Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: [Lancia Lybra] Interpretacja próby przelewowej

  1. #1
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie [Lancia Lybra] Interpretacja próby przelewowej

    Witam,

    Wiem, że posiadam zupełnie inny samochód niż dział Waszego forum wskazuje, ale już kiedyś dostałem od Was wskazówki jak szukać przyczyn i teraz proszę o informacje.

    Opis sytuacji:
    Samochód zaczął dużo palić. Nawet 9 litrów na 100 km jadąc zwykłą drogą nr 94 Brzeg - Wrocław - Brzeg max. 110 km/h. Do tego falowały obroty na jałowym. Po analizie logów doszedłem, że:
    1. Jest padnięty elektrozawór EGR
    2. Jest padnięty zawór regulacji ciśnienia paliwa (też mi o tym pisaliście kiedyś)

    Oba zawory wymienione. Nówki. Jest lepiej, spalanie na komputerze zeszło do 6.2 - 6.5, obroty też są lepsze, ale:
    1. Cały czas mam wahania ciśnienia paliwa. Nie duże, ale jednak. Czy to prawidłowe?
    2. Cały czas mam lekkie wahania obrotów. Widać zależność - regulator -> ciśnienie mierzone -> obroty. Czy u Was też tak się co rusz zmieniają? Dodam, że podpinałem do laptopa Lybrę 2.4 JTD 140 KM i tam obroty praktycznie stały w miejscu (+- 3 obroty).
    3. Odpalenie po 2 dniach jest takie dziwne. Nie trwa może strasznie długo, ale jak zapali, to tak z zatrzęsieniem i nie równą pracą przez chwilę.

    Zrobiłem próbę przelewową. Proszę o odpowiedź czy to oznaki wskazujące na zainteresowanie się wtryskami?

    Próba przelewowa była wykonana przez 1,5 minuty. Silnik ani zimny, ani rozgrzany. Tyle co przyjazd z domu do firmy na podnośnik. Strzelam 30-40 stopni. Strzykawki ułożone w kolejności od strony rozrządu. Przy odłączonych wtryskiwaczach i próbie zapalania silnika także pojawia się paliwo w przewodach. Leci w takiej samej zależności jak ta pierwsza próba i po kręceniu kilkanaście sekund już wyraźnie widać paliwo w wężykach.

    Zamieszczam zdjęcie próby przelewowej oraz logi z pracy na jałowym.

    Błędów 0. Raczej nie zauważyłem kopcenia.



    Najmniej jest w strzykawce 3 - 12,5 ml, najwięcej w 4 - 18 ml. To przekracza 40%...

    PS. Jak jeszcze miałem stary regulator ciśnienia paliwa, to wracałem z kolegą z Krakowa. Ja mam 136 KM i stałą geometrię turbiny, on ma 140 KM i zmienną geometrę. Samochody te same, też kombi. Zatankowaliśmy do pełna na tej samej stacji. Po powrocie jemu komputer pokazywał spalanie 6.7 l/100 km, a mój 7.8 /100 km. Prędkości i wyprzedzanie i przyspieszanie to samo...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjcie0047h.jpg
Wyświetleń:	1226
Rozmiar:	34.4 KB
ID:	38888  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek82 ; 10-11-2011 o 14:39

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wg. danych firmy Bosch maksymalne wydatki przelewu wtryskiwaczy na powrót to do 30%, jak są wieksze, to trzeba to sprawdzic...

  3. #3
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Jeszcze parę informacji:
    1. Na zimnym silniku dźwięk jego pracy jest beznadziejny - drażniący ucho, jakby mu czegoś brakowało.
    2. Na zimnym silniku samochód jest słabszy. Reakcja na gaz dosłownie nie istnieje.
    3. Najważniejsze - silnik rozgrzany, 3 bieg, gaz w dechę. Obroty idą, idą, przy około 2500-2600 stają w miejscu na około 2 sekundy i znowu idą do góry. Naprawdę widać jak wskazówka obrotomierza zatrzymuje się w miejscu, a gaz cały czas jest w podłodze.

