Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Temat: [156] Nierówna praca silnika

  1. #11
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    No wreszcie jakieś konkrety. Wymieniać czy czyścić ? Czytałem różne opinie ! Dam znać jak rozegrała sie ta nierówna walka. Pozdro

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Słubice
    Auto
    alfa romeo 159 1.9jtdm
    Postów
    17

    Domyślnie

    To nie silniczek. wymieniłem na nowy i to samo sie dzieje. Swiece i kable tez wymieniałem oraz czysciłem przepustnice i nic chodzi jak stara kur... a jak wyłącze klime to zaczynają dodatkowo obroty falowac a przy włączonej klimie jest ok. Ja juz nie mam pomysłu

  3. #13
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    A diagnoza na kompie co pokazuje? Może jakis czujnik nawala. Sprawdzałeś jakie są błędy? Ja np. ostatnio wymieniłem dwa: spalania stukowego i położenia wału, a są jeszcze inne i każdy może mieć wpływ na pracę silnika.

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Słubice
    Auto
    alfa romeo 159 1.9jtdm
    Postów
    17

    Domyślnie

    Byłem na podłączeniu nie wykazało zadnych błędów!!!

  5. #15
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwodnik
    strasznie nierówna praca silnika na biegu jałowym
    Miałem coś takiego. Też szukałem wszystkiego: sensory, bla, bla. Mechanior 2 godziny na egzaminerze walczył a okazało się że układ wydechowy miałem źle podłączony (długa historia), jak się silnik rozkręcił to miał siłę "przepychać" spaliny, ale na wolnych jakby się przyduszał.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  6. #16
    rav58117
    Gość

    Domyślnie

    ja też mam problem z nierówną pracą silnika.

    1 jak sie go odpali pracuje jak Diesel, cały czas nawet gdy sie nagrzeje.

    2 strasznie daje paliwem z wydechu

    3 do 3 tyś obrotów 0 (zero!!) siły, nawe do garazu nie wjeżdzam bo nie wyjade!

    4 plus: mało pali 9.5 l/100km w mieście.
    co to może byc jakby ktoś wiedział? zakładam wariator

  7. #17
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    ozzy czy możesz coś więcej opisać, bo kropka w kropke mam takie coś , jak stoi to takie pyrkanie z wydechu, jak sobie chodzi na wolnych obrotach dam lekko gazu nie musi byc na 3000 lekko to wchodzi ładnie ale jak schodzi to najpierw do 500 obr potem wskakuje na 900 ( notmalnie ). Jak mam klime to niby ok. Umówiłem sie do mechaniora na przyszły czwartek, na czyszczenie przepustnicy bo sam mam lęki zwłaszcza jak ja nie mechanik

  8. #18
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bucz2
    ozzy czy możesz coś więcej opisać, bo kropka w kropke mam takie coś , jak stoi to takie pyrkanie z wydechu, jak sobie chodzi na wolnych obrotach dam lekko gazu nie musi byc na 3000 lekko to wchodzi ładnie ale jak schodzi to najpierw do 500 obr potem wskakuje na 900 ( notmalnie ). Jak mam klime to niby ok. Umówiłem się do mechaniora na przyszły czwartek, na czyszczenie przepustnicy bo sam mam lęki zwłaszcza jak ja nie mechanik
    Moja sytuacja była trochę ekstremalna. Kupiłem Alfę 166, wszystko git, ale jakimś czasie
    zauważyłem, że na wolnych obrotach nierówno pracował, bardzo minimalne
    falowanie obrotów, wystarczyło lekko przygazować i było git ale na wolnych
    miało się wrażenie że silnik się jakby męczy, nie gaśnie ale nie pracuje równo.

    Oddałem do ASO, znajomy mechanik kilka godzin na egzaminerze silnik testował,
    wszystkie parametry w normie, wtryskiwacze, przepływomierze, sondy obie,
    wszystko w normie... ale na wolnych jest problem. W moim ASO są fajni,
    bo biorą nową cześć z magazynu, zakładają, jak pomaga to git a jak nie to
    demontują i chowają do magazynu a mnie to nic nie kosztuje
    Popróbowali różnych części, które zwykle się psują, tzw. eksploatacyjne i nic.

    No ale do rzeczy. Walczył i walczył i nie mógł znaleźć przyczyny.
    I z tej rozpaczy sprawdził dokładnie dolot, był ok i sprawdził wydech. Patrzy pod
    auto a tam... włosy mu się zjeżyły. Silniki V6 za kolektorem
    mają założony katalizator ale taki, że ma dwa wejścia i jedno wyjście.
    Droga i rzadka rzecz. Katalizator był widocznie kiedyś do wymiany
    i poprzedni właściciel zamiast kata w ramach oszczędności wstawił 1 rurę,
    a ten drugi wlot powietrza dospawał do tej jednej pod kątek ~80 stopni :shock:
    Tak aby były te 2 wloty i 1 wylot.
    W efekcie na wolnych obrotach spaliny nie opuszczały komory silnika
    bezproblemowo, tylko czasami silnik się przyduszał własnymi spalinami :shock:
    O dziwo jak dawałem gazu to sobie V6'stka radziła bezproblemowo
    (co chyba bardzo dobrze świadczy o tych silnikach, bo do 200km/h leciał jak burza).
    Włączenie klimy również mi pomagało, bo silnik bardziej się kręcił i efekt malał.
    Po demontażu tego badziewia i montażu kata wszystko wróciło do normy.

    Więc może masz coś z wydechem? Sąsiad Ci banana włożył albo kat się bardzo zapchał.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał rav58117
    ja też mam problem z nierówną pracą silnika.

    1 jak sie go odpali pracuje jak Diesel, cały czas nawet gdy sie nagrzeje.

    2 strasznie daje paliwem z wydechu

    3 do 3 tyś obrotów 0 (zero!!) siły, nawe do garazu nie wjeżdzam bo nie wyjade!

    4 plus: mało pali 9.5 l/100km w mieście.
    co to może byc jakby ktoś wiedział? zakładam wariator
    A rozrząd to kiedy robiłeś? Bo przy okazji powinieneś zmienić też wariator. A te problemy z mocą to chyba masz wykończony przepływomierz i sondę lambda, a i katalizartorem się zainteresuj.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Nawiązując do wypowiedzi ozzy:
    Szukałem jakieś normalnej ceny za kata, ale okazuje sie ze są kosmiczne. Rozważam założenie strumienicy tylko co to znów za historia z tymi sondami lambda. Czy do AR 156 2.TS ktoś założył strumienice i było ok ?

Podobne wątki

  1. [146] Nierówna praca silnika.
    Utworzone przez mario333 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2014, 20:59
  2. [145] Nierówna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Maro80 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 08:56
  3. nierówna praca silnika
    Utworzone przez franus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 20:23
  4. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  5. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory