bo to była pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy
    geometrie też w sobote sprawdzałem jest ok (czyscilem ją w grudniu chyba jakos, zapieczona była i wyskakiwał błąd od przeładowania)

    sprawdzam napiecie czujnika doładowania: na wolnych jest 1,75 i w miare zwiekszania obrotow rośnie do troche ponad 3 V

    z przepływką jest problem
    czujniki w programie są nazwane po angielsku i nie widze nic zwiazanego z przepływką, jedynie Intake air temperature - czy to jest to??

    jak nazywa sie ten czujnik który mam sprawdzic ??
    Ostatnio edytowane przez tadek125 ; 07-09-2011 o 13:09

  4. #4
    tadek125
    Gość

    Domyślnie

    i po problemie
    do konca sam nie wiem co było przyczyną
    pozyczyłem od kolegi przepływke i autko ozyło

    tak sobie podłącze jeszcze raz moją i odziwo też pięknie chodzi nawet na mojej
    dziwna sprawa

    kostke przeciez od przepływki odłączałem dla próby nie raz i różnica była zauważalna choć nie duża
    mozliwe ze gdzies jakis kabelek bedzie albo przecięty albo cos nie zawsze łączy

Podobne wątki

  1. Silnik alfa 166 3.0V6 a lancia kappa 3.0v6
    Utworzone przez Wujo w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 11:07
  2. lancia kappa na czesci do ar 156
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-03-2010, 15:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory