Strona 493 z 508 PierwszyPierwszy ... 393443483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,921 do 4,930 z 5078

Temat: Jedyny temat o felgach i kołach, poprzednio "Co sadzicie o tych felgach???"

  1. #4921
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Witam,
    mam giga problem z felgami
    mianowicie kupilem 4 mies temu alfe 156 2.4jtd sw 2000r. przy wymianie opony mechanik zwrocil mi uwage na to ze mam zle felgi - nic sobie z tego nie zrobilem do momentu az felga przetarla mi przewod hamulcowy (ogolnie wewnetrzna strona felgi obciera o kolumne i zacisk hamuclowy)

    moje felgi wygladaja tak: https://olxpl-ring12.akamaized.net/i...lsko-biala.jpg

    teraz pytanie jakie powinny byc felgi 15" moje niby oryginalne 6.5Jx15 ET41 albo ET41.5 (mechanik mowil zeby felga nie obcierala powinna miec ET 37.5/38)

    opony mam 195/65/15

    z gory dzieki za pomoc...

    //Edit:
    a moze to nie felgi sa zle, wiec gdzie szukac przyczyny obcierania felgi?
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 16-02-2017 o 12:36

  2. #4922
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cześć, w poprzedniej 156 też miałem problem z obcieraniem na oryginalnych telefonach jak te twoje ze zdjęcia ale miałem na nich gumki jak fabryka dawała coś chyba 185/65 lecz to bez znaczenia. Tyle że u mnie tarło tylko o kolumne, co się okazało? Wulkanizator przykleił paski wyważające zbyt blisko rantu felgi i to było przyczyną, pojechałem do innego wyważył na nowo przykleił głębiej i spokój

  3. #4923
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    odwaznik w lewym kole odkleilem calkowicie bo to on przecieral mi przewod hamulcowy - byl przyklejony zaraz na rancie felgi (10g - tak ze straty duzej nie ma), nie zmienia to jednak faktu ze felga trze o kolumne (nawet bez odwaznika)

    z tego co patrzylem to tam nie ma w ogole miejsca miedzy felga/kolumna a zaciskeim (moze z 3mm)...

    nie da sie tego problemu jakos wyelminowac? czy jedynym rozwiazaniem to montaz felg z et tak jak mi powiedzial mechanik et37.5 albo et38 (ten mechanik twierdzi ze te felgi co mam to sa z "innej alfy" sugerowal ze sa z 147) - mi zdaje sie ze sa fabryczne 6.5Jx15 ET41 albo ET41.5 - takie powinny byc z fabryki?

    ten koles chce mi sprzedac niby oryginalne z alfy 156 6Jx15 ET38 takie jak to: Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	857b2cf14bfdbf73ec8fe69ca652.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	131.9 KB
ID:	222148 i twierdzi ze problem zniknie...

    //Edit:
    mechanik cos jeszcze szemral pod nosem o tarczach hamulcowych ze ktos cos pewnie wymienial i zle wlozyl czy cos, tarcze maja jakis wplyw na to?

    //Edit:
    w ciagu niecalych dwoch miesiecy na przednich kolach mialem juz dwie "gumy" (raz w lewym, raz w prawym) i w lewym przodzie przeciety przewod hamulcowy

    //Edit:
    zaloze nowy temat na ogolnym moze ktos rozwiaze moj problem...
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 16-02-2017 o 16:24

  4. #4924
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Trochę to dziwne, bo te felgi jako oryginały mają ET 41.5 i zgodnie z ePERem pasują właśnie do 156/147.

    Jak dla mnie to jeśli były wymieniane wcześniej hamulce, to ktoś musiał niewłaściwie ułożyć przewód hamulcowy, bo prawidłowo ułożony przewód biegnie praktycznie za zwrotnicą i tam nie ma możliwości, żeby tarł o felgę.
    Miałem podobny problem jak wyciągali mi całą kolumnę z lewej strony do wymiany osłony przegubu. Rozpięli przewód ABSu, a potem tak go ułożyli, że stalówka 15 cali go przetarła.
    Przy zakładaniu nowego czujnika ułożyliśmy go jak fabryka przykazała i już problemu nie było.
    Dla pewności - jakie masz opony?

  5. #4925
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    opony mam 195/65/15 ale to chyba nie ma znaczenia bo felga trze o kolumne nie opona

    //Edit:
    co do przewodu to chyba sie go nie da zle ulozyc bo ma fabryczne mocowania

  6. #4926
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    To trze, czy nie trze, bo trochę chaotycznie piszesz...

  7. #4927
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    opona nie trze tylko felga - wyraznie napisalem...

  8. #4928
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Trochę mało dokładnie to opisałeś, bo ze zdania poniżej to nie wiem co ma wynikać...

    Cytat Napisał przemo832 Zobacz post
    z tego co patrzylem to tam nie ma w ogole miejsca miedzy felga/kolumna a zaciskeim (moze z 3mm)...
    O co w ogóle chodzi w tym zdaniu, bo jak dla mnie to nie ma tu żadnego sensu...?

    Między czym są te 3mm? Między felgą, a zwrotnicą, czy felgą, a zaciskiem hamulcowym?

    I o co dokładnie trze felga? O zwrotnicę czy o owy przewód?
    W którym miejscu dokładnie?

    I tak jak wcześniej Ci napisałem, jeśli przewód jest prawidłowo ułożony w fabrycznych uchwytach, to nie ma w ogóle możliwości by tarł o felgę.

    PS. Felgi, które posiadasz to fabryczne felgi stosowane w 156, więc tu nie felgi są winne.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 16-02-2017 o 19:22

  9. #4929
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Felga trze o kolumne (zwrotnice) i tam nie ma w ogole miejsca miedzy felga a kolumna - owe 3mm, odwaznik felgi przy zewnetrznej stronie przetarl przewod hamulcowy gumowy - przewod byl prawidlowo zamontowany

    Felgi wiem ze mam na 100% oryginalna 6.5Jx15 ET41.5 opony 195/65/15 (mechanik twierdzil ze sa niby od 147-ki) - wiec dla czego trze? problem wystepuje na tylko na przodzie
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 16-02-2017 o 19:25

  10. #4930
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał przemo832 Zobacz post
    Felga trze o kolumne (zwrotnice) i tam nie ma w ogole miejsca miedzy felga a kolumna - owe 3mm, odwaznik felgi przy zewnetrznej stronie przetarl przewod hamulcowy gumowy - przewod byl prawidlowo zamontowany

    Felgi wiem ze mam na 100% oryginalna 6.5Jx15 ET41.5 opony 195/65/15 (mechanik twierdzil ze sa niby od 147-ki) - wiec dla czego trze? problem wystepuje na tylko na przodzie
    Ja tutaj wyczuwam jakąś rzeźbę... Normalnie takie rzeczy nie powinny się dziać. W drugim temacie dotyczącym tego samego problemu napisałem Ci co możesz sprawdzić na początek.

Podobne wątki

  1. 156 na 15 calowych felgach "gtr"
    Utworzone przez KostasVip w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 11:58
  2. Jak wam sie jezdzi na felgach 17"
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 10:19
  3. [155] Co myślicie o felgach AEZ 17" 4x 100 po 369 zł z montażem -NOWE
    Utworzone przez Kelban w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 10:59
  4. [145] co myslicie o tych felgach?
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 20:33
  5. Co sądzicie o tych felgach?
    Utworzone przez sław w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 14:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory