Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Temat: bierze olej ,ale nie przez pierscienie i uszczelniacze

  1. #11
    qtaz83
    Gość

    Domyślnie

    wiem , ze termostat mam padniety na bank.. caly czas otwarty , ale to raczej nie ma nic wspolnego ze spalaniem oleju

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Za rzadki olej do tego silnika i niewydolny temperaturowo.

    Dodatkowo jak rozcieńczany PB to będzie znikał.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #13
    qtaz83
    Gość

    Domyślnie

    mam nadzieje , ze to to.. wiec co proponujecie?? mam na stanie jeszcze jedna przeplywke , ale tez nie wiem na 100% czy jest ok... a moze pojezdzic z odpieta przeplywka ???

    ---------- Post added at 10:24 ---------- Previous post was at 10:21 ----------

    bo naprawde to spalanie jest wyzsze , a na komputerze zawsze jak zatankowalem do pelna pokazywalo mi ze moge zrobic okolo 700 km teraz pokazuje 300.. wiec cos nie tak

  4. #14
    kornol
    Gość

    Domyślnie

    masz 2.0 155 koni ? ta wersje ? no to nie ma sie co dziwić to jest bardzo czeste w tym silniku. ile ci bierze ? jakieś pół litra na 1000 ? poczytaj sobie na necie o tym. ostatnio czytałem auto swiat i byly silniki które biorą najwiecej oleju i właśnie był 2,0 155 kucy. od 300 - 500ml na 1000km. poszukaj u nich w archiwum, nie pamietam jaki to był powód tego brania oleju.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Za rzadki olej do tego silnika i niewydolny temperaturowo.
    DO JTSa za rzadki ? Do mojej 156 1.8TS ma isc niby taki wlasnie.... a do JTSa myslalem ze bezie co najmniej taki lub nawet jakis rzadszy syntetyk - nie warto moze byloby zajrzec do instrukcji ? Nie wiem jak u ciebie w 1.6 ale u mnie w 1.8 na 100% ma isc 10w40. U mnie tez tego oleju bierze sporo. I tez mam dziwne okolicznosci. Kompresja chyba dobra, bo auto zrywne. Chmury za mna nie ma, a jednak oleju ubywa- wyciekow rowniez brak. Mysle ze powoli przepuszcza przez uszczelniacze ... ale polozylem juz na to lage. Nie mam zamiaru tego naprawiac.

    ---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 12:00 ----------

    Cytat Napisał kornol Zobacz post
    masz 2.0 155 koni ? ta wersje ? no to nie ma sie co dziwić to jest bardzo czeste w tym silniku. ile ci bierze ? jakieś pół litra na 1000 ? poczytaj sobie na necie o tym. ostatnio czytałem auto swiat i byly silniki które biorą najwiecej oleju i właśnie był 2,0 155 kucy. od 300 - 500ml na 1000km. poszukaj u nich w archiwum, nie pamietam jaki to był powód tego brania oleju.
    Nie wiem jak w AutoSwiat, ale 2 tygodnie temu bylo o tym w motorze tytul artykulu silniki ktore biora olej - w Alfie diagnoza brzmiala zuzyte uszczelniacze c wydaje sie byc rozsadna diagnozna - przebieg kolo 100tys km to za malo zeby padly pierscienie, ale uszczelniacze czemu nie. Swoja droga ciekawie sprawe podsumowal autor artykulu : "JEsli miedzy wymianami oleju trzeba go dolac tyle ile miesci sie w misce olejowe, to mozna powiedziec, ze silnik bierze olej" - szok.....
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  6. #16
    qtaz83
    Gość

    Domyślnie

    nastepna dziwna sprawa... serwis zawsze mi wywalalo na komputerze , ze expired... teraz nie.. jedyne jak wejde w manu.. a jak probuje go zresetowac sposobem na dwa przyciski to sie konczy niepowodzeniem..

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    DO JTSa za rzadki ? Do mojej 156 1.8TS ma isc niby taki wlasnie.... a do JTSa myslalem ze bezie co najmniej taki lub nawet jakis rzadszy syntetyk - nie warto moze byloby zajrzec do instrukcji ?
    Według instrukcji:
    Silnik JTS olej 10W60 pełny syntetyk.
    Moja Bella

  8. #18
    qtaz83
    Gość

    Domyślnie

    dzwonilem do dwoch serwisow... w jednym powiedzieli , ze leja 10/40 a w drugim , ze 10/60.. ale w potrzebie moge dolac 10 w40 jak nie ma 10w60 ... bo 10w60 raczej na stacji nie kupie

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    No widzisz .
    Instrukcja instrukcją a życie życiem.
    Tylko że instrukcję pisali inżynierowie którzy konstruowali to auto a "nasi spece i tak są mądrzejsi".
    Moja Bella

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Mam nadzieje że zakończę dyskusję olejową zanim rozpęta się na dobre.

    Nie mylcie JTSa z TSami ani też nie wrzucajcie tych motorów do jednego wora.
    JTS ma wtrysk bezpośredni, większy stopień sprężania i pracuje na uboższej mieszance
    Dlatego też olej natryskiwany jest na denka tłoków, musi znosić inne temperatury i o wiele wyższe ciśnienie
    W TS przy 4tyś obr/min minimum to 4,5bar a dla JTS aż 6bar!
    Musi więc być zalewany gęstszym olejem którego film olejowy wytrzyma więcej i przy wyższych temperaturach.
    Do TSa 10w-40 jest ok, a do JTSa nie nadaje się - musi być syntetyk 10w-60

    A że opisywany JTS nie jeździł na takim oleju to teraz wyszły skutki. KROPKA

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 bierze olej
    Utworzone przez Driller w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-10-2015, 21:23
  2. 147 2.0 bierze olej pierścienie czy uszczelniacze?
    Utworzone przez alfaromeo93 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 17:58
  3. [146] 146 bierze olej
    Utworzone przez kulik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 13:28
  4. Bierze olej kopci na bialo uszczelniacze??
    Utworzone przez Misiek145ts w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 21:37
  5. [155] bierze olej
    Utworzone przez salatin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-07-2008, 13:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory