Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: [156] Obudowa filtra powietrza - kręcące śruby

  1. #1
    fracek
    Gość

    Domyślnie [156] Obudowa filtra powietrza - kręcące śruby

    Witam,
    Chciałem po zakupie alfy wymienić filtr powietrza no i Zonk, wykręciłem ta blaszke z przekażnikami i zaczołem sie dobierac do tych trzech śrub jedna sie wykręciła bez problemy natomiast pozostałe dwie tkwia w obudiowie i kręca sie w kółko w lewo i prawo troche lipa. Ma ktos jakis pomysł jak to wykręcić jakiś sposób etc. O i jeszcze jedna jak odbiąc ta wtyczke od przepływomierza jak trzymac cos przycisnac bo nie moge sobie dać rady

    pozdrawiam

  2. #2
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    chyba kest za pozno albo ja jestem za głupi, Po cholere odpinasz przepływke przy wymianie filtra?? i po co chcesz jak odcinać??
    co do śrub to jezeli się kręcą ot na chama zlap kombinerkami i wyrwij a potem sproboj wiekszą srube wsadzic.

  3. #3
    fracek
    Gość

    Domyślnie

    na forum alfaclub ktos tak sugerował szedłem wg instrukcji :].
    Myślałem o tych kombinerkach jutro musze zobaczyć czy zda to egzamin, te dojście to rewelacyjne nie jest no nic taki urok alf

    pozdrawiam

  4. #4
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    ja kiedy wymieniałem filtr powietrza wyjąłem całą puszkę żeby ją wyjąć musiałem podnieść trochę samochód z lewej strony, być może dlatego że moja bella jest obniżona i nie wiem czy w seryjnej wyjdzie normalnie dołem czy nie, w każdym bądź razie za cholerę nie chciała ona wyjść górą. Śruby obciąłem kątówką i założyłem nowe. I tutaj nowy zonk był u mnie, bo jak włożyłem nowy filtr do puchy to nie chciała się ona domknąć. upchnąłem ją jak się dało, uszczelniłem silikonem i dokręciłem śruby mocno

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    W JTD przepływomierz jest zaraz przy puszce filtra i trzeba go wypiąć przed zdjęciem pokrywy. Naciska się z boku taki języczek i ciągnie -powinien zejść. Co do śrub to pozostaje ci tylko ich wyrwanie. Polecam naprawę polegająca na wklejeniu w korpus puszki filtra śrub (np. na poxipol), a samą pokrywę będziesz nasadzał na wystające szpilki i przykręcał nakrętkami - można założyć motylkowe
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Też walczę z pokrywa filtra powietrza Urwało mi sie jedno ucho śruby trzymającej pokrywę...

    Musze pokombinowac z wieksza sruba lub podkładka jakąś...

    Chłopaki a czy jak nie trzyma na jedna śrube filtr(jest mała luka miedzy pokrywa a obudową) to moze powodować falowanie obrotów bądź inne objawy?

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  7. #7
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    ja tak właśnie miałem. Lukę uszczelniłem silikonem dla pewności i nie ma napewno żadnych przedmuchów

  8. #8
    Konik
    Gość

    Domyślnie

    Nie może to powodowac falowania obrotów. Układ musi być szczelny między przepływką a przepustnicą - jeśli ma wiatry wcześniej to poprostu istnieje ryzyko zassania syfu. Ja jak zmieniałem filtr powietrza to jedną śrubę urwałem, druga się kręci więc trzyma sie na jednej :/. Istotne jest, żeby filtr dobrze przylegał do dna i do wieka, żeby piachu nie ssało.
    A na te śruby to trzeba jakiś patent wymyśleć. Jakieś pomysły? Ten poxipol do dobry pomysł?
    Nie mogli tego oczywiście zrobić na takie blaszki sprężyste jak w większości aut tylko na strasznie korodujące śruby z dziwnymi nakrętkami chyba rozporowymi. Heh.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    W JTD polecam filtry MANN'a, szok :shock: ale pasuja lepiej niz oryginal i w ogole sa jakos lepiej wykonane.
    Co do przeplywki w JTD - wtyczka ma takie zabezpieczenie - taka ramka plastikowa i zeby wyjac wtyczke ta ramke musisz uniesc do gory (gora oznacza w kierunku maski samochodu, czyli patrzac od strony przeplywomierza w lewo ). Ciezko to wytlumaczyc bez zdjecia ale jak wszystko OK to powinna w miare lekko wyjsc.
    Co do poxipolu to pomysl wydaje sie OK.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Pomysł z poxipolem jest dobry ponieważ jest to klej wypełniający nie płynny i będzie on trzymał jak należy. U mnie na razie wszystkie śruby są w porządku więc nic nie kleje.

Podobne wątki

  1. [145] Obudowa filtra powietrza
    Utworzone przez Farciarz950 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-09-2013, 13:05
  2. obudowa filtra powietrza
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2012, 07:41
  3. [155] Obudowa rozrządu, obudowa filtra powietrza RÓŻNICE
    Utworzone przez omron8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 19:45
  4. obudowa filtra powietrza - ukręcone śruby
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 12:03
  5. [156] obudowa filtra powietrza
    Utworzone przez ciamel w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-09-2008, 13:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory