Odgrzeję kotleta, bo sprzeczność informacji jest zbyt duża. Mianowicie:
1. Pompy CR nie muszę ustawiać, bo ona i tak sobie po prostu pompuje do szyny, prawda? Wiadomo, że dużo jej nie obrócę, ale chyba tutaj aptekarzem być nie trzeba?
2. Widziałem, że zestaw blokad jest względnie tani. Rozumiem, że jak zablokuję oba wałki oraz wał, to po poluźnieniu koła wałka wydechowego nakładam pasek, "naciągam" koło do położenia przed luzowaniem i skręcam go na znak na głowicy? to oczywiste, ale zapytać wolę.
3. Silnik to 1,9JTD 16V 140KM. ePER wskazuje na pasek 199 zębów. Natomiast w internecie można znaleźć paski 199 jak i 198 zębów. Ktoś jest w stanie potwierdzić poprawną ilość?
4. Aby podlewarować silnik wystarczy odpiąć górny drążek reakcyjny i zrobić to poprzez np grubą deskę i miskę olejową? Czy jeszcze np poduszka dolna będzie trzymała? Czy w ogóle nie trzeba silnika podnosić, bo po demontażu komputera będzie miejsce aby wcisnąć rękę z kluczem? Jeżeli proces poniesienia motoru nie jest skomplikowany i nie wymaga stu pięćdziesięciu sześciu lewarków i podnośników, to chętnie bym to zrobił, żeby mieć wszystko jak na dłoni.
Widziałem jak facet robi w 1.9 JTDM 150KM w Cromie z lewarowaniem, z tym, że tam jest kompletnie inna poduszka, tam poszło ładnie i zgrabnie.
Z góry bardzo dziękuję za rady/ wskazówki/ zdjęcia, cokolwiek![]()