    FES pokazuje mały prąd ładowania - 13,85 V. Miernik natomiast pokazuje prawidłowe wartości. Dopiero po włączeniu wszystkich świateł, halogenów, ogrzewania szyby, nawiewów, itd. spada napięcie do 13,88V. Jednakże potrafi mi przygasać podświetlenie zegarów i piszczą mi kierunkowskazy. To tak na wszelki wypadek o pytanie odnośnie stanu alternatora.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Msiek
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 1999
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysiek82 Zobacz post
    2. Na zimnym silniku samochód jest słabszy. Reakcja na gaz dosłownie nie istnieje.
    3. Najważniejsze - silnik rozgrzany, 3 bieg, gaz w dechę. Obroty idą, idą, przy około 2500-2600 stają w miejscu na około 2 sekundy i znowu idą do góry. Naprawdę widać jak wskazówka obrotomierza zatrzymuje się w miejscu, a gaz cały czas jest w podłodze.
    Ja miałem tak samo na zimnym silniku ciężko było w ogóle ruszyc i własnie koło 3 tys obrotów miał taką zawieche ale po wymianie przepływki na nowa wszystko okej ciągnie równo i do samej góry. Po odpięciu przepływomierza u mnie była niesamowita różnica ruszało się leciutko a nie z gazem w połowie.

  5. #5
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Przepływka Boscha kupiona w tamtym roku. Po odpięciu wtyczki w ogóle nie da się jechać, więc to nie to. Jak wcisnę gaz w dechę na rozgrzanym silniku, to on idzie do przodu. Tu nie mogę powiedzieć, że nie zbiera się, ale w pewnym momencie zatrzymują się obroty. Na zimnym to fakt, jest chyba słaby.

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    trzeba było zrobic logi z fesa z danymi dla przepływki bys my juz cos wiedzieli.

  7. #7
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Już zamieszczam logi z jazdy. Plik piatek1 to jazda od momentu włączenia silnika (zimny samochód - od przedwczoraj nie uruchamiany) aż do zagrzania + wyjechanie poza miasto na lepszą drogę do testów. Czyli typowa jazda na emeryta nie przekraczając 2000 obrotów. Plik piatek2 to od rozgrzania silnika, po wystartowanie z gazem w podłodze, po bieg 2 i 3 cały czas z gazem w podłodze i potem już powrót do domu na spokojnie.

    Jak można zauważyć EGR mi na zimnym silniku pokazuje otwarcie 1%. I jakiś czas tak sobie jest zamknięty. Potem się otwiera. Czy u Was też tak jest? Wygląda jakby czekał na uzupełnienie podciśnienia? Dodam, że elektrozawór nowy, wężyki też. Sam zawór EGR (otwierany podciśnieniem podawanym z elektrozaworu) jest stary, ale czysty i chyba sprawny (był sprawdzany i wygląda na sprawny). Inna sprawa: po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilku minut odłączając wężyki podciśnienia nie ma żadnego syczenia. Po prostu to podciśnienia ucieka, nie ma go. Czy tak ma być czy to podciśnienie powinno cały czas być? W sumie elektrozawór jeszcze chwilę buczy po wyłączeniu silnika, to może spuszcza do podciśnienie albo jednak coś jest nieszczelne i dlatego ono ucieka. Tego też właśnie nie wiem.

    Proszę zauważyć, że ciśnienie paliwa potrafi się wahać oraz są momenty, w którym albo przekracza żądane ciśnienie albo jest poniżej żądanego.

    Co do przepływomierza. Jak widać na logach nigdy nie osiąga żądanej masy powietrza. Jednakże po burzliwej dyskusji na Waszym forum jak i naszym, parę osób stwierdziło, że w 2.4 JTD tak ma być. Czy to prawidłowe podejście? Nie wiem, ale nie bardzo chce mi się w to wierzyć. Dlaczego? Ponieważ w 1.9 JTD te masy się pokrywają przy sprawnych wszystkich podzespołach, to dlaczego 2.4 JTD ma być wyjątkiem?

    Wrócę jeszcze raz do pytania o przelewy i ciśnienia paliw. Czy te małe wahania ciśnienia paliwa + wynik próby przelewowej mogą świadczyć, że należy sprawdzić wtryski na maszynie czy jednak są zdrowe?

    PS. Dzisiaj jak na złość obroty nie zatrzymywały się przy przyspieszaniu. Jednakże parę razy to już zauważyłem w przeciągu kilku tygodni.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek82 ; 11-11-2011 o 21:02

  8. #8
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Jeszcze jedno spostrzeżenie: ta wersja silnika i turbiny (IHI ze stałą geometrią) cechuje się przyspieszeniem od 2000 obrotów, bo wtedy jest największy moment moment. Moja owszem zbiera się od tych 2000 obrotów, ale dopiero gdzieś tak od 2500 to zbieranie jeszcze bardziej się odczuwa i jest najmocniejsze. Taka mała zwłoka jest wyraźnie odczuwalna. Samochód był u gościa, który wszystko posprawdzał i twierdzi, że wastegate dobrze działa. W logach też widać doładowanie prawie 1 bar, tylko może ono jest za późno? Może dawki paliwa są złe i turbina nie dostaje spalin w odpowiednim momencie, to i ma zwłokę w działaniu?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    EGR zaślepiony czy nie?
    Do testów powinien być bez zaślepki żeby diagnozować przepływ powietrza.
    Ponadto test przepływki powinieneś raczej wykonać w warunkach zbliżonych to laboratoryjnych czyli beg jalowy przez powiedzmy 10sek potem 2 tyś obrotów, 3 tyś itp
    wszystko przez min 10 sek.

    Z zamieszczonych logów widać że przepływka ma duże rozbieżności. Ale równie dobrze może to być wynikiem wpływu innych elementów osprzętu.
    Ciśnienie paliwa masz ok. A doładowanie wydaje się zbyt małe bo dmucha jedynie 1 bar a powinno min 1.2 bar. Tutaj za mało danych do wyciągania wniosków.

    Z zamieszczonego zdjęcia próby przelewowej wtrysk nr 3 jako pierwszy podejrzany.

  10. #10
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    EGR zaślepiony czy nie?
    Do testów powinien być bez zaślepki żeby diagnozować przepływ powietrza.
    EGR nie jest zaślepiony. Elektrozawór jest nowy, wężyki nowe, jedynie sam zawór EGR jest niewymieniony, ale czysty i raczej sprawny. Choć nie wiem jak go przetestować w 100%.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Ponadto test przepływki powinieneś raczej wykonać w warunkach zbliżonych to laboratoryjnych czyli beg jalowy przez powiedzmy 10sek potem 2 tyś obrotów, 3 tyś itp
    wszystko przez min 10 sek.
    Rozumiem. W takim razie zrobię taki test i zamieszczę wyniki. Do tej pory zawsze wszyscy pisali, że robi się go z gazem w podłodze przy jeździe.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Z zamieszczonych logów widać że przepływka ma duże rozbieżności. Ale równie dobrze może to być wynikiem wpływu innych elementów osprzętu.
    Jak pisałem parę osób twierdzi, że tak ma być. Dla mnie jest to dziwne i nie bardzo logiczne. Zawsze mnie zastanawiała ta różnica mas powietrza.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Ciśnienie paliwa masz ok. A doładowanie wydaje się zbyt małe bo dmucha jedynie 1 bar a powinno min 1.2 bar. Tutaj za mało danych do wyciągania wniosków.
    No jeden fachowiec twierdził, że turbina daje prawidłowe ciśnienie. Jedni piszą o ciśnieniu właśnie 1 bara, a inni 1.2. Muszę to sprawdzić jak to jest.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Z zamieszczonego zdjęcia próby przelewowej wtrysk nr 3 jako pierwszy podejrzany.
    Czyli tak czy siak najlepiej dać na stół wtryski.

    Dziękuje za informację. Postaram się jutro wkleić wyniki z pomiaru przepływomierza.

Podobne wątki

  1. Lancia lybra 2.4jtd
    Utworzone przez Reniek44 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 08:12
  2. Wynik próby przelewowej 2.4 JTD proszę o pomoc
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 19:28
  3. Lancia Lybra - Zamość
    Utworzone przez thunderbird w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 22:36
  4. Lancia Lybra - Zmiana IC
    Utworzone przez LybraSW w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 14-10-2010, 11:12
  5. Pomoc w interpretacji próby przelewowej wtrysków :)
    Utworzone przez Magik w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory