Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 1,9 jtd (CDTI) puszcza dymka na niebiesko po odpaleniu co to może być.

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie 1,9 jtd (CDTI) puszcza dymka na niebiesko po odpaleniu co to może być.

    Jak w temacie, mowa o oplu zefirze ale silnik ten sam co u nas 1,9 jtdM 120km ( 8V )

    Jak silnik odpalany pierwszy raz z rana nic się nie dzieje ale jak się delikatnie przytrzyma obroty w granicach 2 tys obrotów to tak jak by zaczął przebierać i widać niebieską chmurkę za autem. Po paru minutach przestaje i dymka przy podniesionych obrotach nie ma i równo pracuje.
    Co to może być? Uszczelniacze zaworowe czy gorsza opcja pierścienie?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Bardziej chyba wtryskiwacze? Identyczny objaw miałem ostatnio w HDI, okazało się że wtryski. Opisujesz że "przebiera" jak zimny i puszcza wtedy dymka,przy uszczelniaczach cały czas by brał olej i kopcił, ale równo by pracował.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Sprawdź turbinę. Ja gdy odpalam auto to nie puszcza chmury. Gdy na zimnym podgazuję, to faktycznie na niebiesko pusci. Później już nie mam takiej sytuacji. U mnie turbina idzie do regeneracji, bo puszcza olej...

  4. #4
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    luz zaworowy sprawdz, świece, przelewy wtrysków, korekty...zacznij od najprostrzych spraw. potem ewentualnie kompresje, wtryskiwacze, uszczelnienia zaworów itd


    pzd.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    znaczy wiecie, bardziej martwi mnie to przydymienie na niebiesko. Jak się odpali autko dymka nawet nie puści ani czarnego ani niebieskiego. Dopiero tak jak piszę, wejdzie w zakres ok 2 tys i nie równo pracuje do tego dochodzi niebieska chmurka, przechodzimy do ok 3 tys i niema dymka, silnik równo pracuje. Tylko ten zakres obrotów od ok 1500 do może max 2500 owocuje to nierówną pracą i niebieskim dymem. Test kompresji może być problem, mam tylko końcówki w miejsce świec żarowych a one mogą się nie wykręcić a nawet mogą się ukręcić. Jutro sprawdzę namacalnie luz na ośce turbiny.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Ja zawsze byłem przekonany żę jak na zimnym puszcza dymka na niebiesko to siedzą uszczelniacze zaworowe - uszczelniacze są twarde i nie uszczelniają tak i olej sobie spływa po zaworach do głowicy a jak są ciepłe, uszczelniacz staje się mięki i bardziej dopasowuje się do powierzchni zaworu i lepiej ją uszczelnia.

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    Sprawdź turbinę. Ja gdy odpalam auto to nie puszcza chmury. Gdy na zimnym podgazuję, to faktycznie na niebiesko pusci. Później już nie mam takiej sytuacji. U mnie turbina idzie do regeneracji, bo puszcza olej...

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    Ja zawsze byłem przekonany żę jak na zimnym puszcza dymka na niebiesko to siedzą uszczelniacze zaworowe - uszczelniacze są twarde i nie uszczelniają tak i olej sobie spływa po zaworach do głowicy a jak są ciepłe, uszczelniacz staje się mięki i bardziej dopasowuje się do powierzchni zaworu i lepiej ją uszczelnia.
    Ja mam turbo na 100% do zrobienia. I tak przy okazji będe zrzucał głowicę, bo mam 1 gwint świecy uwalony i pewnie jeszcze z 1 świeca jest przepalona. Wtedy wszystko sie okaże. Jednak u mnie nie ma problemu z obrotami. Wszystko chodzi elegancko. Oleju nie bierze. Turbo świszczy i się mega poci, jak pisałem....

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    156
    Postów
    118

    Domyślnie

    stawialbym na turbo, w drugiej mierze na uszczelniacze, z mojego punktu widzenia....

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    W moim focusie mam identyczny problem. Pewnie zbieg okoliczności, ale niebieski pierdek na zimnym powstał po "regeneracji" zawalonego katalizatora (czyt. wywalenie bebechów). Ale wydaje mi się, że turbo też zaczyna gwizdać i chyba u mnie też już turbo dochodzi

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    turbo dziś sprawdziłem, na wirniku luzów nie ma. Ale za to odma która idzie z pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza ( podobnie jak u nas w jtd ) była z oleju. Turbo według mnie odpada, upieram się przy uszczelniaczach, zobaczymy niedługo jak będzie wolna chwila odseparuję tą odmę i puszczę ją w dół poza filter i w tedy wyjdzie co jest grane.

Podobne wątki

  1. Puszcza dymka przy pelnym bucie
    Utworzone przez Jackieee w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 12:21
  2. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 16:43
  3. termostat do jtd 16V z CDTI...?
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 20:04
  4. [145] Po nocy po odpaleniu traci moc - po ponownym odpaleniu problem znika
    Utworzone przez krzyzie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 08:27
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-08-2009, 20:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory