Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Brak mocy podczas przyspieszania zepsuty zawór sterujący turbiną (VGT, overboost)?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Question Brak mocy podczas przyspieszania zepsuty zawór sterujący turbiną (VGT, overboost)?

    Witam
    Ostatnio mam problem z moim nowym nabytkiem a mianowicie podczas przyspieszania na obojętnie, który biegu po przekroczeniu 2200 obrotów silnik odcina dopływ paliwa i nic się nie dzieje nie przyspiesza w ogóle po ponownym wciśnięciu gazu idzie ładnie do następnej granicy 3200 znowu odcina odpływ paliwa i do tego na razie tylko raz wyskoczył błąd P0238, który wskazuje na zawór sterujący turbiną ale chciałbym się upewnić czy to jest on i gdzie go znajdę pod maską? Przeczytałem również że można go wyczyścić czy ktoś już to robił i czy to dało pożądany rezultat czy i tak trzeba będzie kupić nowy dodam że mam silnik 1.9 JTDm z góry dzięki za wszystkie odpowiedz i podpowiedzi
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    co do czyszczenia to w dziale zrob to sam poszperaj... kolega sedici robil manual z tego chyba. Ja bym obstawial przeladowanie turbiny ktora sie nadaje do czyszczenia ... Zwykle wymiana zaworka za 100 pln nie pomozee ale ktoz to wie...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Jak wyczyścić już znalazłem i to zrobię i zobaczymy czy pomoże, a co do przeładowywania turbiny to dlaczego tak się dzieje? Jakie mogą być powody takiego zachowania? I ile mniej więcej kosztuje czyszczenie turbiny? Czy ewentualnie da się to zrobić samemu jeśli tak to jak?
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Przyczyna to zapieczone lopatki w vgt. Napisz pw do kolegi Pampik , on robil to samodzielnie u siebie i jako praktyk napewno Ci podpowie co sprawdzic. pampik udziela sie w dziale 166 ale zawsze chetnie podpowie ...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    heh na 156 też zaglądam.

    Co do przeładowania to na sam fakt przeładowania turbiny wpływa właśnie kąt ustawienia łopatek zmiennej geometrii które często się zapiekają albo nie otwierają do końca. Przyczyną jest właśnie overboost, przewody idące od niego albo sam styl jazdy. Jeżeli kierowca był typem emeryta muskającego pedał gazu i nigdy nie przekraczał 2000 rpm to nic dziwnego że teraz jak ty deptasz to łopatki się nie otwierają do końca bo w miejscu gdzie miały na to miejsce jest sadza. W autach z turbiną o zmiennej geometrii trzeba czasami przebutowac auto i zostawić za sobą chmurę czarnego dymu właśnie po to żeby to wszystko nie osadzało się kolektorze turbinie itd.

    Jeśli chodzi o samą operację czyszczenia to można ją przeprowadzić samemu. Niestety pracy przy tym dużo począwszy od samego wyciągnięcia turbiny po jej rozpołowienie, wyczyszczenie i ODPOWIEDNIE złożenie.

    DO wyciągnięcie przydałby CI się kanał a przynajmniej ja swoją wyciągałem dołem wraz z kolektorem. ( nie ma dostępu do śrub żeby to odkręcić na aucie a druga sprawa śruby którymi sa połączone wszystkie elementy turbiny czy wydechu na prawdę łatwo sie nie poddają i trzeba uważać szczególnie przy kolektorze )
    Najpier musisz sobie zrobić miejsce czyli wszystkie rury od IC i turbiny trzeba wymontować. Następnie wchodzisz pod auto i sciągasz osłony i wszystko co mogło by Ci przeszkadzac przy jej wyciąganie. Odkręcasz tłumik początkowy, odkręcasz przewody olejowe od turbiny ( oleju spuszczać nie musisz ) i odkręcasz kolektor. ja po odkręcaniu kolektora całość obruciłem o 180 stopni i dopiero wtedy turbinka wyszła. Jak juz miałem turbinę na stole to zaczyna sie zabawa. Musisz rozdzielis stronę zimną od ciepłej ( zimna to ta aluminowa częśc gdzie znajduje się kompresor a ciepła gdzie wirnik czyli żeliwna część ) zeby to zrobićnajpierw zaznacz sobie na obudowie w jakim położeniu jest ona złożóna ( żebyś przy składaniu sie nie pomylił i jej nie obrócił o jakiś kąt) Odkręcasz teraz chyba 6 śrub i musił młotkiem z wyczuciem zbić str ciepłą od zimnej. Jak to zrobisz zobaczysz wnętrze turbiny i ośkę z kompresowem ze str zimnej. W części żeliwnej będziesz miał łopatki zimiennj geometrii które trzeba wyjąć wyczyścić i zrobić tak żeby wszystko chodziło jak nowe.

    http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I

    tutaj masz mniejwięcej sposób w jaki się to robi.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    wielkie dzięki będzie to na pewno pomocne pierw wyczyszczę ten zaworek a potem zabiorę się za turbinkę na spokojnie i się zrobi napiszę jakie efekty po wyczyszczeniu zaworka i po wyczyszczeniu turbiny
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy, problem z turbiną - check engine
    Utworzone przez blazejsj w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post / autor: 17-07-2018, 07:24
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 17:23
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 08:30
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 13:01
  5. zawór sterujący EGR
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 10:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory