Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Otwarcie zaowru EGR

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Białystok, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD FL
    Postów
    77

    Domyślnie Otwarcie zaowru EGR

    Witam , robiłem diagnostykę programem alfaOBD , mam zasłonięty zawór EGR a w programu podczas ostrego wciskania gazu pokazuje otwarcie 99% , co to znaczy?? Tak przy okazji jest ktoś kto mogłby zobaczyć moje parametry? ( nie wiem czy mam wgranego virusa)

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    wszystko ok, zawór się otwiera i tyle znaczy ze działa z tym ze masz go zaślepiony
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Domyślnie

    EGR po muśnięciu gazu powinien się natychmiast zamknąć a nie otworzyć, tylko na wolnych obrotach jest otwarty i dopuszcza spaliny do silnika.

    W Twoim jednak przypadku, jeśli jest zaślepiony całkowicie, nie ma to znaczenia.

    Nie napisałeś czy na wolnych obrotach też jest otwarty. pewnie się zaciął w tym położeniu, dlatego go zaślepiłeś - ja tak zrobiłem i mam spokój, z jedną różnicą, w moim silniku świeci marchewa (te 175KM tak mają), ale się przyzwyczaiłem

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Egr nie jest otwarty tylko na wolnych obrotach otwiera się tez podczas normalnej jazdy zamyka się tylko podczas przyspieszania

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    EGR otwiera sie tylko wtedy gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć a turbo nie daje jeszcze do tego odpowiedniego ciśnienia,turbo napędzane jest spalinami z silnika i pojawia sie błędne koło, niebędzie spalin to nie będzie ciśnienia i wtedy otwiera sie zawór który "sztucznie" wytwarza cisnienie tylko poto żeby ruszyć turbo,przy okazji wraca do silnika część nie spalonego paliwa,potem zawór sie zamyka i całą prace wykonuje samo turbo.
    Oczywiście zwolennicy zaślepiania sie z tym nie zgodzą ale ja nie zalecam zaślepiać.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Cytat Napisał TIO_2007 Zobacz post
    EGR otwiera sie tylko wtedy gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć a turbo nie daje jeszcze do tego odpowiedniego ciśnienia,turbo napędzane jest spalinami z silnika i pojawia sie błędne koło, niebędzie spalin to nie będzie ciśnienia i wtedy otwiera sie zawór który "sztucznie" wytwarza cisnienie tylko poto żeby ruszyć turbo,przy okazji wraca do silnika część nie spalonego paliwa,potem zawór sie zamyka i całą prace wykonuje samo turbo.
    Oczywiście zwolennicy zaślepiania sie z tym nie zgodzą ale ja nie zalecam zaślepiać.
    EGR zamyka się podczas przyspieszania a nie otwiera

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Nowy
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    polska
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał palchon Zobacz post
    wszystko ok, zawór się otwiera i tyle znaczy ze działa z tym ze masz go zaślepiony
    Witam. A czy jeżeli na wyłączonym silniku otwarcie EGR = 1%, a po odpaleniu rośnie do ok. 20-30%, a przy przegazowaniu ok. 40% (ok. 3000 rpm) to dobrze? Mierzone FES 3.6. A otwarcie overboost'a na wolnych obrotach =75%. Nie sprawdziłem czy się zmienia po przegazowaniu. Ogólnie samochód lekko przymula. Jakie parametry sprawdzić?

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    <p>
    Cytat Napisał Nowy Zobacz post
    Witam. A czy jeżeli na wyłączonym silniku otwarcie EGR = 1%, a po odpaleniu rośnie do ok. 20-30%, a przy przegazowaniu ok. 40% (ok. 3000 rpm) to dobrze? Mierzone FES 3.6. A otwarcie overboost&#39;a na wolnych obrotach =75%. Nie sprawdziłem czy się zmienia po przegazowaniu. Og&oacute;lnie samoch&oacute;d lekko przymula. Jakie parametry sprawdzić?
    </p>
    <p>
    W diagnostyce włącz sobie jeszcze &quot;Sterowanie zaworem EGR&quot;, a nie tylko jego procentowe otwarcie. Gdy będzie od 1-4% znaczy, że jest zamknięty. Wtedy sterowanie powinno wyświetlać &quot;WYŁ.&quot;. EGR zależy od obrot&oacute;w, dawki paliwa i masy powietrza. W twoim silniku opr&oacute;cz samej mapy EGR są jeszcze histerezy otwarcia. Ale pomojając już same histerezy, to popatrz na tą mapę (akurat pod ręką miałem 147 ale r&oacute;żnica będzie nie wielka). Z niej wynika, że zaw&oacute;r EGR może być otwarty w jakimś stopniu do takich obrot&oacute;w o jakich piszesz (dołek w mapie).</p>
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR.jpg
Wyświetleń:	157
Rozmiar:	181.0 KB
ID:	117750  
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 11-01-2014 o 07:21
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArturK
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    [156 2,4 JTD SW 2005]
    Postów
    295

    Domyślnie

    Jak dla mnie, jeżeli po dodaniu gazu jest 40% i się utrzymuje, to znaczy że przycina się w pozycji otwartej. Wtedy muli strasznie, dopóki silnik nie wejdzie na obroty ok. 2500/min i turbina nie ruszy, nie da się tym jechać, maluchy są równie dynamiczne. Zaślepka rozwiązuje problem. Dostęp bardzo dobry.

    Można też dokonać czyszczenia, na forum opla pokazują nawet jak można ładnie nawiercić obudowę i wybić trzpień do czyszczenia.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    GT ma bardziej otwarty EGR niż 147 16V. Jeśli dawka paliwa będzie niska przy przegazowaniu, a pewno będzie, bo obciążenie jest prawie żadne, to będzie się kręciło w okolicach 40%.
    To się sprawdza przy obciążeniu robiąc logi. Chyba, że są objawy są jednoznaczne, a tutaj kolega tylko stwierdza, że rośnie do ok 40%

    - - - Updated - - -

    Proszę bardzo. Oto sprawny EGR w GT na postoju:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egr_gt.png
Wyświetleń:	220
Rozmiar:	29.7 KB
ID:	117754
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Awaryjne otwarcie maski FL
    Utworzone przez Melasss w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-08-2015, 13:39
  2. [MiTo] Mito awaryjne otwarcie maski
    Utworzone przez yogi_ow w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2015, 20:25
  3. [156] Otwarcie zaworu przepustnicy?
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2013, 12:50
  4. Otwarcie sezonu z BMW grudziądz
    Utworzone przez fazzi55 w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-05-2013, 09:43
  5. [159] Otwarcie elektrozaworu przepustnicy
    Utworzone przez deltahfmk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 18:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory