Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Braki mocy podczas przyspieszania po puszczeniu gazu idzie normalnie przez chwilę itp

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Angry Braki mocy podczas przyspieszania po puszczeniu gazu idzie normalnie przez chwilę itp

    Witam
    Moją alfę ostatnio coś boli ostatnio nawet uaktywniło się bardziej problem polega na tym, że po odpaleniu silnik chodzi równo na wolnych obrotach próbuję ruszyć i wbijam bieg auto rusza delikatnie i nagle odcina mi gaz mogę wcisnąć go do końca i nic to nie daje spada do wolnych obrotów po puszczeniu gazu i wciśnięciu na nowo auto łapie obroty i za chwilę znowu odcina gaz nie da się autem w ogólne jeździć. Na luzie po wciśnięciu gazu obroty rosną normalnie do 5 tys co ciekawe na wstecznym jedzie normalnie. Kiedy jak mi się to stało po raz pierwszy to trzymałem gaz do końca tak długo, aż obroty spadną do wolnych obrotów i wyskoczył błąd zaworu VGT i odłączyło turbinę auto przełączyło się w tryb awaryjny i jechało bez turbiny ale jechało po odpaleniu na nowo turbina zaczynała na nowo działać bez problemu mimo błędu... Ciekawostką dla mnie też było to że jak wpadałem w dziurę to też się zawieszało.
    Dodam że zawór VGT rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem według zaleceń kolegi z forum, który opisał jak to zrobić. Wyczyściłem także czujnik, który znajduje się w układzie dolotowym przykręcony jedną śrubką był cały ze sadzy obklejony dookoła. Zawór EGR też mam zaślepiony częściowo ale dopiero od 2 miesięcy. Filtry wymienione na nowe przy wymianie oleju wpadł nowy filtr powietrza i paliwa (stary filtr powietrza był bardzo brudny musiał być długo nie wymieniany). Na dzień dzisiejszy jeżdżę z odpiętym przepływomierzem i auto jeździ ale też się zawiesza ale da się jechać jest wyświetlony błąd przepływomierza na kompie ale i tak się zacina jeszcze czasami co to może być nie chcę na pałę kupować przepływomierza i zaworu VGT bo trochę to wyjdzie może ktoś ma jakiś pomysł lub miał coś podobnego i umie mi powiedzieć na 100% co jest nie tak z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jakie błędy?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wygląda na brak kontaktu na wtyczce od potencjometru pedału przyspieszenia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Jakie błędy?
    No właśnie nie było żadnych błędów odłączyłem zawór VGT wyskoczył błąd zaworu VGT, potem przepływomierz i też błąd przepływomierza

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wygląda na brak kontaktu na wtyczce od potencjometru pedału przyspieszenia
    Gdzie tego szukać? I czy to trzeba wymienić czy styki zaśniedziały?
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Wracając od dziewczyny zauważyłem jeszcze jedną kwestię jadąc na 4 biegu 60km i wciskając pedał gazu do końca obroty z 2000 podskakują do 3000 prędkość pozostaje na 60km obroty trochę spadną i auto zaczyny przyspieszać normalnie dodam że nie jest to przy zmianie biegu tylko jak jadę jakiś czas na danym biegu więc sprzęgło to nie jest może to być rzeczywiście potencjometr pedału gazu... Ktoś ma jakieś sugestie?
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    nikt nie ma pomysłu co to może być?
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    nikt nie ma pomysłu co to może być?
    Moim zdaniem najlepiej będzie jak podjedziesz do kogoś, kto podłączy kompa i ma o tym pojęcie, nie zawsze wystarczy samo odczytanie błędów, najlepiej przejechać się z podłączonym kompem i obserwować interesujące nas wartości. Kiedyś widziałem jak mój brat sprawdzał potencjometr pedału przyspieszenia oscyloskopem elektronicznym i na postoju było ok, a podczas jazdy lipa. Okazało się, że była przetarta wiązka chyba w okolicy sterownika (samochód GM) i trzeba było ją wymienić bo się robiło zwarcie.

  8. #8
    stiv88
    Gość

    Domyślnie

    a jak z turbina slychac ja ? zalancza sie ? moze przeplywka jak jedzie bez podlaczenia jej ?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    Wracając od dziewczyny zauważyłem jeszcze jedną kwestię jadąc na 4 biegu 60km i wciskając pedał gazu do końca obroty z 2000 podskakują do 3000 prędkość pozostaje na 60km obroty trochę spadną i auto zaczyny przyspieszać normalnie dodam że nie jest to przy zmianie biegu tylko jak jadę jakiś czas na danym biegu więc sprzęgło to nie jest może to być rzeczywiście potencjometr pedału gazu... Ktoś ma jakieś sugestie?
    Niestety ale jak rosna obroty a predkosc nie, to masz spalone sprzeglo. I nie wazne czy sie slizga zaraz po zmianie biegu czy jadac pod gorke...

    A drugi problem to sprawdz polaczenia elektryczne jak radza koledzy.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    ok posprawdzam wszystko i dam znać co i jak...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    Niestety ale jak rosna obroty a predkosc nie, to masz spalone sprzeglo. I nie wazne czy sie slizga zaraz po zmianie biegu czy jadac pod gorke...

    A drugi problem to sprawdz polaczenia elektryczne jak radza koledzy.
    Co do sprzęgła to jakoś nie chce mi się wierzyć ze względu na to że to występuje po lub przez odcięciem mocy ale zobaczymy co powie specjalista na to...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał stiv88 Zobacz post
    a jak z turbina slychac ja ? zalancza sie ? moze przeplywka jak jedzie bez podlaczenia jej ?
    Turbina chodzi normalnie słychać ją i auto idzie dobrze nie kopci przynajmniej nie zauważyłem tego nawet w nocy jak przycisnę to puści dymka takiego jak zawsze i tyle...
    Było:
    AR 145 2.0 TS QV - szatan
    AR 156 2.0 TS - Cadamuro Design
    Audi A6 2.5 TDi V6 Avant + fronc IC + przelot + remap by cinek = 167km i 400Nm AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Jest:
    Opel Signum 1.9 CDTi

Podobne wątki

  1. Zapach gazu podczas ostrego przyspieszania
    Utworzone przez kelpin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-07-2012, 11:44
  2. Obroty pozostają przez chwilę przy 2tys po puszczeniu gazu
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 19:40
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 12:51
  4. Zmieniarka CD - odtwarza płyty przez chwilę
    Utworzone przez chyrus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 13:30
  5. [159] Na zimnym silniku pedał gazu nie reaguje podczas ruszania przez 5-10 sekund
    Utworzone przez spike w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-02-2010, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory