p.s.
Kod:
moje auto po upgradzie oprogramowania dostało mocy na zimnym silniku oraz zniknął problem falowania obrotów.
Jak sie okazało do czasu.
Byłem w warsztacie aby zobaczyc czy wtryski nie leją i mechanik w celu wyjecia listwy z wtryskami, rozłaczył elktromagnes wariatora.
Podłączył wtryski , zapomniał podłaczyć ten elektromagnes.
Wtryski spawdziliśmy, nie leją.
Rozłączył połączenia , zamontował listwę z wtryskami, podłaczył resztę, auto działa.
ale po krótkiej jeżdzie zapaliła sie kontrolka wtrysków.
Podpięcie kompa i błąd - braku połaczenia do elektromagnesu.
Błąd wykasowany ale auto zaczeło słobo działac na wolnych obrotach, po chwili zaczeło wachlować obrotami.
- Kasowanie parametrów silnika krokowego nic nie pomagało.
- No to szmatka i czyszczenie przepustnicy, fakt że troche tego brudu było.
- po wyczyszczeniu reset krokowego , start silnika i spokojne obroty biegu jałowego.
Z tego widać że ECU podczas zarejestrowania dopiero jakiegoś błędu rozpoczyna testy urządzeń i czujników.
A brudna przepustnica juz te testy nie przeszła.
- chyba odpowiedz na twój problem !!
krótko i na temat
-- do regulacji obrotów biegu jałowego nie słuzy srubka przy przepustnicy tylko dwa parametry w programie:
1. Idle speed actuator
2. Reset Idle speed controller
Parametr drugi słuzy do tej regulacji jesli był wyjmowany silnik krokowy.
Parametr pierwszy powinien byc stosowany jesli była czyszczona przepustnica lub była usunieta dziura w dolocie do przepustnicy.
-- 3. Reset Self adaptation parameters
wybranie tej operacji skutkuje skasowaniem parametrów adaptacyjncyh silnika i nauke ECU od początku.
Uwaga: to powyzej ( punkt 3 ) jest ważne jeśli silnik ma sprawny termostat i następuje włączanie wentylatora chłodnicy jak silnik pozostaje na biegu jałowym.
--