
Napisał
Maciek-156
W silniku JTD nie ma elektrozaworu odcinającego paliwo dopływające do silniką - jego rolę pełni regulator ciśnienia
Maciek-156wielkie dzięki za naprowadzenie.
W sobote zabiorę się za czyszczenie regulatora.
Dzisiaj przed pracą udało się podłączyć i uruchomić Unidiaga - ciśnienie na wolnych obrotach wymagane 300bar wytwarzane 300. Przy zwiększaniu obrotów wartość wytwarzana nadążała za wymaganą - niestety nie mam porobionych zrzutów gdyż padła bateria w laptopie.
Czy ktoś się orientuje jakie powinno być na wolnych dla silnika 1,9JTD 105KM?
Jeżeli ktoś by szukał poniżej wkleję tekst przetłumaczony amatorsko (podziękowania dla Jędrzeja
) na temat błędu P0215 - jeżeli są jakieś błędy bardo proszę o skorygowanie.
Oryginał ze strony:
ttp://forum.mopar1973man.com/threads/2561-P0215-Fuel-Injection-Pump-Control-Circuit
Tłumaczenie:
P0215 - Pompa paliwa obwodu sterowaniaP0215 Pompa obwodu sterowania pompy paliwa.
Awaria przekaźnika pompy paliwa układu sterowania.
Wskazania i ustalone warunki
Działanie pompy paliwa jest obserwowane z włączonym zapłonem.
DTC będzie ustawiony, jeśli wykryto zasilania na sterowniku pompy paliwa z włączonym zapłonem.
Możliwe przyczyny
Przerwana masa przekaźnika pompy paliwa
Przekaźnik pompy paliwa
ECM uziemienie przerwane
Obwod sterowania przekaźnika pompy paliwa przerwany
Zwarcie do masy obwodu sterowania przekaźnika pompy paliwa
ECM
Testowanie
1. Wyłączyć zapłon. Usunąc przekaźnik pompy paliwa od zasilania skrzynki bezpieczników i przekaźników – ang. PDC. PDC znajduje się w komorze silnika w narożniku od strony kierowcy. Podłącz 12-woltową żarówkę między napięcie akumulatora i zagłębienie nr 85 w PDC (czarny przewód przekaźnika pompy paliwa). Jeżeli żarówka świeci jasno, przejdź do następnego kroku. Jeśli żarówka nie świeci jasno, napraw uszkodzony czarny przewód od zagłębienia 85 w PDC a uziemieniem. Masa jest umieszczony na błotniku od strony kierowcy
2. Zwróc uwagę, które zaciski przekaźnika pompy paliwa odpowiadają zagłębieniom w PDC.Używając miernika, zmierz opór między zaciskami przekaźnika pompy paliwa, które odpowiadają zagłębieniom nr 85 i 86 w PDC. Jeśli oporność przekaźnika pompy paliwa jest pomiędzy 40-100 omów, przejdź do następnego kroku. Jeśli oporność nie jest w granichach 40-100 omów, wymienic przekaźnik.
3. Upewnij się, że zapłon jest wyłączony. Odłącz złącze wiązki modułu ECM. ECM znajduje się po stronie kierowcy pod maską silnika, przed pompą transferu paliwa i zawiera 50-pin wtyczkę. Podłącz żarówkę między napięcie akumulatora a zaciski nr 30 i nr 49 (czarny / brązowy przewody) na złączce ECU. Jeśli światło jest jasne w obu terminalach, przejdź do następnego kroku. Jeśli światło nie świeci jasno w każdym terminalu, naprawy uszkodzony obwód uziemiający Czarny / brązowy drutu między ECM i uziemieniem. Masa znajduje się na zacisku ujemnym akumulatora.
4. Upewnij się, przekaźnik pompy paliwa jest jeszcze usunięty z PDC i ECM jest nadal odłączony. Korzystając z miernika, zmierz oporność między brązowo białym przewodem między zagłębieniem nr 86 w PDC przekaźnika pompy paliwa i terminalu nr 36 na złączu ECM. Jeżeli rezystancja jest mniejsza niż 10 omów, przejdź do następnego kroku. Jeśli opór jest 10 omów lub większy, naprawy uszkodzony brązowo biały przewód między PDC i ECM.
5. Upewnij się, przekaźnik pompy paliwa jest jeszcze usunięty z PDC i ECM jest nadal odłączony Korzystając z miernika, zmierz oporność między uziemieniem i zagłebieniem nr 86 (brązowo biały przewód) w PDC dla przekaźnika pompy paliwa. Jeśli opór wynosi 100 omów lub więcej,wymień ECM. Jeżeli rezystancja jest mniejsza niż 100 omów, naprawy przewód idący do uziemienia brązowo biały między PDC i ECM.
Maciek-156 czy sądzisz że ten opis może pomóc - i czy opisane usterki też mogą powodować błąd?
pozdro
krzyzie