Instrukcja z ktorego rocznika? Bo z tego co pamietam tam byla jakas zmiana w zaleceniach i dlatego takie numery wychodza. Fajnie by bylo jakby ktos porownal instrukcje z 98 i np 02.
Moja alfa 156sw z 2002r. a dokładnie z maja (produkcja - tak wynika z numeru vin), po liftingu wnętrza z silnikiem 1.9jtd 116km, naklejka na przednim pasie od momentu wyjazdu z fabryki wciąż ta sama (już troche starta, ale jeszcze widać), odnośnie książki to mam ją od pierwszego właściciela wraz z autem) ale gwoli ścisłości sprawdze jeszcze jak się da date druku.
Wiem, że odkopię stary temat, ale nie chciałem zakładać nowego. Jaki olej będzie dobry do skrzyni w V6 sześcio-biegowej, jeżeli ma to jakieś znaczenie. Ile wchodzi do układu? Najbezpieczniej będzie wziąć 3 litry zapewne?
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
Lej olej według instrukcji pojazdu , wbrew pozorom robi to mega różnicę, biegi będą wchodziły z oporem jeśli zalehpjesz inny i możesz wykończyć synchronizatory. Co do ilości zalookaj do instrukcji, ja mam 6- biegową w swoim jtdm i tam wchodzi ok 2.3l
Odnośnie mojej wymiany z 75w90 Gl-5 na 75w80 Gl-5. Muszę powiedzieć, iż różnica w pracy skrzyni jest kolosalna, oczywiście na plus dla 75w80. Do mojej skrzyni wchodzi akurat ok. 1,8l. Koszt oleju Fuchs Titan Sintofluid to ok 90zł za 2l. Lecz moge powiedzieć, iż naprawdę było warto, co w precyzji zmiany biegów zauważyła nawet moja żona. Biegi wchodzą precyzyjniej, lżej, bez zgrzytów, oporów,itp.
Olej wymieniałem jakoś pół roku temu i zero wycieków po owej zmianie.
Potwierdzam ja wlałem 75w90 bo w sklepie niby według katalogu mi go dali i po wymianie zanim się olej nie rozgrzał bida z włożeniem 1-ki, a w niskich temp dramat. Ja polecałbym właśnie oryginału Tutela czy jakoś tak.
Dzwoniłem do ASO w Opolu, mówią, że tylko 75W80 mają na stanie i taki chyba zakupię. Jutro wymieniam wahacze w Alfie, to od razu mi ten olej by wymienili
147 2001, 1.6 105 KM- była
156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
159 2006 1.9 JTD- była
159 2005 1.9 Distinictive- była..
156 2003 2.0 TS+LPG- była
156 2003 2,5 V6- była..
156 FL 2005 1.9 jtd- była
166 FL 2005 2,4 jtd - była
Alfa Romeo Crosswagon - był..
156 FL 3.0 V6 - była
Brera Tbi 2010 - jest
Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest
75w80 czy 75w90 - ta sama zasada co w olejach silnikowych, im wyzsza druga cyfra , tym lepsza ochrona skrzyni biegow w wyzszych temperaturach ( np. przy dlugotrwalej szybkiej jezdzie na autostradzie lub jezdzie sportowej). Dlatego zawsze zalewam 75w140.
Bez przesady, poczciwe 75w90 w zupełności wystarcza![]()
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?
ale olej 75w80 jest bardziej płynny niz 75w90 nie mówiąc już o 75w140
lepkosc w 40 stopniach 75w80 jest dużno mniejsza niż 75w90 przez co są mniejsze opory a 75w140 to już się nie nadaje w ogóle chyba że tylko w sporcie producent zrobił skrzynie w alfie dla oleju o 75w80 i taki jest optymalny
Klasa lepkości SAE J 306 75W140 Gęstość w temp. 15oC (59oF) NFT 60 101 0,896 Lepkość w temp. 40oC (104oF) NFT 60 100 193 mm2/s Lepkość w temp. 100oC (212oF) NFT 60 100 24,8 mm2/s Wskaźnik lepkości NFT 60 136 160 Temp. krzepnięcia NFT 60 105 -45oC Temp. zapłonu NFT 60 118 212oC
Klasa lepkości SAE J306 75W80 Gęstość w temp. 15oC (59oF) ASTM D 1298 0,882 Lepkość w temp. 40oC (104oF) ASTM D 445 58,8 mm2/s Lepkość w temp. 100oC ASTM D 445 10,1 mm2/s Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 160 Temp. krzepnięcia ASTM D92 -36oC Temp. zapłonu ASTM D 97 204oC
Klasa lepkości SAE 75W90 Gęstość w temp. 15oC (59oF) ASTM D 1298 0,883 Lepkość w temp. 40oC (104oF) ASTM D 445 81 mm2/s Lepkość w temp. 100oC ASTM D 445 14,5 mm2/s Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 188 Temp. krzepnięcia ASTM D92 -48oC Temp. zapłonu ASTM D 97 200oC
Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 05-08-2014 o 19:31 Powód: Dodano
Miłośnik pizzy i samochodów włoskich