Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: kompresja 156 2.0 TS CF2 - pierscienie do wymiany?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie kompresja 156 2.0 TS CF2 - pierscienie do wymiany?

    Ostatnio postanowilem wykonac pomiar kompresji w mojej Alfie. Przyrzad zakupilem sobie juz wczesniej, wiec poczytalem troche na forum i ogien

    Niestety na zimnym silniku pomiary wygladaly kiepsko:
    10,2 10,3 9,8 10,3
    Na cieplym wygladalo to zdecydowanie lepiej:
    10,9 10,7 10,5 10,9
    11,2 10,9 10,9 11,4

    2 dni pozniej (musialem przejechac w lepsze miejsce, zajelo mi to jakas minute - silnik sie nieco podgrzal):
    10,7 10,5 10,2 11,2
    10,7 10,7 10,4 11,4

    po dolaniu 1/4 zakretki oleju:
    12,3 12,0 11,4 13,0
    (drugi pomiar nie wyszedl bo zabraklo pradu w akumulatorze )

    Czyzby pierscienie do wymiany? Dodam, ze auto nie bierze oleju (przynajmniej nie zauwazylem). Choc prawde mowiac cholera wie co to za olej, zalal go jeszcze sprzedajacy. Szykuje mi sie wymiana rozrzadu, nie chcial bym wtopic 1000zl w czesci, po czym robic remont silnika

    Moze zle robilem pomiar - to jest Selespeed, wiec przepustnica elektroniczna - moze przy kreceniu rozrusznikiem nie otwiera sie do konca mimo, ze pedal w podlodze?
    Jakies pomysly?
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 27-03-2012 o 08:49

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie wygląda to dobrze.
    A jaki masz prawdziwy przebieg?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Nie wygląda to dobrze.
    A jaki masz prawdziwy przebieg?
    Czemu nie wygląda to dobrze??
    Pewnie ma latane z 300kkm.....więc może być.......
    Jak nie pali oleju to nie ma tragedii,pierścienie trzymają, takie odchyły na 3 cylindrze...uszczelniacze zaworowe.
    Przy zajechanych pierscieniach palił by olej.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    W tej chwili na budziku jest 149000 km, a prawdziwy przebieg jest mi nieznany Auto jest z grudnia 1999. Dzis laduje baterie, jutro postaram sie zrobic druga probe juz przy w pelni naladowanym akumulatorze.

    Czy taka niska kompresja powoduje spadek mocy? Wydaje mi sie, ze Alfa jest dosc slaba jak na 155 kucy, choc nie jest az tak zle Silnik klekocze jak diesel, wiec wariator do wymiany - to na pewno ma jakis wplyw na moc.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 27-03-2012 o 23:20

  5. #5
    Krolik
    Gość

    Domyślnie

    dokladnie, w selespeedzie przepustnica nie otwiera sie do konca nawet jak masz gaz w podlodze.odchyla sie tylko o okolo 1/3.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Podłącz samochód do kompa i sprawdź, jaki ma rzeczywisty przebieg.
    Warto by też sprawdzić ustawienie rozrządu, bo zbyt mała kompresja to nie zawsze wina nieszczelnych cylindrów - mogą też być nadpalone zawory lub niewłaściwe ustawienie rozrządu.
    Chociaż znaczna poprawa po wlaniu oleju do cylindrów świadczyłaby o zbliżającym się terminie remontu silnika.
    Dla przykładu podam, że mój TS z przebiegiem 120 tys. km ma kompresję 13,2-13,4.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Dzis zrobilem nowy pomiar kompresji, z naladowanym akumulatorem, na cieplym silniku (gniazda swiec mialy jakies 30-40 stopni):
    10,9 10,6 10,35 11,6

    Nie bardzo sie orientuje jak sprawdzic rzeczywisty przebieg, kompa podlaczalem wielokrotnie (ze wzgledu na selespeeda). Odczytalem w FESie wartosc 'odometer' czy jakos tak i byly tam jakies bzdury (nie pamietam w tej chwili dokladnie ale bylo to zero albo inna smiesznie niska wartosc). Dzis zwrocilem uwage na swiece - wszystkie to NGK platynowe. Ciekawe, czy moga wytrzymac znacznie wiecej niz 100 tys. km?

    Niestety nie mam blokad i czujnika zegarowego. Chcialem kupic uzywane z forum, ale ktos mnie ubiegl W kazdym razie chyba kupie na allegro nowe - koszt wypozyczenia to jakies 80zl (z przesylka) + zastaw, ktory mozna stracic gdy poczta polska nawali. Moim zdaniem lepiej dac 2x tyle i miec blokady na stale, bez ryzyka ze przesylka zaginie gdzies w drodze.

    Podobno mozna sprawdzic kompresje za pomoca kompresora z koncowka wkrecona w swiece - moze to powiedzialoby cos wiecej.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 28-03-2012 o 20:09

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Szukasz przebiegu we właściwym miejscu, ale wygląda na to, że ktoś grzebał w ECU.
    Już wiele razy było na forum, że w ECU raczej nie ma szans zmienić przebiegu tak, jak to łatwo zrobić w zegarach.
    Za to można zrobić tak, żeby odometr pokazywał 0. No i chyba wlaśnie z takim oszustwem masz do czynienia.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Chcialoby sie powiedziec: "naród piękny, tylko ludzie kurwy".

    Grzebalem troszke w ECU Selespeeda - zapisywany jest dystans przejechany na kazdym biegu. Po zsumowaniu wyszlo znacznie ponizej 100 tys (kolo 50 jezeli dobrze pamietam). Wiec tam tez chyba ktos grzebal.

    Czy w razie remontu oplaca sie wymienic tylko panewki korbowodowe, czy wogole nie wymieniac panewek, tylko same pierscienie? Ktos na forum kiedys pisal, ze po kilkuset tysiacach km we wloszech praktykuje sie prewencyjna wymiane panewek na nominaly. Moze warto przeprowadzic taka operacje?
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 28-03-2012 o 20:28

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    no niestety , jak ktos grzebal to odometr tylko mogl wyzerowac

Podobne wątki

  1. pierscienie uszczelniajace ?
    Utworzone przez paulmach w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2014, 23:41
  2. Alfa 156 1.8TS PIERSCIENIE!
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 23:19
  3. [155] pierscienie tlokowe
    Utworzone przez salatin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 10:17
  4. pierscienie dystan. głosnikowe alfa 156
    Utworzone przez Mateusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-07-2007, 11:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory