Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Reset parametrów adaptacyjnych ECU

  1. #1
    ViP Pirat drogowy Avatar szamacz
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GT 1.9 jtd
    Postów
    261

    Domyślnie [156] Reset parametrów adaptacyjnych ECU

    Witam, ostatnio wymieniałem MAFa i chciałem zrobić reset ECU za pomocą alfadiaga, jednak wystąpuje pewnien problem. A oto dokładnie jak postępuje:
    1. Odpalam alfadiaga i wybieram zakładkę Actuators --> Reset self adaptation parameters --> Start test, wszytsko to w pozycji kluczyka MAR
    2. Przekręcam kluczyk w pozycję wyjściową i czekam około 2 -3 minut.
    3. Odpalam silnik i ... no włąśnie pyrka dusi się i ledwo zipie przy bardzo niskich obrotach a następnie gaśnie :/ Mimo przygazowania obroty spadają nisko i gaśnie. I tak ze 2-3 razy aż w końcu obudzi się i normalnie odpali, jednak nie odczuwam żadnych zmian przy jeździe.
    Coś robię nie tak??
    Zauważyłem takżę że w alfadiagu jest opcja resetu przepustnicy, próbował ktoś tego?
    To co się liczy w życiu to szybkie dziewczyny i piękne samochody...

    AR 156 2.0 TS - była i jest dalej w rodzinie
    AR GT 1.9 jtd powered by Rperformance

  2. #2

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    p.s.

    Kod:
    moje auto po upgradzie oprogramowania dostało mocy na zimnym silniku oraz zniknął problem falowania obrotów.
    Jak sie okazało do czasu.
    
    Byłem w warsztacie aby zobaczyc czy wtryski nie leją i mechanik w celu wyjecia listwy z wtryskami, rozłaczył elktromagnes wariatora.
    Podłączył wtryski , zapomniał podłaczyć ten elektromagnes.
    Wtryski spawdziliśmy, nie leją.
    Rozłączył połączenia , zamontował listwę z wtryskami, podłaczył resztę, auto działa.
    ale po krótkiej jeżdzie zapaliła sie kontrolka wtrysków.
    Podpięcie kompa i błąd - braku połaczenia do elektromagnesu.
    Błąd wykasowany ale auto zaczeło słobo działac na wolnych obrotach, po chwili zaczeło wachlować obrotami.
    - Kasowanie parametrów silnika krokowego nic nie pomagało.
    - No to szmatka i czyszczenie przepustnicy, fakt że troche tego brudu było.
    - po wyczyszczeniu reset krokowego , start silnika i spokojne obroty biegu jałowego.
    
    Z tego widać że ECU podczas zarejestrowania dopiero jakiegoś błędu rozpoczyna testy urządzeń i czujników.
    A brudna przepustnica juz te testy nie przeszła.
    - chyba odpowiedz na twój problem !!

    krótko i na temat

    -- do regulacji obrotów biegu jałowego nie słuzy srubka przy przepustnicy tylko dwa parametry w programie:
    1. Idle speed actuator
    2. Reset Idle speed controller

    Parametr drugi słuzy do tej regulacji jesli był wyjmowany silnik krokowy.
    Parametr pierwszy powinien byc stosowany jesli była czyszczona przepustnica lub była usunieta dziura w dolocie do przepustnicy.


    -- 3. Reset Self adaptation parameters
    wybranie tej operacji skutkuje skasowaniem parametrów adaptacyjncyh silnika i nauke ECU od początku.

    Uwaga: to powyzej ( punkt 3 ) jest ważne jeśli silnik ma sprawny termostat i następuje włączanie wentylatora chłodnicy jak silnik pozostaje na biegu jałowym.

    --

  4. #4
    ViP Pirat drogowy Avatar szamacz
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GT 1.9 jtd
    Postów
    261

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie do czego służą poszczególne funkcje bo tego mi brakowało, ale nie do końca rozumiem czemu obroty spadają tak nisko po resecie. Jak mają się te testy przepustnicy do mojego problemu bo nie kumam. Po wymianie przepływki na nową spodziewałem się większych róznic zwłaszcza że stara miała już prawie 100tys km, a różncia jest prawie że nie zauważalna:/
    To co się liczy w życiu to szybkie dziewczyny i piękne samochody...

    AR 156 2.0 TS - była i jest dalej w rodzinie
    AR GT 1.9 jtd powered by Rperformance

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    tak to roche dziwne, ponieważ wielu uzytkowników pisało że przy wymianie MAF-a nie trzeba jeżdzic na kompa i dobrze im silnik działa.
    Jednak jak sie studuje fora specjalistyczne to kazda zmiana elementu, czujnika powinna skutkowac resetem parametrów adaptacyjnych.
    ECU musi widziec nowe parametry i do tych nowych parametrów musi dobrac eksploatacyjne parametry dla silnika.
    Biorac pod uwage twój przypadek, jeszcze bardziej jestem przekonany że wykonanie resetu adaptacji i otrzymanie w wyniku gorszych parametrów mówi nam o jednym, dalej cos jest żle.
    ECu po resecie wykonuje testowanie czujników ( to co czasami jest napisane na forum że kręci silnikiem krokowym ) i jesli nie może ustawić domyślnych parametrów to nie konczy diagnostyki, przełącza na tryb serwisowy.
    Efektem tego jest to co masz z silnikiem. ( przy założeniu że dobrze złozłeś MAF-a z powrotem , w końcu tutaj to filozofii dużej nie ma ).

    nie wiem co może byc jeszcze żle, ale zwykle jeśli to problemy z obrotami to "brudna " przepustnica w pierwszej kolejności.
    Ja bym wyczyścił przepustnicę , ale nie ruszaj silnika krokowego. Tam nie ma co czyścić.
    A potem znowu reset .

  6. #6
    ori
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Mógłby ktoś przypomnieć jeszcze raz procedurę wykonania resetu parametrów adaptacyjnych oraz silnika krokowego w alfadiagu.

    Chciałęm się spytać czy procedura resetu wykonywana przeze mnie jest dobra ??? Jak wy to robicie??

    - klikamy na zakładke reset Self adaptation parameters w alfadiagu czekamy aż test będzie completed
    - wyłączamy alfdiaga
    - przekręcamy kluczyk na off i czekamy 90 sek (nie wyciągając go ze stacyjki)
    - następnie kluczyk na Mar chwila i odpalamy
    - czekamy aż silnik pochodzi na biegu jałowym do nagrzania

    Pozdro dziękuje za odpowiedzi


  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    dokładnie jest tak jak napisałeś:-)

  8. #8
    Artur
    Gość

    Domyślnie

    Odgrzeję kotleta, powiedzcie mi proszę czy programem innym niż AlfaDiag mogę wykonać reset parametrów adaptacyjnych?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    alfaobd, fiatecuscan i examiner w aso

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - FES, alfaOBD,
    - diagnoskopy: Launch X-431, examiner.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów adaptacyjnych V6 24V
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 21:53
  2. Reset Parametrów adaptacyjnych.
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 18:29
  3. FES reset parametrów adaptacyjnych
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 10:42
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-05-2011, 20:56
  5. [164] Regulator ciśnienia paliwa + reset parametrów adaptacyjnych ML4.1
    Utworzone przez flup w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory