Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Strzał rolki/napinacza paska wieloklinowego 2.4jtd

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie Strzał rolki/napinacza paska wieloklinowego 2.4jtd

    Witam.Mam taki problem z początku zaczęło coś piszczeć z pod maski od strony paska klinowego ,ale raz piszczało raz nie ,ale postanowiłem pojechać do domu bo dzwięk był bardzo donośny i pod samym domem coś strzeliło i zapaliła sie chyba kontrolka oleju i od razu zgasiłem silnik więc za bardzo nie spojrzałem na kontrolki czy coś jeszcze się paliło.Pod maską ewidentnie widac że strzeliła jakaś rolka/napinacz paska wieloklinowego dokładnie nie wiem gdyż za bardzo się nie znam,ale w dolnej części bliżej sprężarki klimatyzacji .Pasek jest teraz luźny cały.I moje pytanie teraz najważniejsze jakie są skutki wgl. zerwania się tego elementu i czy jest to kosztowne w naprawie... Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak strzelił pasek wielorowkowy i się nie wkręcił w pasek/koła rozrządu to naprawa tania i dość łatwa.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Któreś lóżysko widocznei padło.


    Musisz zdjąc koło przednie od str pasażera i plastikowe nadkole i ocenić sytuacje.

    Diagnoza jest bardzo prosta skoro któraś rolka się zerwała.

    Co do kosztów to nie ma tragedii jeżeli padłą któraś z rolek prowadzących to nie ma tragedii. Najważniejsze to żebyś wiedział co się urwało to wtedy koledzy Ci poradzą/
    [C

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P081012_16.34.jpg
Wyświetleń:	1701
Rozmiar:	79.8 KB
ID:	72624Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P081012_16.34_[01].jpg
Wyświetleń:	1835
Rozmiar:	44.3 KB
ID:	72625 Zrobiłem zdjęcia i tak to wygląda reszta wygląda nie naruszona

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marcu_marcin
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2,5 V6 24V SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Nowy pasek + rolka i śmigasz dalej.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Dziękuję wam za odpowiedź ,teraz już praktycznie wiem co i jak Tylko jak możecie powiedzcie mi czemu to strzeliło skoro było to robione tak samo jak pasek, bo pasek jest praktycznie nowy.I jeszcze jedno jak się do tego teraz zabrać bo jak na zdjęciu widać ta rolka spadła i praktycznie dojścia teraz tam nie mam co za tym idzie będzie problem zeby to zdjąć?

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    O ile dobrze widze to pderwała Ci się rolka prowadząca.
    Piszesz że była robiona ale nie każda zmiana paska wymaga wymiany tej rolki. Poprostu nastąpiło zmęczenie materiału i łożysko musiało paść.
    Na szczęście odpadła Ci bardzo tania część która kosztuje może max 100 zeta.
    To jest rolka prowadząca o średnicy chyba 10 cm ze śruba centralną.
    tu masz link jak ona wygląda
    http://allegro.pl/alfa-romeo-156-166...638471383.html

    Zeby się do niej dobrać musisz tak jak pisałem wyżej.

    Zdjąć koło przednie od str pasażera,
    potem nadkole odkręcić i będziesz miał na widoku cały osprzęt i ten pasek.

    Poszukaj info na forum w dziale ZRÓB TO SAM jest manual jak prawidłowo założyć pasek i go napiąć po wymianie tej rolki.

    Nie wiem jak w 156 ale w 166 dostęp jest banalny, aczkolwiek podejrzewam , że w 156 może być ciut ciaśniej.
    [C

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Masz racje dojście jest w miarę dobre bo od razu po usterce zdemontowałem nadkole ,ale jak widać na zdjęciu że ona się po prostu rozsypała i przez to nie mam wgl. dojścia do śruby ,ale jakoś dam rade! Tylko jeszcze chodzi mi po głowie jedno czemu zapaliła mi się po strzale kontrolka oleju? Odbiegając na chwile od tematu to muszę pochwalić to forum bo jest na prawdę super ,bezproblemowo udzieliliście mi pomocy co i jak A że jest to moja pierwsza Alfa stąd tez moja niewiedza co do tych auta gdyż poprzednie moje auta to były praktycznie same że tak powiem "Niemce" a że zawsze szukam pomocy na forum bo sam naprawiam to znam już sporo tego i nigdzie jeszcze nie spotkałem się z tak szybką pomocą za co Bardzo Dziękuję
    Ostatnio edytowane przez daarkooo ; 08-10-2012 o 21:22

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Być może zapaliła Ci się kontrolka od ładowania bo w momencie jak alternator przestał byc napędzany zerwanym paskiem to powinna się zaświecić kontrolka.
    Kontrolka oleju nie powinna mieć związku z tym chyba,,,
    Pisze chyba bo mechanikiem nie jestem ale niskie cisnienie tego oleju powinno chyba skutkowac zapaleniem się tej kontrolki a pasek osprzętu napędza tylko
    - alternator - zaświeci się kontrolka czerwona z aku informująca o braku ładowania akumulatora
    _ stracisz wspomaganie kierownicy
    - sprezarka klimy przestanie działac czyli klimy nie bedzie.
    I w zasadzie to chyba tyle.

    Chyba że zerwany pasek narobił Ci szkód w rozrządzie bo czasami strzępy tego paska sa wciągane w rozrząd.
    Ale to niech sie ktos obcykany wypowie.
    [C

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Ogólnie pasek jest cały kolego nie doznał większych obrażeń w postaci lekkiego otarcia

Podobne wątki

  1. Zestaw rolki i napinacza paska klinowego 2.0
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-06-2014, 07:11
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-06-2013, 11:48
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 10:50
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 20:56
  5. 164 Rolka napinacza paska wieloklinowego
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-04-2007, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory