Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Scięte opony od wewnątrz

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    alfa 156 1.9JTD 16V 2002r
    Postów
    6

    Domyślnie Scięte opony od wewnątrz

    Witam. Mam pytanie odnosnie scietych opon. Ostatnio zauwazylem ze moja alfa przez 10tys km sciela mi opony od wewnetrznej strony. Pytanie, czy moglo byc to spowodowane zniszczonym zawieszeniem ktore nadawalo sie do wymiany (gorne wahacze, drazki kierownicze) bo wlasnie to powymienialem ostatnio w swojej belli. Dlatego pytanie do was drodzy alfaholicy... Mam sie czym martwic, szukac jeszcze przyczyny scinania opon czy juz powinno byc wszystko wporzadku ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Nie no skąd ten pomysł, iż rozwalony zawias ma wpływ na zużycie opon? Kamaaaaan....

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał DonnieDarko Zobacz post
    Mam sie czym martwic, szukac jeszcze przyczyny scinania opon czy juz powinno byc wszystko wporzadku ?
    Ścinanie opon jest jest efektem złego ustawienia zbieżności kół. Najlepiej podjedź na sprawdzenie

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o ścinanie po wewnętrznej stronie kół to oczywiście przyczyną było rozwalone zawieszenie. W alfie nie ma regulacji kąta pochylenia koła.
    Jeśli zawieszenie jest zrobione to trzeba pojechać na geometrię (4 głowicową) i ustawić wszystko jak trzeba. Najpierw ustawia się tył a potem przód.
    Jeśli dalej kąt koła będzie nie właściwy, a jesteśmy pewni zawieszenia, to świadczyć to będzie o krzywej kolumnie McPhersona.
    (Wykluczam oczywiście krzywe felgi na kołach)
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    alfa 156 1.9JTD 16V 2002r
    Postów
    6

    Domyślnie

    No wlasne ciekawe jest to ze dwie przednie opony mam sciete od wewnatrz. Tyl wyglada jak nowy. Gdyby uszkodzona byla zwrotnica badz kolumna mcphersona to cielo by chyba tylko jedna opone. Chyba ze uszodzone bylyby obydwie...Dobrze mysle ?

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jak wymieniałeś tylko przód (zawieche), a tył nie, to wiadomo iż to raczej z przodu będą komplikacje po wymianie drążków/końcówek kierowniczych bez późniejszego ustawienie/skontrolowania zbieżności.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    alfa 156 1.9JTD 16V 2002r
    Postów
    6

    Domyślnie

    Moze zle napisalem... Historia byla taka ze jezdzilem sobie na pukajacych gornych wahaczach, pojechalem na szarpaki zeby zobaczyc co jeszcze mam do zrobienia okazalo sie ze drazek i koncowke drazka. Mechanik w trakcie wymiany zawieszenia zauwazyl ze opony sa sciete. Na nowym zawieszeniu przejechalem poki co 500km wiec do zniszczenia doszlo na starym zawieszeniu... Zbieznosc ustawiona zaraz po wymianie wyjezdzie od mechanika. Dochodzi kolejna kwestia taka ze gosc ktory robil zbieznosc stwierdzil ze lewe kolo jest zabardzo pochylone do wewnatrz a katy sa nieustawialne. Prawe niby miesci sie w granicach natomiast lewe juz nie. (1.50'). Wahacze nowe, samochod NIBY bezwypadkowy a tu taki klops. Nie wiem co o tym myslec wszystkim. Jakies pomysly, podpowiedzi?

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Te nowe wahacze to jakiej firmy?

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał DonnieDarko Zobacz post
    Moze zle napisalem... Historia byla taka ze jezdzilem sobie na pukajacych gornych wahaczach, pojechalem na szarpaki zeby zobaczyc co jeszcze mam do zrobienia okazalo sie ze drazek i koncowke drazka. Mechanik w trakcie wymiany zawieszenia zauwazyl ze opony sa sciete. Na nowym zawieszeniu przejechalem poki co 500km wiec do zniszczenia doszlo na starym zawieszeniu... Zbieznosc ustawiona zaraz po wymianie wyjezdzie od mechanika. Dochodzi kolejna kwestia taka ze gosc ktory robil zbieznosc stwierdzil ze lewe kolo jest zabardzo pochylone do wewnatrz a katy sa nieustawialne. Prawe niby miesci sie w granicach natomiast lewe juz nie. (1.50'). Wahacze nowe, samochod NIBY bezwypadkowy a tu taki klops. Nie wiem co o tym myslec wszystkim. Jakies pomysly, podpowiedzi?

    Kolego albo któryś wahacz ma jakiś wymiar nie teges, ale jest to mało prawdopodobne żeby aż tyle, a jeśli nie to krzywa kolumna McPhersona, ewentualnie felga.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    alfa 156 1.9JTD 16V 2002r
    Postów
    6

    Domyślnie

    Po pierwsze dzieki za zainteresowanie tematem PRE2ES.
    Nie moge pojac jednej rzeczy. Przyjmujemy ze faktycznie z lewej strony faktycznie kolo ma zly kat i przez to opona jest scieta. Dlaczego kurde obydwie sa sciete. Gdybym mial powiedziec ktora bardziej to ta z prawej storny gdzie kat pochylenia kola miesci sie w normie podobno. (1.01'). To jest dla mnie niezrozumiale...

Podobne wątki

  1. Zdarte opony od wewnątrz
    Utworzone przez Efka w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 04:39
  2. Zjada oponę od wewnątrz
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-11-2014, 14:03
  3. Zjada tylne opony od wewnątrz
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 21:51
  4. Tnie mi tylne opony od wewnątrz, możliwy zły kąt nachylenia
    Utworzone przez ~Safi~Alfa 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:16
  5. [159] Tylne opony ścierają się nierównomiernie - bardziej od wewnątrz
    Utworzone przez Colin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2009, 19:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory