Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [156] JTD 1.9 "Latający" drążek zmiany biegów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie [156] JTD 1.9 "Latający" drążek zmiany biegów

    Witam Jako że ostatnio coraz bardziej drążek zmiany biegów lata mi na boki i coraz bardziej mnie to wkurza zamierzam naprawić mechanizm zmiany biegów. Problem dotyczy tulejek w mechaniźmie przy drążku zmiany biegów. Jak się do tego najlepiej dobrać?? Od góry demontując konsole środkową czy trzeba na kanale od dołu??
    chodzi głownie o tulejke którą wypycha taki łepek od lewarka czasami problem ze wstecznym oraz 5.
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    poszukaj w dziale "zrob to sam" był ten temat chwile temu

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    poszukaj w dziale "zrob to sam" był ten temat chwile temu
    akurat takiego tematu mnie ma
    apropos nie chodzi mi o wodziki na skrzyni biegów tylko o metalowe cześci przy lewarku wewnatrz samochodu, to właśnie tam zrobił się bardzo duży luz, jak zdejmiemy mieszek oraz gąbkę oraz gume widac to gołym okiem tylko moje pytanie brzmi czy mogę to wyciągnąc do góry czy trzeba od dołu kanału????
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    ja próbowałem od góry ,miałem luzne te trzy sruby co trzymaja kulke i po trzech godzonach rozbierania tunelu i stwierdzeniu ,ze sie góra nie da oddałem mechanikowi , trzeba dołem wywalic tłumiik osłone termiczna i mamy na widoku ,

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Od góry to sobie mona ale pooglądać, wymieniałem to ustrojstwo w zeszłym tygodniu. Tylko od dołu, rozpinamy wydech, odkręcamy osłonę termiczną za lewarkiem ręcznego, następnie odkręcamy wszystkie śruby trzymające profil=stelaż do którego jest przymocowany lewarek biegów i ręcznego( ułatwia rozpięcie linki hamulca). Jest po 5 śrub na stronę plus jedna za lewarkiem ręcznego. dobrze jest sobie wypiąć linki z wybieraka na skrzyni wtedy mamy więcej luzu i swobody. Od stelaża odkręcamy 4 śrubki trzymające podstawę korpusu. Wypinamy linki z lewarka biegów i możemy wszystko wziąć na warsztat, od podstawy odkręcamy 3 śrubki trzymające korpus lewarka. Jest z tym nieco gimnastyki ale dla chcącego nic trudnego. Nowy korpus kosztuje 30-40 zł więc nie majątek ale roboty na pół dnia jak nie lepiej. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się z owoców pracy rąk naszych.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    Już problem został wyeliminowany, rozpadła sie plastikowa tulejka w którą wciśnięty zostaje łepek wodzika, tulejka wypadła i biegi na krańcach prawej strony(czyli 5 oraz R) nie wybierało do konca, tylejka wymieniona koszt 5pln. i biegi znowu super wchodzą luzów brak
    ps. tulejka pasuje od zestawu naprawczego wodzik zmiany biegów od seicento
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Pasuje nie tylko od seicento, taki sam korpus jest do fiata palio, fiata coupe, lancia libra i jeszcze kilka innych modeli. obyło się bez demontażu połowy auta?
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

Podobne wątki

  1. Nieprecyzyjny i latający drążek zmiany biegów
    Utworzone przez PioWi w dziale 147
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 03-09-2016, 07:46
  2. [159] "chodząca gałka zmiany biegów"
    Utworzone przez tatin142 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 20:23
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 19:07
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 21:51
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 23:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory