Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Ciśnienie doładowania po wymianie turbo - 1.5 bar, czy nie za dużo? (po chipie)

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    nie pisze ze to wytrzyma ale tak to jest zrobione niestety, bład przeładowania bedzie dopiero po 3barach.
    U mnie 2.7 i wywala błąd.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Ciśnienie oleju zmierzone, na jałowym 1 bar, na wysokich (4tyś obr) 2.4 bar. Mogłoby być trochę większe na wysokich bo książkowo powinno być 2.5-3.0, ale chyba nie jest źle i nie ma co się martwić ciśnieniem.
    Jutro jeszcze porobię dokładne testy ciśnienia doładowania i zobaczę, może gdzieś się zgłoszę do wyregulowania turbo żeby dmuchało trochę mniej, ale myślę, że nie cisnąć go jakoś bardzo można bezpiecznie jeździć przy doładowaniu 1.5 bar?

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał dyymianek Zobacz post
    Ciśnienie oleju zmierzone, na jałowym 1 bar, na wysokich (4tyś obr) 2.4 bar. Mogłoby być trochę większe na wysokich bo książkowo powinno być 2.5-3.0, ale chyba nie jest źle i nie ma co się martwić ciśnieniem.
    Jutro jeszcze porobię dokładne testy ciśnienia doładowania i zobaczę, może gdzieś się zgłoszę do wyregulowania turbo żeby dmuchało trochę mniej, ale myślę, że nie cisnąć go jakoś bardzo można bezpiecznie jeździć przy doładowaniu 1.5 bar?
    To wszystko zależy od stanu twojej tutbopurchawki... jedni mają je zadbane i po chipie nic się nie dzieje a innym pada przy pierwszej jeździe na autostradzie (dużo też zależy od mapy i polotu kogoś kto mapę tworzył - chodzi o definicje limiterów głównie). Zależy jak ktoś dba o silnik, wymianę oleju, gaszenie samochodu po ostygnięciu zespołu tubo doładowania czy też delikatne traktowanie przy zimnym silniku. To wszystko razem bardzo wpływa na zużycie tego elementu i możliwości jakie da się wycisnąć z twojej jednostki napędowej po ewentualnym remapie. Pozdrawiam

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    ciśnienie masz ok. Producent podaje od 2,5-3 bar przy 4 tys obr.

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    To wszystko zależy od stanu twojej tutbopurchawki... jedni mają je zadbane i po chipie nic się nie dzieje a innym pada przy pierwszej jeździe na autostradzie (dużo też zależy od mapy i polotu kogoś kto mapę tworzył - chodzi o definicje limiterów głównie). Zależy jak ktoś dba o silnik, wymianę oleju, gaszenie samochodu po ostygnięciu zespołu tubo doładowania czy też delikatne traktowanie przy zimnym silniku. To wszystko razem bardzo wpływa na zużycie tego elementu i możliwości jakie da się wycisnąć z twojej jednostki napędowej po ewentualnym remapie. Pozdrawiam
    Turbo obecnie świeżo po regeneracji więc mam nadzieję, że nie będę musiał tego zbyt szybko wymieniać. Co do chipu to ciężko powiedzieć co tam dokładnie siedzi, kupiłem już po chipie i sprzedający twierdzi, że około 15-20KM więcej. Chip zrobiony tak, żeby mało palił i tak jest spalanie bardzo niskie a moc mocno zauważalna w porównaniu do zwykłej 115KM, którą mam również w domu. Także podejrzewam, że dawka paliwa zmniejszona a podkręcone na turbo i stąd te 1.5 bara.
    O silnik dbałem zawsze, staram się jeździć delikatnie dopóki silnik nie złapie temperatury i zawsze po nawet krótkiej jeździe czekam przed zgaszeniem.

    Wczoraj podczas pomiaru ciśnienia oleju zobaczyłem, że poci mi się turbo (wymienione 3 dni temu) na wężu powrotnym turbosprężarki. Podejrzewam, że wystarczy wymienić uszczelkę? Wiecie gdzie mogę taką uszczelkę zlokalizować aby od razu zakupić i wymienić?

    Uszczelkę wymieniam bez najmniejszej ingerencji w nic? Tzn odkręcam dwie śruby i zakładam nową uszczelkę, w wężu powrotnym nie powinno być oleju, a przynajmniej nie jakaś nadmierna jego ilość?
    Ostatnio edytowane przez dyymianek ; 13-03-2013 o 14:59

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jeżeli uszczelka przy bloku silnika to tylko ASO.

    Sam u siebie wymieniałem bo stara przy demontażu się rozwaliła (blaszka z 2 warstwami tworzywa).
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Nie nie przy bloku, od turbiny odchodzi taki wąż powrotny oleju, na zdjęciu zaznaczyłem miejsce pocenia.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130312_153842.jpg
Wyświetleń:	568
Rozmiar:	97.6 KB
ID:	88654

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Cytat Napisał dyymianek Zobacz post
    Chip zrobiony tak, żeby mało palił i tak jest spalanie bardzo niskie a moc mocno zauważalna w porównaniu do zwykłej 115KM, którą mam również w domu. Także podejrzewam, że dawka paliwa zmniejszona a podkręcone na turbo i stąd te 1.5 bara.

    To tak raczej nie działa że przycinasz paliwo a zwiększasz doładowanie. Z resztą niech się spece wypowiedzą

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    To by trochę dziwne było, żeby zmniejszać dawkę paliwa, a zwiększać ilość powietrza
    Dawka prawdopodobnie też została lekko zwiększona, albo przynajmniej nie ruszona.

  10. #30
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar goffer2
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Chorzów- SH
    Auto
    156 SW 2.5 V6
    Postów
    121

    Domyślnie

    Kumplowi dmucha 1.5 bara ale majac 220 kuni, co prawda to 2.4...

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. ciśnienie doładowania faluje 1,9 jtd
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 21:13
  3. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  4. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory