Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: kompresja 156 2.0 TS CF2 - pierscienie do wymiany?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał radek-j Zobacz post
    Chcialoby sie powiedziec: "naród piękny, tylko ludzie kurwy".

    Grzebalem troszke w ECU Selespeeda - zapisywany jest dystans przejechany na kazdym biegu. Po zsumowaniu wyszlo znacznie ponizej 100 tys (kolo 50 jezeli dobrze pamietam). Wiec tam tez chyba ktos grzebal.

    Czy w razie remontu oplaca sie wymienic tylko panewki korbowodowe, czy wogole nie wymieniac panewek, tylko same pierscienie? Ktos na forum kiedys pisal, ze po kilkuset tysiacach km we wloszech praktykuje sie prewencyjna wymiane panewek na nominaly. Moze warto przeprowadzic taka operacje?
    Być może ECU selespeeda też było wyzerowane i od tego czasu samochód przejechal 50 tys. km.
    A co do silnika to każdy ma swoje teorie, ale dla mnie takie rzeczy jak wymiana panewek, czy pierścieni zajechanego silnika jest bez sensu.
    Jak robić to porządnie - szlif i nadwymiarowe elementy.
    Już niejeden przejechał się na pseudoremontach oferowanych przez niektóre warsztaty.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prism
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 1.8TS 99r+LPI
    Postów
    39

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o kompresję to raczej kondycja głowicy jest ważniejsza niż pierścienie. Jeśli nie łyka oleju to pierścionki powinny być ok. Wyjmij miarkę i zobacz czy są przedmuchy do skrzyni korbowej.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Zaraz zejde na dol i sprawdze.

    Edit:
    Z gniazda bagnetu nie wydobywa sie nic: zadnej mgly olejowej, zadnego dymu, czy dmuchajacego powietrza.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 28-03-2012 o 21:47

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silentbob83
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000 rok
    Postów
    61

    Domyślnie

    Wiem ,że wątek dawno temu założony, ale w temacie kompresji i tego jak sprawdzić gdzie jest nieszczelność: http://www.youtube.com/watch?v=WgrfT0LFMhc gościu fajnie tłumaczy i pokazuje jak sprawdzić dokąd Ci powietrze ucieka bez rozbierania silnika.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Odkopuje, jako ze slaba kompresja w moim silniku mocno mnie frapowala. Z braku niepokojacych objawow, po dokonaniu kilku pomiarow wlasnym przyrzadem, jezdzilem dalej. Z czasem wymienilem rozrzad, wariator i przy okazji olej. Jezdzilem dalej. Jakis czas temu nadarzyla sie okazja do zmierzenia kompresji u kolegi w garazu. Pomiar moim przyrzadem byl taki sam jak kiedys (okolice 11 bar). Natomiast bardzo sie zdziwilem po uzyciu przyrzadu kumpla - na kazdym cylindrze nieco powyzej 13 (czy bylo to 13,2 czy np. 13,4 juz nie pamietam). Wniosek z tego plynie taki, ze przyrzady nalezy brac z pewnego zrodla (ja swoj kupilem na allegro, oczywiscie nowy). Inaczej mozna sie potem zdziwic

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Witam
    Przy okazji czyszczenia świec cewek i ogólnego przeglądu autka postanowiłem zmierzyć mu kompresję. Pomiaru dokonałem na zimnym silniku . Pedał gazu w podłodze, skrzynia na luz, sprzęgło wciśnięte, małe świece wkręcone
    Cylindry w kolejności licząc od skrzyni biegów
    1) 12,5
    2) 12,5
    3) 11 ledwno
    4) 12,5

    Przyrząd raczej dobry bo w trakcie pomiaru w Clio miałem 13, 13, 12,5 ,13

    Gdzieś czytałem że taki spadek kompresji może być spowodowany zapieczeniem się pierścienia, więc na noc wlałem 60 do niego 60 ml benzyny, ale nie wiem czy dobrze zrobiłem.

    Podczas próby zdziwiło mnie że w trakcie nabijania ciśnienia słychać było za każdym razem jakieś dziwne pojedyncze puknięcie takie głuche plastikowe.

    Jak sądzicie jest się czym martwić?? Co jeszcze sprawdzić ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dziś rano przed praca zajrzałem do cylindra.
    Po nocce paliwo nadal w nim jest.
    Sciągnąć je dzisiaj i zalać zamiast paliwa naftą ??
    Czy temat odpuścić i zapomnieć ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam, to aby pomiar ciśnienia był wiarygodny - powinien być wykonany na gorącym silniku. Nie bez znaczenia jest też kondycja akumulatora i sprawność rozrusznika.


    Cytat Napisał Szef Zobacz post
    Dziś rano przed praca zajrzałem do cylindra.
    Po nocce paliwo nadal w nim jest.
    Sciągnąć je dzisiaj i zalać zamiast paliwa naftą ??
    Czy temat odpuścić i zapomnieć ??
    Pamiętaj, że to co wlejesz do cylindrów znajdzie się w misce olejowej... Ja bym odpuścił

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Po 24 h paliwo przelalo sie z cylindra do oleju. Pomiar kompresji wskazal 12 bar. Wiec juz odpuszczam
    Teraz olej idzie do wymiany a miska do wspawania nowego gwintu od korka spustowego. Kiedys go cholera przeciagnalem
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Podobne wątki

  1. pierscienie uszczelniajace ?
    Utworzone przez paulmach w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2014, 23:41
  2. Alfa 156 1.8TS PIERSCIENIE!
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 23:19
  3. [155] pierscienie tlokowe
    Utworzone przez salatin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 10:17
  4. pierscienie dystan. głosnikowe alfa 156
    Utworzone przez Mateusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-07-2007, 11:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory