Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Scięte opony od wewnątrz

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    No to teraz rozumie twoje podejscie do tematu . Kurde ale az w szoku jestem ze przy takim luzie nie miałes szumu .
    Też się dziwiłem że nie było żadnego odgłosu. Aż wydaje się to nie możliwe. Luz był bardzo duży.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Złoty Zobacz post
    Wytłumaczmy sobie coś. Kolega pisał, że ścina mu przód od wewnątrz. Przednie zawieszenie nie posiada żadnego macphersona, a wielowahaczowe zawieszenie z amortyzatorem. Macpherson pełni częściowo funkcję zwrotnicy i górnego wahacza i takie zawieszenie występuje z tyłu. Ścieranie obu kół z przodu od wewnątrz jest wynikiem w 95% rozwaloną zbieżnością (w tym przypadku przez rozwalony zawias). Po remoncie zawieszenie kolega powinien wymienić zużyte opony i pędzić na ustawianie geometrii, bo na krzywych oponach nie ustawisz jej dobrze.
    Jeżeli auto prowadzi się ok i masz nowe zawieszenie z ustawioną zbieżnością nie masz się czym za bardzo martwić.

    Jednak na twoim miejscu wymieniłbym opony i pojechał jeszcze raz na ustawienie geometrii. Zużyte opony od wewnątrz powodują, że koło ma tendencję do pochylania się do wewnątrz, przez co pochylenie kół na twoich obecnych, a nowych oponach może się różnić nawet o kilka dziesiątych części stopnia (zależnie od zużycia opon)
    Opona oponą, u mnie była ścięta a po zmianie amorów jak ręką odjął kąt prawidłowy. U kolegi opony są ścięte z obydwu stron, to dlaczego negatyw wychodzi tylko z jednej strony? Ja też bym jeździł i się nie przejmował skoro auto prowadzi się prawidłowo. Każdy z nas może mieć rację bo przyczyn może być wiele, trzeba by było sprawdzać wszystko po kolei.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  2. #22
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Powoli ,powoli . To ,że auto nie sciąga nie znaczy ,że zbieżność jest ok . Ja miałem zle ustawioną zbieżność po wymianie łożysk i nic nie sciągało bo obydwa koła były mniej więcej o ten sam kąt "zbieżne" do wewnątrz przodem . I połąpałem się jak pojechałem wyważyć do kumpla koła ( ale było już za pózno ) .

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Opona oponą, u mnie była ścięta a po zmianie amorów jak ręką odjął kąt prawidłowy.
    Mówisz o przodzie czy tyle? Z przodu amortyzatory nie mają żadnego wpływu na geometrię kół. Ewentualnie mogą podnieść/obniżyć auto a wahacze "demolują" kąty.


  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    w moim przypadku już znam przyczynę minimalnego negatywu z tyłu . Zmierzyłem dzisiaj na kanale dokładnie te dolne widełki amora co wchodza na nie drążki i jest rożnica pomiędzy starymi a nowymi amortyzatorami .W starym odległość do dziurek mocujących jest jakieś 9 cm w nowych blisko 11 cm ... Aż dziwne , że przy montażu tego nie sprawdziłem . Więc jakby ktoś montował amory z GT 3.2 to bedzie miał taka symboliczna różnice

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Mi tez scina przod i tyl... :/ na oponach mam takie kropki "aligment indicator/wskaznik zbierznosci":
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	hankook-new-kinergy-ex-150413-nm2.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	28.7 KB
ID:	203399

    Z przodu po wewnetrznej stronie tych kropeczek juz wcale nie ma, z zewnetrznej jest jeszcze ta glebsza.
    Z tylu jest troche lepiej ale tez zuzycie jest wieksze po wewnetrznej stronie. Poki co zmienilem tyl na przod zeby totalnie opon nie zajechajechac, a jak bede w polsce to zamienie jeszcze stronami. Dodatkowo opony zaczely sie lekko zabkowac z tylu.... ehhhh. Amortyzatory mialem przy ostatnim badaniu 70% przod i 50% tyl, gosciu mowil ze mozna jezdzic.


    Ostatni czas jezdzilem z cisnieniem w oponach 2,2-2,3 przod i tyl tak jak w serwisowce ale przeczytalem ze takie cisnienie moze sie przyczyniac do ciecia opon... wiec teraz mam 2,5 przod i tyl.
    Mozecie moze doradzic jak ustawic zbierznosc zeby ta sytuacje poprawic? w temacie 159 pisano zeby ustawic zbierznosc bardziej na plus.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli ścina opony od wewnątrz to masz za dużą zbieżność (koła są za bardzo skierowane do środka). Trzeba ustawić na rozbieżne - rozbieżność powinna wynosić ok. 1-2 mm. W warsztacie będą wiedzieli, jak się ustawia zbieżność w samochodach przednionapędowych.

Podobne wątki

  1. Zdarte opony od wewnątrz
    Utworzone przez Efka w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 04:39
  2. Zjada oponę od wewnątrz
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-11-2014, 14:03
  3. Zjada tylne opony od wewnątrz
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 21:51
  4. Tnie mi tylne opony od wewnątrz, możliwy zły kąt nachylenia
    Utworzone przez ~Safi~Alfa 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:16
  5. [159] Tylne opony ścierają się nierównomiernie - bardziej od wewnątrz
    Utworzone przez Colin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2009, 19:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory