wiem , ze termostat mam padniety na bank.. caly czas otwarty , ale to raczej nie ma nic wspolnego ze spalaniem oleju
wiem , ze termostat mam padniety na bank.. caly czas otwarty , ale to raczej nie ma nic wspolnego ze spalaniem oleju
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
mam nadzieje , ze to to.. wiec co proponujecie?? mam na stanie jeszcze jedna przeplywke , ale tez nie wiem na 100% czy jest ok... a moze pojezdzic z odpieta przeplywka ???
---------- Post added at 10:24 ---------- Previous post was at 10:21 ----------
bo naprawde to spalanie jest wyzsze , a na komputerze zawsze jak zatankowalem do pelna pokazywalo mi ze moge zrobic okolo 700 km teraz pokazuje 300.. wiec cos nie tak
masz 2.0 155 koni ? ta wersje ? no to nie ma sie co dziwić to jest bardzo czeste w tym silniku. ile ci bierze ? jakieś pół litra na 1000 ? poczytaj sobie na necie o tym. ostatnio czytałem auto swiat i byly silniki które biorą najwiecej oleju i właśnie był 2,0 155 kucy. od 300 - 500ml na 1000km. poszukaj u nich w archiwum, nie pamietam jaki to był powód tego brania oleju.
DO JTSa za rzadki ? Do mojej 156 1.8TS ma isc niby taki wlasnie.... a do JTSa myslalem ze bezie co najmniej taki lub nawet jakis rzadszy syntetyk - nie warto moze byloby zajrzec do instrukcji ? Nie wiem jak u ciebie w 1.6 ale u mnie w 1.8 na 100% ma isc 10w40. U mnie tez tego oleju bierze sporo. I tez mam dziwne okolicznosci. Kompresja chyba dobra, bo auto zrywne. Chmury za mna nie ma, a jednak oleju ubywa- wyciekow rowniez brak. Mysle ze powoli przepuszcza przez uszczelniacze ... ale polozylem juz na to lage. Nie mam zamiaru tego naprawiac.
---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 12:00 ----------
Nie wiem jak w AutoSwiat, ale 2 tygodnie temu bylo o tym w motorze tytul artykulu silniki ktore biora olej - w Alfie diagnoza brzmiala zuzyte uszczelniacze c wydaje sie byc rozsadna diagnozna - przebieg kolo 100tys km to za malo zeby padly pierscienie, ale uszczelniacze czemu nie. Swoja droga ciekawie sprawe podsumowal autor artykulu : "JEsli miedzy wymianami oleju trzeba go dolac tyle ile miesci sie w misce olejowe, to mozna powiedziec, ze silnik bierze olej" - szok.....
Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento
Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża
nastepna dziwna sprawa... serwis zawsze mi wywalalo na komputerze , ze expired... teraz nie.. jedyne jak wejde w manu.. a jak probuje go zresetowac sposobem na dwa przyciski to sie konczy niepowodzeniem..
dzwonilem do dwoch serwisow... w jednym powiedzieli , ze leja 10/40 a w drugim , ze 10/60.. ale w potrzebie moge dolac 10 w40 jak nie ma 10w60 ... bo 10w60 raczej na stacji nie kupie
No widzisz .
Instrukcja instrukcją a życie życiem.
Tylko że instrukcję pisali inżynierowie którzy konstruowali to auto a "nasi spece i tak są mądrzejsi".
Moja Bella
Mam nadzieje że zakończę dyskusję olejową zanim rozpęta się na dobre.
Nie mylcie JTSa z TSami ani też nie wrzucajcie tych motorów do jednego wora.
JTS ma wtrysk bezpośredni, większy stopień sprężania i pracuje na uboższej mieszance
Dlatego też olej natryskiwany jest na denka tłoków, musi znosić inne temperatury i o wiele wyższe ciśnienie
W TS przy 4tyś obr/min minimum to 4,5bar a dla JTS aż 6bar!
Musi więc być zalewany gęstszym olejem którego film olejowy wytrzyma więcej i przy wyższych temperaturach.
Do TSa 10w-40 jest ok, a do JTSa nie nadaje się - musi być syntetyk 10w-60
A że opisywany JTS nie jeździł na takim oleju to teraz wyszły skutki. KROPKA