No wreszcie jakieś konkrety. Wymieniać czy czyścić ? Czytałem różne opinie ! Dam znać jak rozegrała sie ta nierówna walka. Pozdro
No wreszcie jakieś konkrety. Wymieniać czy czyścić ? Czytałem różne opinie ! Dam znać jak rozegrała sie ta nierówna walka. Pozdro
To nie silniczek. wymieniłem na nowy i to samo sie dzieje. Swiece i kable tez wymieniałem oraz czysciłem przepustnice i nic chodzi jak stara kur... a jak wyłącze klime to zaczynają dodatkowo obroty falowac a przy włączonej klimie jest ok. Ja juz nie mam pomysłu![]()
A diagnoza na kompie co pokazuje? Może jakis czujnik nawala. Sprawdzałeś jakie są błędy? Ja np. ostatnio wymieniłem dwa: spalania stukowego i położenia wału, a są jeszcze inne i każdy może mieć wpływ na pracę silnika.
Byłem na podłączeniu nie wykazało zadnych błędów!!!
Miałem coś takiego. Też szukałem wszystkiego: sensory, bla, bla. Mechanior 2 godziny na egzaminerze walczył a okazało się że układ wydechowy miałem źle podłączony (długa historia), jak się silnik rozkręcił to miał siłę "przepychać" spaliny, ale na wolnych jakby się przyduszał.Napisał wwodnik
Jest: Maserati Levante S
Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.
ja też mam problem z nierówną pracą silnika.
1 jak sie go odpali pracuje jak Diesel, cały czas nawet gdy sie nagrzeje.
2 strasznie daje paliwem z wydechu
3 do 3 tyś obrotów 0 (zero!!) siły, nawe do garazu nie wjeżdzam bo nie wyjade!
4 plus: mało pali 9.5 l/100km w mieście.
co to może byc jakby ktoś wiedział? zakładam wariator
ozzy czy możesz coś więcej opisać, bo kropka w kropke mam takie coś , jak stoi to takie pyrkanie z wydechu, jak sobie chodzi na wolnych obrotach dam lekko gazu nie musi byc na 3000 lekko to wchodzi ładnie ale jak schodzi to najpierw do 500 obr potem wskakuje na 900 ( notmalnie ). Jak mam klime to niby ok. Umówiłem sie do mechaniora na przyszły czwartek, na czyszczenie przepustnicy bo sam mam lęki zwłaszcza jak ja nie mechanik
Moja sytuacja była trochę ekstremalna. Kupiłem Alfę 166, wszystko git, ale jakimś czasieNapisał Bucz2
zauważyłem, że na wolnych obrotach nierówno pracował, bardzo minimalne
falowanie obrotów, wystarczyło lekko przygazować i było git ale na wolnych
miało się wrażenie że silnik się jakby męczy, nie gaśnie ale nie pracuje równo.
Oddałem do ASO, znajomy mechanik kilka godzin na egzaminerze silnik testował,
wszystkie parametry w normie, wtryskiwacze, przepływomierze, sondy obie,
wszystko w normie... ale na wolnych jest problem. W moim ASO są fajni,
bo biorą nową cześć z magazynu, zakładają, jak pomaga to git a jak nie to
demontują i chowają do magazynu a mnie to nic nie kosztuje
Popróbowali różnych części, które zwykle się psują, tzw. eksploatacyjne i nic.
No ale do rzeczy. Walczył i walczył i nie mógł znaleźć przyczyny.
I z tej rozpaczy sprawdził dokładnie dolot, był ok i sprawdził wydech. Patrzy pod
auto a tam... włosy mu się zjeżyły. Silniki V6 za kolektorem
mają założony katalizator ale taki, że ma dwa wejścia i jedno wyjście.
Droga i rzadka rzecz. Katalizator był widocznie kiedyś do wymiany
i poprzedni właściciel zamiast kata w ramach oszczędności wstawił 1 rurę,
a ten drugi wlot powietrza dospawał do tej jednej pod kątek ~80 stopni :shock:
Tak aby były te 2 wloty i 1 wylot.
W efekcie na wolnych obrotach spaliny nie opuszczały komory silnika
bezproblemowo, tylko czasami silnik się przyduszał własnymi spalinami :shock:
O dziwo jak dawałem gazu to sobie V6'stka radziła bezproblemowo
(co chyba bardzo dobrze świadczy o tych silnikach, bo do 200km/h leciał jak burza).
Włączenie klimy również mi pomagało, bo silnik bardziej się kręcił i efekt malał.
Po demontażu tego badziewia i montażu kata wszystko wróciło do normy.
Więc może masz coś z wydechem? Sąsiad Ci banana włożył albo kat się bardzo zapchał.
Jest: Maserati Levante S
Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.
A rozrząd to kiedy robiłeś? Bo przy okazji powinieneś zmienić też wariator. A te problemy z mocą to chyba masz wykończony przepływomierz i sondę lambda, a i katalizartorem się zainteresuj.Napisał rav58117
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Nawiązując do wypowiedzi ozzy:
Szukałem jakieś normalnej ceny za kata, ale okazuje sie ze są kosmiczne. Rozważam założenie strumienicy tylko co to znów za historia z tymi sondami lambda. Czy do AR 156 2.TS ktoś założył strumienice i było ok ?