Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Pytanie o pompe paliwa w CM (1.9jtd)- ewentualnie zawór .

  1. #1
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie Pytanie o pompe paliwa w CR (1.9jtd)- ewentualnie zawór .

    Od jakiegoś czasu to się nasila tzn. samochód niekiedy nie chce odpalić bez różnicy czy ciepły czy zimny (tak jak by "kaszlał" przy odpalaniu) wrażenie mam takie jak by łapał na np 2 cylindry i dostawał lewych obrotów tak jak by cofało ale nie odpala (kręcę dalej rozrusznikiem jakieś 3s) i odpala nagle chwyta.

    stawiam na zawór zwrotny lub pompę, ale jak to sprawdzić?? ewentualnie jakie są objawy puszczającego zaworu lub niewydolnej pompy , dodam że po odpaleniu pracuje równiutko, normalnie ma moc itd..

  2. #2
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Ostatnio miałem to samo tyle że w TS-ie. Były problemy z odpaleniem auta które dłużej postało. Na początku pomagało zalania baku po korek. Później już nie. Jak mi auto postało przez noc to okazało się że na listwie paliwowej miałem ciśnienie 0. Nie wiem jak to sprawdzić w JTD. U mnie wystarczyło nacisnąć ten zawór na końcu listwy. Możesz odkręcić tylne siedzenie i sprawdzić ciśnienie na wyjściu z baku. U mnie winny był zawór zwrotny w pompie. Wykręciłem ją, rozebrałem i wymieniłem mały oring który tam jest. Od tej pory spokój. Jeśli zawór zwrotny ci puszcza, to możesz dmuchnąć do przewodu paliwowego w pompie. jak puszcza to wszystko wiesz.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Najlepiej podczas odpalania podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej.Jeżeli nie ma ciśnienia na szynie paliwowej to wtedy trzeba sprawdzić czy pompa elektryczna w zbiorniku podaje paliwo do pompy wysokociśnieniowej pod dobrym ciśnieniem.jeśli tak to potem dopiero sprawdzać układ wysokiego ciśnienia .A ten zawór w pompie to nie jest zawór zwrotny tylko dozujący paliwo.Pozdrawiam

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał thomson87 Zobacz post
    Najlepiej podczas odpalania podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej.Jeżeli nie ma ciśnienia na szynie paliwowej to wtedy trzeba sprawdzić czy pompa elektryczna w zbiorniku podaje paliwo do pompy wysokociśnieniowej pod dobrym ciśnieniem.jeśli tak to potem dopiero sprawdzać układ wysokiego ciśnienia .A ten zawór w pompie to nie jest zawór zwrotny tylko dozujący paliwo.Pozdrawiam
    U mnie przy usterce mogłem dmuchnąć do rurki wyjścia paliwa z baku, po wymianie uszczelki na tym zaworze już to było niemożliwe. Wydawało mi się że pompka elektryczna wytwarza ciśnienie w instalacji a zadaniem tego zaworu jest utrzymywanie tego ciśnienia podczas braku pracy pompki. Dodam że obecnie po całonocnym postoju ciśnienie na listwie paliwowej się utrzymuje. To jaka jest funkcja i jak działa ten zawór dozujący paliwo? Co jest odpowiedzialne za to że podczas postoju a więc braku pracy pompki w instalacji utrzymuje się ciśnienie paliwa?

  5. #5
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    hmm a kto mi może sprawdzić czy ciśnienie jest dobre?? a może to wina któregoś z wtrysku?? nie wiem jak to się do tego zabrać, chodź bym kupił kabel do diagnostyki to nie wiem jakie parametry są prawidłowe:/

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    U mnie przy usterce mogłem dmuchnąć do rurki wyjścia paliwa z baku, po wymianie uszczelki na tym zaworze już to było niemożliwe. Wydawało mi się że pompka elektryczna wytwarza ciśnienie w instalacji a zadaniem tego zaworu jest utrzymywanie tego ciśnienia podczas braku pracy pompki. Dodam że obecnie po całonocnym postoju ciśnienie na listwie paliwowej się utrzymuje. To jaka jest funkcja i jak działa ten zawór dozujący paliwo? Co jest odpowiedzialne za to że podczas postoju a więc braku pracy pompki w instalacji utrzymuje się ciśnienie paliwa?
    Nie wiem kolego jak dokładnie jest w ts bo nigdy nie wdziałem nawet tego silnika na oczy ale jeżeli nie masz bezpośredniego wtrysku paliwa to masz tylko jedną pompę paliwa elektryczną w zbiorniku a w JTD sa dwie pompy pompa elektryczna w zbiorniku której zadaniem jest doprowadzić paliwo do pompy wysokiego ciśnienia która chodzi na rozrządzie i właśnie w tej pompie jest zamontowany ten zawór dozujący paliwo który zadaniem jest dozowanie odpowiedniej ilości paliwa aby pompa wysokiego cisnienia wytworzyła odpowiednie ciśnienie na szynę paliwa z której są zasilane są wtryskiwacze.

  7. #7
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał thomson87 Zobacz post
    Nie wiem kolego jak dokładnie jest w ts bo nigdy nie wdziałem nawet tego silnika na oczy ale jeżeli nie masz bezpośredniego wtrysku paliwa to masz tylko jedną pompę paliwa elektryczną w zbiorniku a w JTD sa dwie pompy pompa elektryczna w zbiorniku której zadaniem jest doprowadzić paliwo do pompy wysokiego ciśnienia która chodzi na rozrządzie i właśnie w tej pompie jest zamontowany ten zawór dozujący paliwo który zadaniem jest dozowanie odpowiedniej ilości paliwa aby pompa wysokiego cisnienia wytworzyła odpowiednie ciśnienie na szynę paliwa z której są zasilane są wtryskiwacze.
    O.K. Tylko że ja pisałem o pompie w baku paliwa. I tam jest, wydaje mi się, zawór zwrotny. I ten właśnie uszczelniałem. A Ty piszesz że to nie jest zwrotny. I patrząc na zdjęcie pompy z baku JTD to wydaje mi się że zbudowane prawie tak samo. Więc ta awaria która miała miejsce u mnie, tam też jest możliwa. Jeśli zawór zwrotny w baku puszcza, to po postoju w instalacji jest niskie ciśnienie. U musisz długo kręcić żeby paliwo z powrotem pojawiło się w przewodach, żeby pompa wtryskowa mogła go sprężyć.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Jeśli chodzi ci o zawór zwrotny przy pompie elektrycznej to okej ja mówiłem cały czas o zaworze w pompie wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam

  9. #9
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    ja raczej wykluczam pompę paliwa w baku, teraz jest wszystko dobrze (leje werve ) nie wiem o co tu chodzi.

Podobne wątki

  1. Prośba o pompe paliwa do v6.
    Utworzone przez dawids24 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-05-2015, 23:17
  2. Jak wyjąć pompe paliwa?
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 22:10
  3. witam , pytanie o rozrząd i pompe cr
    Utworzone przez wiktoria w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 16:44
  4. [159] Pytanie o olej i pompe wody:)
    Utworzone przez kate824 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 17:22
  5. Jak wyciągnąć pompe paliwa 1.8 TS 99 rok??
    Utworzone przez Michu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory