Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: 1.9 JTD 16V zmula i kopci :/

  1. #1
    Gresus
    Gość

    Domyślnie 1.9 JTD 16V zmula i kopci :/

    Panowie cos dziwnego się dzieje z moją 156. Mianowicie jak sobie jade spokojnie tak poniżej 2tys to czasem zmuli mi na chwile ale po ok 10s trzymania gazu moc wraca. Zdarzyło mi się to może 3-4 razy. Aż do dzisiaj jak wracałem z roboty i znów się zmuliła ale troche na dłużej i do tego zaczeła walic czarnym dymkiem :/ Po paru zakrętach przytrzymałem gaz az wróciła moc i ogień przegoniłem ją z 3-4 km i już było ok. Przy gazowaniu na postoju słychać lekki świst ale bardziej przy odejmowaniu gazu. Zastanawiam się co to może być ? Filtr powietrza nowy, paliwa to samo. Podpowiecie coś ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Podłączyłeś auto pod FESa i szczytałeś jakieś kody ?
    Dolot szczelny ?
    Zawór VGT szczelny ?
    EGR zaślepiony i czysty ?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Miałem to samo,kiedyś szczegółowo opisywałem. Wymiana opasek na przewodach paliwowych przy pompie CR (sączyła sie ropa,bo oryginalne były luźne) i zaślepienie EGR pomogło. Skan na kompie nic nie wykazywał,działo się to nagle, nie wiadomo kiedy,podczas jazdy na kilka sekund i przy tym czarny bąk z rury.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar lukas
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Pruszków/Wrocław
    Auto
    Giulietta 1.4 170km TCT 2013
    Postów
    46

    Domyślnie

    Może przepływomierz? Miałem tak samo u siebie w stilo...może go odepnij i pojeździj trochę i zobaczysz czy jest tak samo czy może lepiej.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz dziurę w którymś wężu dolotu powietrza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Gresus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Podłączyłeś auto pod FESa i szczytałeś jakieś kody ?
    Dolot szczelny ?
    Zawór VGT szczelny ?
    EGR zaślepiony i czysty ?
    FES niestety nic nie pokazuje, jeszcze jutro po powrocie z roboty podepne może coś wychwyci.
    Niestety mechanikiem jestem hobbystycznie, bo dłubie troche przy swoim crosie więc moja prośba dla cierpliwych co by z łaski swojej podpowiedzieć gdzie znajde:
    - zawór VGT ?
    - EGR ?
    -przepływomierz.
    Jeśli chodzi o dolot to szczelny ale ostatnio jak wymieniałem termostat i zdejmowałem rure idącą do przepustnicy to na tej przepustnicy czy może zaworze nie wiem jak to się nazywa było sporo osadu. I ona ma być otwarta na wyłączonym silniku ?
    Przy demontażu aku zauważyłem też że podstawa aku była troche zaoliwiona po wyczyszczeniu już jest ok nic na niąobecnie nie chlapie ale nie wiem co mogło byćprzyczyną.
    Z góry dzięki za pomoc

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Maciek-156 dobrze mówi

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Zawór VGT masz na przednim pasie, nad chłodnicą, mniej więcej na środku. Dochodzą do niego dwa wężyki podciśnieniowe i kostka. Przepływomierz masz nad filtrem powietrza, a zawór EGR najlepiej zaślep. Jak to się robi i gdzie się zaślepia masz w dziale "Zrób to sam". Ale poszukaj najpierw nieszczelności i sprawdź pompę CR tak jak koledzy wyżej podpowiadają. Ewentualnie gdybyś jechał z podpiętym kompem i "to" by się stało to mógłbyś zobaczyć parametry silnika, ciśnienie, masy powietrza itp itd. to by mogło ułatwić odnalezienie przyczyny.

  9. #9
    Gresus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Zawór VGT masz na przednim pasie, nad chłodnicą, mniej więcej na środku. Dochodzą do niego dwa wężyki podciśnieniowe i kostka. Przepływomierz masz nad filtrem powietrza, a zawór EGR najlepiej zaślep. Jak to się robi i gdzie się zaślepia masz w dziale "Zrób to sam". Ale poszukaj najpierw nieszczelności i sprawdź pompę CR tak jak koledzy wyżej podpowiadają. Ewentualnie gdybyś jechał z podpiętym kompem i "to" by się stało to mógłbyś zobaczyć parametry silnika, ciśnienie, masy powietrza itp itd. to by mogło ułatwić odnalezienie przyczyny.
    Zawór VGT wygląda ok nic nie świszczy z niego ani nie czuć żadnego uciekającego powietrza również na 2 wężykach odchodzących od niego.
    Przeglądnełem wszystkie rury dolotowe i żadna nie puszcza powietrza, te harmonijki też są ok. Na dolotach są jeszcze orginalne opaski. Jedynie rura dolotu powietrza do puchy filtra jest luźna ale przecież to dolot. Będe musiał ją na silikon zamontować ale to chyba zderzak i lampe trzeba zdemontować aby jakiś dostęp był :/
    Pompa CR gdzie ją znajde ?
    Jeśli chodzi o FES to nie moge wogóle czytać parametrów jak jakiś zaznacze to rozłącza połaczenie. A guzik start zawsze nie podświetlony. Nie wiem czy to win 7 czy brak jakiś sterowników.
    Zczytałem błedy i pojawił się jakiś dziwny bład P1102 - ale nie jest napisane od czego ten bład

    Jeszcze pytanko, bo przy filtrze paliwa jest puszka to jakaś odma ? mam tam węża, który jest luźny można go łatwo wyciągnąć i wali mi z tamtąt lekko olejem. Jest na to jakaś rada.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gresus Zobacz post
    Zczytałem błedy i pojawił się jakiś dziwny bład P1102 - ale nie jest napisane od czego ten bład

    Jeszcze pytanko, bo przy filtrze paliwa jest puszka to jakaś odma ? mam tam węża, który jest luźny można go łatwo wyciągnąć i wali mi z tamtąt lekko olejem. Jest na to jakaś rada.

    P1102 - to błąd przepływomierza , objawy które opisałeś będą dotyczyły właśnie przepływki (np może trzeba psiknąć ''kontaktem'' do wtyczki od MAFa ) , lub też może szwankować egr , ale generalnie sprawdź przepływkę , psiknij wd40 we wtyczkę , a i można by zrobić test sprawności przepływki ( czyli wartości zmierzone \ oczekiwane)


    to co rzyga olejem to separator oliwy , załóż opaskę to nie będzie ciekło

    BTW czego chcesz od pompy CR
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 25-01-2012 o 21:35
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. 2.0 ts KOPCI !!!
    Utworzone przez CINEKX81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 15:56
  2. Kopci 2,4 jtd sw
    Utworzone przez adrespatryka w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 17:50
  3. 1.9 jtd kopci
    Utworzone przez łukaszw256 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 17:17
  4. Kopci....??
    Utworzone przez matber1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-01-2010, 15:38
  5. [145] Muli po nocy - parę metrów rano OK i zmula, po 300m
    Utworzone przez J@rek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2008, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory