Chciałbym się odnieść do uwag kolegi Belfra27
1. Jeżeli wymiana paska nastepuje co 5 lat to jest oczywiste, że w tym okresie właściciel samochodu powinien przejechać mniej niż 120 tys. km - inaczej winien wymienić pasek wcześniej. Nie poprawiałbym więc konstruktorów podpierając się teoriami o ciężkich warunkach pracy paska, chemikaliach itp.
2. Co z tego, że napinacz jest mimośrodowy. Po to jest wskazówka i otwór, żeby go odpowiedno wyregulować. Jeżeli po założeniu nowego paska mechanik wyreguluje napinacz zgodnie z zasadami sztuki, to daję głowę, że po przejechaniu 1000 km wskazówka opadnie i napinacz będzie zbyt luźny, a to grozi "przeskoczeniem" paska. Wystarczy poczytać trochę chociażby na tym forum, żeby zobaczyć, że niejednemu pasek już przeskoczył. Pewnie tylko mało kto wie, jaka była prawdziwa przyczyna awarii.
3. Co do dopasowania ząbków paska do rolek i kół się nie wypowiadam bo nie badałem tej sprawy. Mogę tylko napisać, że producenici pasków powinni dobierać taki kształt zębów żeby pasowały jak należy.