Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Długie odpalanie 156 1.9jtd 8v 115km

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar marcin_ldz
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.75 Tbi QV
    Postów
    116

    Domyślnie Długie odpalanie 156 1.9jtd 8v 115km

    Witam szanownych forumowiczów, przyszly chlodniejsze dni i pojawil sie problem przy rozruchu mojej Belli... Otóż mam problem z odpaleniem autka z rana, musze dlugo krecic rozrusznikiem aby odpalila (rozrusznik kreci szybko, akumulator w pelni zdrowy, swiece wszystkie nowe, uklad grzania sprawny) jak juz odpali muszcza czarna chmure z rury wydechowej. Jak juz odpali to kolejne rozruchy w ciagu dnia sa bezproblemowe odpala szybko i bez problemu, jezdzi tak jak zawsze, przyspieszenie ok, w czasie jazdy zero kopcenia... Dopiero ponowny rozruch nastepnego dnia dlugie krecenie az zalapie... Prosze kolegów o jakies naprowadzenie na rozwiazanie problemu poniewaz obawiam sie co moze byc jak temp. spadnie ponizej zera....

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Na twoim miejscu sprawdził bym wtryskiwacze. W swoim zakresie możesz sprawdzic je na tzw. metode przelewową.
    Jak masz kabel vag kkl + fes to możesz równiez zrobic logi z pracy silnika, oraz logi przy próbie tego długiego krecenia.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar marcin_ldz
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.75 Tbi QV
    Postów
    116

    Domyślnie

    dzieki kolego na naprowadzenie na rozwiazanie, przynajmniej wiem od czego zaczac... Jako ze pracuje w serwisie fiat/alfa to mam dostep do programow diagnostycznych (np.examiner itd) tylko ze jestem blacharzem wiec jako takiego pojecia w zakresie od czego zaczac nie mam... Czyli wnioskujac z tego co radzisz to dobrze bedzie np. jechac jutro autkiem do pracy i zostawic do wtorku rana, podlaczec zestaw do sprawdzenia przelewow lacznie z podpieceim examinera, odpalac i patrzec co sie dzieje?? Mnie osobiscie patrzac na problemy tego typu na innych forach tez najbardziej pasowaly by wtryski...ale jak sie okaze ze sa ok....to co dalej....

  4. #4
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Witam! Mam ten sam problem i próba przelewowa pozwoliła stwierdzić, że wtryskiwacze są ok. Dopiero jak akumulator padł i zastanawiałem się dlaczego pomimo dość żwawego kręcenia nie mogę odpalić zrobiłem diagnostykę. Wartością, którą należy przede wszystkim zdiagnozować jest ciśnienie na listwie CR. Jeśli z jakiegoś powodu układ nie trzyma ciśnienia to przy rozruchu po dłuższym postoju pompa wysokiego ciśnienia musi najpierw podnieść ciśnienie do minimalnego wymaganego do otwarcia wtryskiwaczy. Jak kręciłem z tym słabym akumulatorem to sterownik nie podał nawet paliwa (w ogóle żadnego dymka z wydechu pomimo kręcenia kilka razy). Teraz ze sprawnym akumulatorem odpala bez większego problemu, ale też puszcza dymek jak już odpali. Jutro rano jak już odpalisz to od razu zgaś i sprawdź czy znów musisz długo kręcić. Jeśli odpali od razu to masz ten sam problem co ja. Pozdrawiam.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar marcin_ldz
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.75 Tbi QV
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jazz Zobacz post
    Witam! Mam ten sam problem i próba przelewowa pozwoliła stwierdzić, że wtryskiwacze są ok. Dopiero jak akumulator padł i zastanawiałem się dlaczego pomimo dość żwawego kręcenia nie mogę odpalić zrobiłem diagnostykę. Wartością, którą należy przede wszystkim zdiagnozować jest ciśnienie na listwie CR. Jeśli z jakiegoś powodu układ nie trzyma ciśnienia to przy rozruchu po dłuższym postoju pompa wysokiego ciśnienia musi najpierw podnieść ciśnienie do minimalnego wymaganego do otwarcia wtryskiwaczy. Jak kręciłem z tym słabym akumulatorem to sterownik nie podał nawet paliwa (w ogóle żadnego dymka z wydechu pomimo kręcenia kilka razy). Teraz ze sprawnym akumulatorem odpala bez większego problemu, ale też puszcza dymek jak już odpali. Jutro rano jak już odpalisz to od razu zgaś i sprawdź czy znów musisz długo kręcić. Jeśli odpali od razu to masz ten sam problem co ja. Pozdrawiam.
    rozumiem ale kolego rozwiazales ta sprawe czy nadal Ci tak z rana odpala??

