Lejcie bylo co byle 75w90 gl5 bo to duzy procent na uchronienie mechanizmu.
Ja zalalem jednak Castrol 75w90 aby przeplukac skrzynie. Za tydzien wyleje go i zaleje pelen syntetyk Motul v300 75w90.
Panowie, jak to w końcu jest, raz 75W80 jest polecany a raz 75W90. W instrukcji z forum znalazłem 75W90, w instrukcji niemieckiej (czy tam holenderskiej) jaką miałem w aucie jest 75W80. Fakt faktem obydwa GL-5.
W konfiguratorze Motula znalazłem:
Best GEAR 300 75W-90 Better MOTYLGEAR 75W-90 Good MOTYLGEAR 75W-80
Szukajka SELENII znowu podaje 75W85 GL4. I bądź tu mądry?
Mam 156 1.9 JTD 110KM z 2000r, który w końcu olej zalać?
Ostatnio edytowane przez adi.ldz ; 15-09-2013 o 00:12
ja mam carlube 75w90 EP full synth. i śmiga jak marzenie
w 146 jtd 8v 105KM mam naklejkę z tabelką pod maską i tam w rubryce olej do przekładni jest wyraźnie 75w90 gl5 , ale żeby było ciekawiej , Fiat nie posiada takiego oleju w swojej ofercie ! , mało tego , w instrukcji poleca olej TUTELA ZC 75 SYNTH który ma klasyfikację 75w80 gl5 , więc sami sobie zaprzeczają , po prostu typowy włoski burdel ;
ja zalałem oczywiście 75w90 gl5 ( TOTAL TRANSMISSION FE 75W90 gl5 ) , nie wiem czy to od przebiegu czy co , ale po zmianie oleju od razu zauważyłem że biegi wyraźnie lżej wchodzą ;
ja bym na twoim miejscu zalał 75w90
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Sprawdziłem co mam na naklejce na pasie przednim. 75W90. I taki też zaleje.
Kolegi i sprzedali ci dobry olej. 75w80 jest olejem zalecanym w instrukcji obsługi pojazdu. Zastanawiam się czy te wszystkie osoby które tak upieraja się na 75w90 kiedykolwiek mieli w ręce instrukcje obsługi? Dlaczego nie zaczynacie od tego zamiast usilnie powielać błędy innych kolegów którzy zapewne nie posiadają w swoich samochodach instrukcji obsługi i książki serwisowej.
Pozdrawiam
U mnie zalane Ravenol VSG 75w90 full synth i do tego MotorLife Profesional. Zadnych problemów ze skrzynia ani cięższego chodzenia w mrozy.
Valvoline DuraBlend 75w90 GL-5
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?
Do skrzyni powinien być olej w pełni syntetyczny, a nie półsyntetyk takiej sobie jakościJa go wylałem, bo skrzynia haczyła i lubiała sobie zgrzytnąć. Zmieniłem na 75w80 i jak ręką odjął, mało tego drążek zaczął w końcu "normalnie" chodzić - lekko, bez oporu przy zmianie biegu. Porównując ten dura blend 75w90 z tym co mam teraz fuchs titan sintofluid 75w80gl5 to różnica jest już w opakowaniu - ten fuchs jest prawie jak woda
Miałem go strach zalać, ale nic się nie rozszczelniło wbrew obiegowej opinii.
Dla dociekliwych:
1. Naklejka na przednim pasie zaleca 75w90gl5
2. Oryginalna instrukcja obsługi zaleca 75w80gl5
Typowy włoski "burdello"![]()