Napisz co trzeba zrobić aby metalowy załozyć. Ocenię moje umiejętności i się zastanowię.
Napisz co trzeba zrobić aby metalowy załozyć. Ocenię moje umiejętności i się zastanowię.
Zakładając, że masz kolektor z właściwym rozstawem i właściwymi średnicami baranów, trzeba rozwiązać problem mocowania do silnika - od spodu są 2 śruby, więc jesli rozstaw nie będzie pasował to trzeba od spodu przykręcić płaskownik do istniejacych otworów w kolektorze, a w płaskowniku wywiercić otwory w odpowiednim rozstawie i np. przyspawać w tym miejscu nakrętki, żeby można było wkręcić śruby.
No i jeśli nie będzie zaworka zwrotnego to trzeba gdzieś kupić lub zrobić we własnym zakresie zaworek zwrotny, który trzeba umieścić na przewodzie gumowym i połaczyć go z kolektorem i króćcem wychodzącym z pokrywy zaworów. No i jeśli zaworek zwrotny nie będzie miał własnej regulacji to przed zaworkiem trzeba wstawić inny zawór do regulacji ilości powietrza dodatkowego.
Dzięki za odp.
Kupiłem plastikowy łącznie za 108,00 PLN. Dzisiaj zadzwonię do gazownika z Bydgoszczy i niech mi odpowie na kilka pytań w końcu między innymi po to on jest.
Zdemontuję później wtryskiwacze gazowe i je wyczyszczę upaprane są zdrowo olejem i innym syfem.
- - - Updated - - -
Stary kolektor skleję żywicą epoksydową i jeszcze posłuży.
nic do kolektora od gazu niedochodzi ??nawet taki cienki wezyk z reduktora do kolek.????bo umnie dochodził i awaria reduktora spowodowała wybuch
Zdemontowałem krótszy dolot za kolektorem i przyznać muszę, że Vialle ma łeb!! Wtryskiwacze gazu są zaraz przy wtryskach benzynowych. Kapitalnie to wymyślili.
Później zapodam fotki jak to u mnie wygląda.
Zauważyłem, że wtryskiwacze są lekko luźne. Z zewnątrz kolektora (krótkiego) zaleję je żywicą epoksydową dookoła i będą na sztywno. Nowy kolektor dolotowy będę miał we wtorek to do tego czasu ładnie wszystko wyschnie.
- - - Updated - - -
W tej wersji instalacji nie ma reduktora, jest natomiast rozdzielacz. To jest wtrysk w fazie ciekłej a więc gdzie tam reduktor? Zastanawiam się dlaczego dochodziło do wybuchów skoro dysze wtryskiwaczy gazu są ustawione wprost na zawory :/ Tłumacze sobie to tym, że mogły się poluzować, przekręcić i tryskało w kolektor.
Teraz pytanie: czy żywica epoksydowa nie koliduje z benzyną i gazem?
Ciotka google mówi, że epoksyd nie jest rozpuszczalny więc zabieram się do dzieła.
Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 01-09-2012 o 15:39
Właśnie zaklejam dziury w swojej podłodze żywicą i na puszcze jest napisane, ze jest odporna min. na benzynę i oleje. O gazie nie napisali, ale myślę, że spokojnie wytrzyma. Tylko jest jeden problem - żywica wytrzymuje do 80 st. C, a kolektor może mieć większą temperaturę.
A co dprzyczyny to możesz mieć tzw. lejący wtryskiwacz - wtedy masz przez chwilę mieszankę Pb z LPG, a taka mieszanka trudno się zapala i może być powodem wybuchu - podobnie jak to dzieje się w przypadku mieszanki ubogiej.
Teraz już schnie24/h do utwardzenia i 7 dni do całkowitego stwardnienia. Nie spieszy mi się i tak auto uziemione :/ a kolektor będzie we wtorek lub środę, ale licze na wtorek.
Kolektor założony. Alfa odpaliła od kopa. Silnik pracuje równo na benzynie jak i na gazieNatomiast pojawił się inny problem, ale to już w kolejnym moim temacie.
Pytanie odnośnie przewodów elektrycznych pod kolektorem dolotowym. Silnik 2.0 JTS Wyciągałem plastikowy kolektor dolotowy aby dostać się do wtryskiwaczy. Obok złączy wtryskiwaczy znalazłem niepodłączoną do niczego czarną wtyczkę, dwa przewody żółto-czarny GN i szaro-czarny HN. Wie ktoś do czego ta wtyczka? Mam wrażenie, że w moim przypadku ktoś wcześniej rozbierał dolotowy i narobił kaszany.
Ostatnio edytowane przez yamahasupermoto ; 24-03-2014 o 22:06