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Tak jak Jazz napisał. Najprawdopodobniej będzie to problem z ciśnieniem paliwa. Do sprawdzenia m.in pompa, regulator ciśnienia na listwie, czujnik ciśnienia

  7. #7
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin_ldz Zobacz post
    rozumiem ale kolego rozwiazales ta sprawe czy nadal Ci tak z rana odpala??
    Niestety jeszcze nie. Jeśli uda Ci się rozwiązać ten problem to będę bardzo wdzięczny za wskazanie winowajcy

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Jeżeli masz dostep do aso to super

    Niech koledzy Ci sprawdzą:
    - czy kontrolka świec żarowych nie mruga (ewentualnie czy sam obwód grzania świec żarowych jest sprawny)
    - czy wystepują jakies błędy zapisane w sterowniku
    - nastepnie podczas próby rozruchu zimnego silnika (po dłuższym postoju), sprawdzic jakie cisnienie nabija na listwe pompa

    Cisnienie paliwa na listwie musi wynosic minimum 20MPa = 200bar, aby silnik zapalił.
    Napiecie czujnika cisnienia paliwa na listwie po 1s powinno przekraczac 1V
    Jeżeli np. pompa wysokiego cisnienia nabija cisnienie wolno lub gdy mamy otwarty za mocno regulator cisnienia paliwa podczas rozruchu, a na listwie i tym samym w przewodach doprowadzającym paliwo do wtryskiwaczy mamy tylko 18MPa = 180bar, to wtryskiwacze nie są włączone, przez co musimy krecic, krecic, az powoli cisnienie sie nabije.
    Jeżeli silnik nie dałby sie uruchomic, a czujnik zmierzyłby tylko np. 10MPa = 100bar, to trzeba sprawdzic zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (rezystancja 1-3ohm) Sprawdzic równiez oringi uszczelniające, które mogą byc uszkodzone.
    Również sprawdziłbym pompe niskiego cisnienia (ta w baku), jakie daje cisnienie. Filtr paliwa zakładamy, że nowy. wycieków paliwa z przewodów brak? Układ sie nie zapowietrza?
    Jeżeli wszystko wyzej wyjdzie ok, to trzeba by sprawdzic wtryskiwacze na przelew.

    Teoche tego masz jak widac ale wszystko da sie opanowac. Myśle, że w ASO koledzy mają wprawe w diagnozowaniu jtd

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar marcin_ldz
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.75 Tbi QV
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Jeżeli masz dostep do aso to super

    Niech koledzy Ci sprawdzą:
    - czy kontrolka świec żarowych nie mruga (ewentualnie czy sam obwód grzania świec żarowych jest sprawny)
    - czy wystepują jakies błędy zapisane w sterowniku
    - nastepnie podczas próby rozruchu zimnego silnika (po dłuższym postoju), sprawdzic jakie cisnienie nabija na listwe pompa

    Cisnienie paliwa na listwie musi wynosic minimum 20MPa = 200bar, aby silnik zapalił.
    Napiecie czujnika cisnienia paliwa na listwie po 1s powinno przekraczac 1V
    Jeżeli np. pompa wysokiego cisnienia nabija cisnienie wolno lub gdy mamy otwarty za mocno regulator cisnienia paliwa podczas rozruchu, a na listwie i tym samym w przewodach doprowadzającym paliwo do wtryskiwaczy mamy tylko 18MPa = 180bar, to wtryskiwacze nie są włączone, przez co musimy krecic, krecic, az powoli cisnienie sie nabije.
    Jeżeli silnik nie dałby sie uruchomic, a czujnik zmierzyłby tylko np. 10MPa = 100bar, to trzeba sprawdzic zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (rezystancja 1-3ohm) Sprawdzic równiez oringi uszczelniające, które mogą byc uszkodzone.
    Również sprawdziłbym pompe niskiego cisnienia (ta w baku), jakie daje cisnienie. Filtr paliwa zakładamy, że nowy. wycieków paliwa z przewodów brak? Układ sie nie zapowietrza?
    Jeżeli wszystko wyzej wyjdzie ok, to trzeba by sprawdzic wtryskiwacze na przelew.

    Teoche tego masz jak widac ale wszystko da sie opanowac. Myśle, że w ASO koledzy mają wprawe w diagnozowaniu jtd
    oj kolego faktycznie duzo rzeczy do sprawdzenia, dobrze jak napisales ze mam dostep jednak do tego sprzetu...hmm... a czy jezeli przecieka pompa wysokiego cisnienia to moze to byc rozwiazaniem problemu?? bo czytalem gdzies ze ktos rowniez mial taki sam problem z opdlaniem rano i cieknaca pompe i po jej naprawie wszystko wrocilo do normy... moze tu jest pies pogrzebany??
    Co do Twoich pytan to wszystkie swiece nowe, obwod grzania sprawny, po podlaczeniu do examinera bledow w sterowniku brak, filtr oryginal nowy z przewodow wyciekow nie widac(tylko tak pompa). Pompa niskiego raczej tez w dobrym stanie poniewaz jak sciagnalem przewod zasilajacy przy filtrze to pompuje z b.duza szybkoscia...
    Ostatnio edytowane przez marcin_ldz ; 13-11-2011 o 21:21

  10. #10
    marcinc
    Gość

    Domyślnie

    Spróbuj jeszcze jak rano odpalasz przekręcić parę razy kluczyk (3-4 razy) do pozycji w której załączy się pompa paliwa i dopiero odpalić. Jak ruszy od razu, to znak że coś nie tak z pompą i cofa się paliwo. U mnie jest ten sam problem, ale jeszcze nie miałem czasu się tym zająć...

Podobne wątki

  1. 147 2002 1.9jtd 115km
    Utworzone przez alfabetyczny w dziale Samochody
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-01-2014, 21:40
  2. AR 1.9JTD 105KM+wysokie ciśnienie paliwa+odpalanie autka
    Utworzone przez Lukas-182 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 16:37
  3. 1.9jtd 115KM Pomocy!!!!
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 22:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory