Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Problem po czyszczeniu EGR - auto kończy na lawecie:(

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie Problem po czyszczeniu EGR - auto kończy na lawecie:(

    Witam

    zaczne od początku - zapaliła się kontrolka silnika - motor control system failure - po czasie sama zniknęla ale zapobiegawczo sprawdziłem przepływomierz pod podpięciu pod kompa wyskoczył błąd - zbyt duzo powietrza juz zapomniałem jaki to był kod.. w kazdym razie błąd zniknął ale moj mechanik stwierdził ze dla pewnosci sprawdzimy jeszcze egr więc wyczyściliśmy egr - rzeczywiscie był nieżle zawalony ale po jego wyczyszczeniu zaczeły sie poważne komplikacje - kiedy wyruszyłem w trase okazało sie ze auto straciło swoja dynamike dla przykładu po wbiciu czy 2 czy to 5 biegu przy 2 tysiącach obrotu auto praktycznie sie toczy i nie przyspiesza jedynie po przekroczeniu 3 tys cos sie rusza ale do ideału daleko.. ok wiec zrobiłem tak z przymusu trase ok 80 km do poznana po przybyciu na miejsce auto postało ok 3 h po probie uruchomienia kicha - nie odpala rozrusznik ładnie kręci ale silnik nie łapie zapaliła sie ponownie kontrolka silnika dodam ze w trasie do poznana tankowałem paliwo nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.. aa wymieniona była tez miedziana uszczelka pod wtryskiem.. ma ktos jakies pomysły skad ten spadek mocy i czy ma to zwiazek z uziemieniem auta? wczorajsza wycieczka skonczyła sie na lawecie i 300 w plecy..

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    W twoim wypadku raczej zaślepiłbym egr to na początek. Zaślepka oczywiscie z dziurkami jak masz wersje mjtd. Podpiąc pod kompa, czy tam fesa (po znajomości, czy jak sam posiadasz) i sprawdzic co sie dzieje, podczas próby uruchomienia silnika.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biała
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 150
    Postów
    109

    Domyślnie

    oby sie nie okazało ze po wyminie uszczelki pod wtryskiwaczem cos sie nie popierdzielilo (rozkodował sie badz cos gorszego) , bo spadek mocy moze oznaczac ze szło na 3 garach , a czemu nie odpala to loteria bez kompa sprawdz czy masz wszystko dobrze podpiete przy układzie paliwowym przy pompie i czy nie zyga paliwem jak krecisz bo moze padł przewód a jak bedzie zapowietrzac to podpalane

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A jaki bład wywala?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Revol84
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Trzebiatów/Lublin
    Auto
    AR 156 1.8 T.Spark 1998rSprzedana. , Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2003r.Alfa 166 2.4JTD
    Postów
    223

    Domyślnie

    Sprawdź czujnik ciśnienia w kolektorze

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Najpierw by pasowało sprawdzić błędy, tak jak pisał Maciek a potem szukać dalej. Gdyby wtrysk źle działał to silnik by chodził nie równo i to raczej każdy rozpozna.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Zablokował Ci się EGR w pozycji otwartej. Stąd spadek mocy i problem z rozruchem. Polecam zdjąć cewkę EGR-u i sprawdzić czy w ogóle porusza się szpilka. Jak nie spaliło się uzwojenie to rozebrać i przeczyścić wg instrukcji z forum. Wszystko powinno wrócić do normy.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aquarius6
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    156 SW 1.9 m-jet Nero Metalico
    Postów
    64

    Domyślnie

    Okazało sie ze winna była zablokowana przepustnica - nie doprowadzała powietrza do silnika stąd problemy z rozruchem pytanie dlaczego była zablokowana? mechanik mowił ze miał problemy zeby ja otworzyc bo trzymało cisnienie.. swoja drogą to o ile sie nie myle ma ona udział tylko w gaszeniu silnika - odcięciu powietrza tak? a gdyby jej nie było? nie chce zeby taka sytuacja sie powtorzyła....auto udało sie odpalić ale pozostaje sprawa braku mocy obstawiamy ten nieszczesny egr - był bardzo zasyfiały to może dzięki temu szczelny a teraz po wyczyszczeniu moze przepuszcza nie wiem dzisiaj dam znac co było przyczyna bo auto ma byc gotowe.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Chyba coś ci sknocił przy czyszczeniu. Ciekawe, czy ową przepustnice przed ww. zdarzeniem też dokładnie wyczyscił.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    Hmm .. ostatnio czyściłem EGR i przepustnicę i sama przepustnica jest w stanie normalnie otwartym ... zatem musiał ją jakoś przyblokować na zamkniętym ...
    @ Mój ALF

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 19:36
  2. [156] Problem pomocy alfa odjechała na lawecie.
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 05-02-2011, 19:37
  3. problem po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:11
  4. po czyszczeniu przepływki problem
    Utworzone przez michal100 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 15:04
  5. [146]Problem po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory