Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: Dziura w przepławce

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał odzi Zobacz post
    u
    Czyli w dieslu jak przepływka jest nie sprawna to dochodzi do niespalenia czesci mieszanki.?? (poniewaz ecu podaje dawke paliwa niezaleznie od powietrza ktore dostaje )dobrze Cie zrozumiałem ..
    Tak ECU podaje tyle paliwa na ile wychylony jesgt pedał przyspieszenia, a silnik zaciąga tyle powietrza ile potrzebuje
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tak ECU podaje tyle paliwa na ile wychylony jesgt pedał przyspieszenia, a silnik zaciąga tyle powietrza ile potrzebuje
    hmmm....
    Ja myslalem ze to inaczej działa.Dlaczego????
    Trzeba sobie odpowiedzieć na serie pytań...
    1)Czemu jak odepniemy przepływomierz auto muli!!!?????
    Przy odłączonej przepływce silnik mysli ze dostaje caly czas mase 500, chociaz turbo zaciaga powietrze w takiej ilosci jakie sa potrzebne od (300-1200)(im wyzsze obroty tym silnik tłoczy wiecej spalin, przez co wirnik turbo zaciaga coraz wiecej tlenu - a ze przepływka zaniza wynik nie wpływa to w zaden sposób na ilosc tlenu jaki sie dostaje do silnika)
    Wiec uwazam ze ECU dawkuje paliwo w zaleznosci od mierzonej(lecz teoretycznie jest ona wieksza - jak przepływka nie sprawna) masy powietrza, bo jakby bylo inaczej to przy odłaczonym przepływimierzu auto by kompcilo (niespalona mieszkana), a tak nie jest za to auto jest bardziej mułowate. Poniewaz masa zasysanego powietrza jest na prawidłowym poziomie a ECU daje za mało paliwa przez co nie ma nie dymu styłu za to auto traci jakby konie.

    2) czemu bella dymi na czarno (mieszkanka paliwo-powietrzna jest w zlej proporcji)...

    A no wlasnie jak mamy dziure w dolocie (za przepływka- ) to dlaczego samochod dymi??? Przelywka umieszczona jest na samym poczatku dolotu, i jesli gdzies po drodze mamy dziure to powietrze nam zmyka lecz ECU jest świecie przekonane ze do silnika wpadnie X powietrza. Co robi dobiera optymalna mieszake (dla X powietrza)aby proces spalania byl najefektywniejszy. Jednak przez dziure w dolocie do silnika trafia nie x a x/2 powietrza. Iauto dymi bo nie cale paliwo sie spali

    Z mojej opserwacji mozna wznioskowac ze ecu dawkuje paliwo w zaleznosci od mierzonej masy powietrza oraz jej temperatury.


    A dziure w przepływce jak napisał kolega wyzej nie wiem jak moze zniszczyc turbo. Przeciez przepływomierz umieszczony jest za filtrem powietrza i mierzy juz powietrze (czyste odfiltrowane).
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 03-03-2012 o 16:19

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Czyli generalnie jesli ja dobrze rozumiem to temat dotyczy dziury we wkladce a nie w obudowie przeplywomierza,wkladka moze byc taka sama w dieslu i Pb ale srednica rury bedzie inna i ot cala roznica,oczywiscie w nie wszystkich przypadkach tak bedzie.Dziura we wkladce nie bedzie lewym powietrzem ale w obudowie juz tak i bedzie ciaglo nieprzefiltrowane powietrze

  4. #34
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bez*tytułu.JPG
Wyświetleń:	1008
Rozmiar:	35.4 KB
ID:	48904
    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Czyli generalnie jesli ja dobrze rozumiem to temat dotyczy dziury we wkladce a nie w obudowie przeplywomierza,wkladka moze byc taka sama w dieslu i Pb ale srednica rury bedzie inna i ot cala roznica,oczywiscie w nie wszystkich przypadkach tak bedzie.Dziura we wkladce nie bedzie lewym powietrzem ale w obudowie juz tak i bedzie ciaglo nieprzefiltrowane powietrze
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bez*tytułu.JPG
Wyświetleń:	1008
Rozmiar:	35.4 KB
ID:	48904Oszukujemy tak przepływomierz (jesli zaniza juz powietrze) aby wskazywał wieksza mase.
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 03-03-2012 o 18:09

  5. #35
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Na początku tematu wystarczyło napisać że nawiercamy wkład przepływomierza a nie "Dziura w przepławce" co to przepławka?
    Metoda z dziurką we wkładzie już nie na jednym forum przerabiana. Na chwile ok. choć w dieslu chyba lepiej przepływomierz odłączyć i silnik pojedzie na mapach niż w taki sposób zwiększać jego odczyty.
    Ostatnio edytowane przez acer11 ; 03-03-2012 o 19:21

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    popatrzcie jak jest zamontowana wkładka i czy dodatkowa dziura ,cos tu polepszy

  7. #37
    RedMax
    Gość

    Domyślnie

    witam u mnie coś dał ten otwór autko stało się żwawsze , wcześniej problem z masą powietrza przy odcięciu przepływka pokazywała około 321 kg/g po modyfikacji otrzymałem wynik około 420 kg/h w trasie do holandii nic się nie działo niepokojącego w ecu żadnych błędów niema aczkolwiek w przyszłym tygodniu i tak zmieniam na nowy.
    Domniemam że jest to całkiem dobry sposób na umierającą przepływkę.

    Oto fotki na których bazowałem

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	05_42.preview.jpg
Wyświetleń:	294
Rozmiar:	2.8 KB
ID:	49601

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	07_35.preview.jpg
Wyświetleń:	330
Rozmiar:	2.4 KB
ID:	49602

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	10_62.preview.jpg
Wyświetleń:	362
Rozmiar:	2.1 KB
ID:	49603
    Ostatnio edytowane przez RedMax ; 10-03-2012 o 15:40

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Cytat Napisał RedMax Zobacz post
    witam u mnie coś dał ten otwór autko stało się żwawsze , wcześniej problem z masą powietrza przy odcięciu przepływka pokazywała około 321 kg/g po modyfikacji otrzymałem wynik około 420 kg/h w trasie do holandii nic się nie działo niepokojącego w ecu żadnych błędów niema aczkolwiek w przyszłym tygodniu i tak zmieniam na nowy.
    Domniemam że jest to całkiem dobry sposób na umierającą przepływkę.

    Oto fotki na których bazowałem

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	05_42.preview.jpg
Wyświetleń:	294
Rozmiar:	2.8 KB
ID:	49601

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	07_35.preview.jpg
Wyświetleń:	330
Rozmiar:	2.4 KB
ID:	49602

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	10_62.preview.jpg
Wyświetleń:	362
Rozmiar:	2.1 KB
ID:	49603
    fotki nie da sie powiekszyc tak wiec edytuj posta

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dziun_bg
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    47

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	158
Rozmiar:	131.3 KB
ID:	49752Biorąc pod uwagę zasadę działania przepływomierza robienie dziury w obudowie czy wkladce nie ma sensu. Przynajmniej w silnikach benzynowych. Dodatkowe powietrze nie wpływa na wartości jakie wysyla czujnik do ECU a ilość paliwa jest odpowiednia do pomiaru ilosci powietrza. Wynika z tego ze mieszanka bedzie zbyt bogata w powietrze. Wydaje mi sie ze dobrze rozumuje.....

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziun_bg Zobacz post
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	158
Rozmiar:	131.3 KB
ID:	49752 Dodatkowe powietrze nie wpływa na wartości jakie wysyla czujnik do ECU a ilość paliwa jest odpowiednia do pomiaru ilosci powietrza. Wynika z tego ze mieszanka bedzie zbyt bogata w powietrze. Wydaje mi sie ze dobrze rozumuje.....

    chyba zle rozumujesz
    Bo po pierwsze dziure nie robi sie w sprawnym przepływomierzu, a w takim ktory zaniza wyniki. Poprzez dziure (jej wymiar zalezy od wartosci zanizanej masy) podbijamy wartosci masy, to wartosci z sprawnego przepływomierza. I Czujnik ECU dostaje prawidłowy odczyt , ale mechanikiem nie jestem i moge sie myslic... (Ale raczej sie nie myle)
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 11-03-2012 o 18:52

Podobne wątki

  1. dziura w podłodze
    Utworzone przez wiertlo w dziale 156
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 03-11-2013, 15:48
  2. dziura w dolocie
    Utworzone przez maciek_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 20:55
  3. Dziura w nadkolu
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 16:00
  4. [156] Dziura
    Utworzone przez Mati156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 20:00
  5. Ale dziura!
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 11-06-2008, 20:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory