AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
hmmm....
Ja myslalem ze to inaczej działa.Dlaczego????
Trzeba sobie odpowiedzieć na serie pytań...
1)Czemu jak odepniemy przepływomierz auto muli!!!?????
Przy odłączonej przepływce silnik mysli ze dostaje caly czas mase 500, chociaz turbo zaciaga powietrze w takiej ilosci jakie sa potrzebne od (300-1200)(im wyzsze obroty tym silnik tłoczy wiecej spalin, przez co wirnik turbo zaciaga coraz wiecej tlenu - a ze przepływka zaniza wynik nie wpływa to w zaden sposób na ilosc tlenu jaki sie dostaje do silnika)
Wiec uwazam ze ECU dawkuje paliwo w zaleznosci od mierzonej(lecz teoretycznie jest ona wieksza - jak przepływka nie sprawna) masy powietrza, bo jakby bylo inaczej to przy odłaczonym przepływimierzu auto by kompcilo (niespalona mieszkana), a tak nie jest za to auto jest bardziej mułowate. Poniewaz masa zasysanego powietrza jest na prawidłowym poziomie a ECU daje za mało paliwa przez co nie ma nie dymu styłu za to auto traci jakby konie.
2) czemu bella dymi na czarno (mieszkanka paliwo-powietrzna jest w zlej proporcji)...
A no wlasnie jak mamy dziure w dolocie (za przepływka- ) to dlaczego samochod dymi??? Przelywka umieszczona jest na samym poczatku dolotu, i jesli gdzies po drodze mamy dziure to powietrze nam zmyka lecz ECU jest świecie przekonane ze do silnika wpadnie X powietrza. Co robi dobiera optymalna mieszake (dla X powietrza)aby proces spalania byl najefektywniejszy. Jednak przez dziure w dolocie do silnika trafia nie x a x/2 powietrza. Iauto dymi bo nie cale paliwo sie spali
Z mojej opserwacji mozna wznioskowac ze ecu dawkuje paliwo w zaleznosci od mierzonej masy powietrza oraz jej temperatury.
A dziure w przepływce jak napisał kolega wyzej nie wiem jak moze zniszczyc turbo. Przeciez przepływomierz umieszczony jest za filtrem powietrza i mierzy juz powietrze (czyste odfiltrowane).![]()
Ostatnio edytowane przez odzi ; 03-03-2012 o 16:19
Czyli generalnie jesli ja dobrze rozumiem to temat dotyczy dziury we wkladce a nie w obudowie przeplywomierza,wkladka moze byc taka sama w dieslu i Pb ale srednica rury bedzie inna i ot cala roznica,oczywiscie w nie wszystkich przypadkach tak bedzie.Dziura we wkladce nie bedzie lewym powietrzem ale w obudowie juz tak i bedzie ciaglo nieprzefiltrowane powietrze
Na początku tematu wystarczyło napisać że nawiercamy wkład przepływomierza a nie "Dziura w przepławce" co to przepławka?
Metoda z dziurką we wkładzie już nie na jednym forum przerabiana. Na chwile ok. choć w dieslu chyba lepiej przepływomierz odłączyć i silnik pojedzie na mapach niż w taki sposób zwiększać jego odczyty.
Ostatnio edytowane przez acer11 ; 03-03-2012 o 19:21
popatrzcie jak jest zamontowana wkładka i czy dodatkowa dziura ,cos tu polepszy
witam u mnie coś dał ten otwór autko stało się żwawsze , wcześniej problem z masą powietrza przy odcięciu przepływka pokazywała około 321 kg/g po modyfikacji otrzymałem wynik około 420 kg/h w trasie do holandii nic się nie działo niepokojącego w ecu żadnych błędów niema aczkolwiek w przyszłym tygodniu i tak zmieniam na nowy.
Domniemam że jest to całkiem dobry sposób na umierającą przepływkę.
Oto fotki na których bazowałem
![]()
Ostatnio edytowane przez RedMax ; 10-03-2012 o 15:40
Biorąc pod uwagę zasadę działania przepływomierza robienie dziury w obudowie czy wkladce nie ma sensu. Przynajmniej w silnikach benzynowych. Dodatkowe powietrze nie wpływa na wartości jakie wysyla czujnik do ECU a ilość paliwa jest odpowiednia do pomiaru ilosci powietrza. Wynika z tego ze mieszanka bedzie zbyt bogata w powietrze. Wydaje mi sie ze dobrze rozumuje.....
chyba zle rozumujesz
Bo po pierwsze dziure nie robi sie w sprawnym przepływomierzu, a w takim ktory zaniza wyniki. Poprzez dziure (jej wymiar zalezy od wartosci zanizanej masy) podbijamy wartosci masy, to wartosci z sprawnego przepływomierza. I Czujnik ECU dostaje prawidłowy odczyt , ale mechanikiem nie jestem i moge sie myslic... (Ale raczej sie nie myle)
Ostatnio edytowane przez odzi ; 11-03-2012 o 18:52