Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: JTS – ustawienie rozrządu – mam wątpliwości… potrzebuję pomocy

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie JTS – ustawienie rozrządu – mam wątpliwości… potrzebuję pomocy

    Przepraszam za to, że może pytania są głupie, ale mam wątpliwości. Silnik jest składany na nowo, nie chciałam zaczynać od źle ustawionego rozrządu.

    Napiszę szczerze, to przerasta mnie, czujnik zegarowy, poległam. Doczytałam, że mała wskazówka pokazuje przesunięcie w mm, a duża w setnych. Z tego wynika, że przesunięcie wynosi 5mm ostatecznie… przed GMP. Wał pokrywa się ze znakiem pod nim. Nie wiem jak powinno być fabrycznie, ale z tego co widziałam to musi być chyba ileś przed GMP – tylko ile? Nie da się ustawić na równe 0?
    Nie wiem, jakie tam będą możliwości korekty samym wałem, bo to tak wyglądało, że ciężko ustawić, ponieważ potem spadała wskazówka – tłok szedł w dół. I był taki w sumie jeden punkt, kiedy stało stabilnie.
    - czy ewentualną różnicę należy korygować wałkami rozrządu?
    - 1 mm to jest ile stopni? I czy to się przekłada x2 na wałki rozrządu?
    - I czy ja w ogóle dobrze odczytuję wskazania czujnika zegarowego?
    - albo może pomiar nie był prawidłowo wykonany?

    Oglądając zdjęcia po raz n-ty i odtwarzając wydarzenia nabrałam jakiś wątpliwości…

    Tak, to było – zgodziło się na znakach pod wałem i potem na tej obudowie. Mechanicy patrzyli na krzywki i popychacze na ssącym i wydechowym:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1694.jpg
Wyświetleń:	642
Rozmiar:	70.3 KB
ID:	100481 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1698.jpg
Wyświetleń:	1369
Rozmiar:	68.0 KB
ID:	100486 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1696.jpg
Wyświetleń:	447
Rozmiar:	119.3 KB
ID:	100484 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1699.jpg
Wyświetleń:	431
Rozmiar:	102.5 KB
ID:	100487 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1695.jpg
Wyświetleń:	823
Rozmiar:	87.6 KB
ID:	100483Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1700.jpg
Wyświetleń:	385
Rozmiar:	98.2 KB
ID:	100488 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1697.jpg
Wyświetleń:	452
Rozmiar:	69.4 KB
ID:	100485 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1701.jpg
Wyświetleń:	695
Rozmiar:	93.5 KB
ID:	100456 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1702.jpg
Wyświetleń:	348
Rozmiar:	103.7 KB
ID:	100457 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1703.jpg
Wyświetleń:	405
Rozmiar:	90.1 KB
ID:	100458Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1704.jpg
Wyświetleń:	282
Rozmiar:	87.2 KB
ID:	100459 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1706.jpg
Wyświetleń:	251
Rozmiar:	108.1 KB
ID:	100461 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1707.jpg
Wyświetleń:	258
Rozmiar:	91.3 KB
ID:	100462Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1708.jpg
Wyświetleń:	258
Rozmiar:	88.2 KB
ID:	100463 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1709.jpg
Wyświetleń:	270
Rozmiar:	102.9 KB
ID:	100464 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1710.jpg
Wyświetleń:	318
Rozmiar:	77.4 KB
ID:	100465Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1711.jpg
Wyświetleń:	179
Rozmiar:	63.1 KB
ID:	100466 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1714.jpg
Wyświetleń:	269
Rozmiar:	97.1 KB
ID:	100467 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1715.jpg
Wyświetleń:	242
Rozmiar:	91.5 KB
ID:	100468 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1720.jpg
Wyświetleń:	256
Rozmiar:	123.2 KB
ID:	100469 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1721.jpg
Wyświetleń:	249
Rozmiar:	97.6 KB
ID:	100470 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1722.jpg
Wyświetleń:	237
Rozmiar:	92.1 KB
ID:	100471Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1723.jpg
Wyświetleń:	292
Rozmiar:	105.8 KB
ID:	100472 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1727.jpg
Wyświetleń:	252
Rozmiar:	98.4 KB
ID:	100473 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1728.jpg
Wyświetleń:	243
Rozmiar:	103.5 KB
ID:	100474Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1729.jpg
Wyświetleń:	266
Rozmiar:	106.5 KB
ID:	100475 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1732.jpg
Wyświetleń:	316
Rozmiar:	118.9 KB
ID:	100477

    Czy robić drugie podejście? Czy to ma znaczenie? Czy jest poprawnie?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 01-07-2013 o 22:33

  2. #2
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    nie jestem specjalistą od TS i JTS, ale moge pomóc Ci w tym jak sprawdzic ile to jest stopni
    sposób jest banalnie prosty,
    zmierz obwód kola pasowego, wynik podziel na 360, i wyjdzie ile mm to 1 stopien
    potem narysuj pisakiem skale przed znakiem na kole i już.
    poza tym jak masz zamontowane blokady to wał powinin chyba być w TDC.

    pzd.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie za bardzo rozumiem, z czym masz takie problemy?
    Po wkręceniu czujnika należy za pomocą klucza nasadowego powoli obracać wałem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara dotąd, aż wskazówka czujnika zatrzyma się.
    Wtedy tlok pierwszego cylindra znajdzie się w GMP.
    W tym położeniu wału korbowego należy zablokować wałki blokadami i założyć pasek.
    Następnie dla sprawdzenia poprawności ustawienia rozrządu należy wykonać 2 pełne obroty wału aż do ustawienia tłoka w GMP i przyłożyć blokady - wszystko ma idealnie pasować.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    nie jestem specjalistą od TS i JTS, ale moge pomóc Ci w tym jak sprawdzic ile to jest stopni
    sposób jest banalnie prosty,
    zmierz obwód kola pasowego, wynik podziel na 360, i wyjdzie ile mm to 1 stopien
    potem narysuj pisakiem skale przed znakiem na kole i już.
    poza tym jak masz zamontowane blokady to wał powinin chyba być w TDC.

    pzd.
    To nie jest takie proste, jak myślisz. Tu nie można zrobić zwykłej podziałki z równymi odstępami, jak kreski na termometrze.
    Zobacz w literaturze, jak się oblicza zespół tłok-korbowód, bo jesteś trochę zielony z tej dziedziny.

    A dla autorki tematu informacja.
    Według moich doświadczeń z ustawiania rozrządów w TS-ach, błąd w okolicach GMP na czujniku zegarowym wynoszący ok. 0,3 mm przekłada się na błąd ustawienia kół rozrządu o ok. 1 ząbek, czyli ok. 7,2 stopnia na wałkach rozrządu i ok. 3,6 stopnia na wale korbowym.
    Dlatego nawet nie myśl o wartościach błędu ok. 1 mm, bo to może spowodować błąd ustawienia nawet ok. 10 stopni.
    Po to masz czujnik zegarowy, żeby ustawić tłok do 0,01 mm.
    Na Twoich zdjęciach widać, że tam są jakieś kłopoty ze stroną ssącą. Na wyzerowanym tłoku blokada na wałku ssącym nie leży prawidłowo - wygląda na to, że wałek ssący ma niewielkie wyprzedzenie. To trzeba delikatnie skorygować.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 03-07-2013 o 07:09

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuję.

    Ale niestety mam znowu wątpliwości. Teraz mam problem z czujnikiem i z tym, że po założeniu paska bez blokad wału – przesuwają się wałki – wydechowy to widać było od razu, a czujnik zegarowy pokazuje tysięczne przesunięcie wału. Wygląda tak jakby mała wskazówka była poza zakresem. Nie mam pewności, że wał się nie poruszył.
    - z blokadami wałków jest taki problem, że dorobione śruby musiały być docięte. Ze względu na rozmiar pokrywy zaworów – na części ssącej są krótsze i nie można ich przykręcić. Śruby idą od dołu, więc trzymają blokadę. Na części wydechowej można przykręcić.

    1 pomiar:
    W porządku rozumiem, że czujnik mam po to, aby ustawić GMP na nim == 0 jak wał się zatrzyma, gdy tłok jest na górze. Tylko, że myślałam, że po założeniu paska trzeba sprawdzić, czy wał się nieznacznie nie poruszył. I, że to ma być do 0.01. Bo jak tylko GMP, to wskazówka się zatrzyma, gdy wał się zatrzyma, więc...
    Jeśli - chodzi o blokady, to krzywka pasowała idealnie na wałku wydechowym, który jest nowy. Nie widziałam, czy ten efekt na ssącym zależały od ustawienia wałka rozrządu, czy od stopnia wytarcia krzywki. Natomiast ssącego nie dało się ustawić tak by krzywka nr 2 pasowała idealnie, nawet przed założeniem paska. Tam chyba widać na oko, na zdjęciach ze zbliżenia, że stopień zużycia krzywki na cyl. 2 jest za duży, względem blokady, to chyba nie są setne, wznios krzywki nie pasuje idealnie do blokady. Ma za mały wznios. Całkiem możliwe, że każda krzywka ma inny wznios i Dx byłoby takie sobie. To nie są setne wytarcia, a dziesiętne, skoro widać po blokadzie. Wymiar naprawczy nie wiem jaki jest, 0.4 – 0.6 już kwalifikuje, ale czy jest powyżej 0.1, to nie wiem. Próbowałam mierzyć suwmiarką, ale są obłe i nie można zachować powtarzalnych warunków pomiaru (nie potrafiłam tego zrobić, powtarzalność była żadna). W końcu zdecydowałam, że dam nowy wałek ssący.

    Średnica koła pasowego wału w JTS == 148 mm, obwód wyliczony ok. 464.72 mm. Wychodzi 1 mm – ok. 1,29 stopnia.
    Na tym czujniku ta mała wskazówka ten 1mm to jeden jej pełny obrót na zegarze. Jak przestawić o 1 ząb na wale robi 3 obroty + – 0.01 – 3mm na wale to daje jakieś 3,87 stopnia na ząb. Blokady wtedy nie pasują. Na wałkach pewnie jest x2 == przesunięcia w stosowne strony.
    Tak wynika z moich obliczeń.

    2 pomiar:
    Dzisiaj – kolejna próba, tym razem z nowym wałkiem ssącym. W sumie to nie wiem, trzpień pomiarowy od pewnego momentu jest w górze, a wskazówka mała wciąż na zero, a może raczej poza zakresem? Może już dalej nie mierzy?
    - przed pomiarem ustawiłam małą wskazówkę na zero.
    - Wał nie był blokowany – w pewnej pozycji stało nieruchomo. Nie ma do JTSa blokady na wał – jest tylko na koło zamachowe, znalazłam w sieci. Nie mam takiej blokady. Nie wiem teraz czy ją kupić.
    - po założeniu górnej części paska – zegar pokazał nieznaczne wychylenie, ale widać, że wydechowy się przesunął, ssący mniej, ale nie plasowała się krzywka tak ładnie jak na początku. Jeśli widać, to nie są setne. I teraz nie wiem, czy trzpień pomiarowy podniesiony do góry nie pozwolił na pomiar, lub go wykonywał w niewielkim zakresie, bo się zablokował? Albo może ma za mały zakres pomiarowy? Czy wał się po prostu nie przesunął? Znaki na obudowie - jest szeroki, więc to nie jest precyzja rzędu 0.01.
    - potem jak został skorygowany wydechowy, to mechanik kręcił dwa obroty wałem i wtedy już krzywki nie zmieniały swoich pozycji, a czujnik powracał do pozycji wcześniejszej.
    - jeśli wał się poruszy - korekta wałkami nie bardzo wg mnie ma sens.
    - na żywo, na koniec ustawienie blokadowe wyglądało, że w porządku, na zdjęciach widać różnice.

    Nie wiem, czy trzeba znowu ustawiać od samego początku? Moim zdaniem coś jest nie tak, jeśli precyzja ma być taka duża. Nie mam chęci 3x tego ustawiać i prosić o to mechanika, bo już i tak przesadzam i w końcu może się zdenerwować. Ale kupuję nowe elementy, nie chciałabym, aby ECU musiało kompensować różnice, których może nie być. ECU skompensuje większe różnice, tylko, że wtedy będzie źle palił, może.

    Czy może zostać i nie będzie miało znaczenia?


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1743.jpg
Wyświetleń:	216
Rozmiar:	92.9 KB
ID:	100810 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1756.jpg
Wyświetleń:	193
Rozmiar:	92.3 KB
ID:	100823 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1757.jpg
Wyświetleń:	205
Rozmiar:	104.9 KB
ID:	100824 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1758.jpg
Wyświetleń:	193
Rozmiar:	106.2 KB
ID:	100825 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1759.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	93.7 KB
ID:	100826 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1760.jpg
Wyświetleń:	190
Rozmiar:	104.3 KB
ID:	100827 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1761.jpg
Wyświetleń:	204
Rozmiar:	81.6 KB
ID:	100828 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1762.jpg
Wyświetleń:	167
Rozmiar:	82.8 KB
ID:	100829 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1763.jpg
Wyświetleń:	169
Rozmiar:	78.5 KB
ID:	100830 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1764.jpg
Wyświetleń:	160
Rozmiar:	106.1 KB
ID:	100831 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1755.jpg
Wyświetleń:	168
Rozmiar:	86.5 KB
ID:	100822 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1754.jpg
Wyświetleń:	185
Rozmiar:	96.0 KB
ID:	100821 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1753.jpg
Wyświetleń:	165
Rozmiar:	99.9 KB
ID:	100820 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1744.jpg
Wyświetleń:	161
Rozmiar:	95.0 KB
ID:	100811 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1745.jpg
Wyświetleń:	156
Rozmiar:	96.4 KB
ID:	100812 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1746.jpg
Wyświetleń:	189
Rozmiar:	100.8 KB
ID:	100813 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1747.jpg
Wyświetleń:	157
Rozmiar:	85.3 KB
ID:	100814 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1748.jpg
Wyświetleń:	167
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	100815 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1749.jpg
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	58.2 KB
ID:	100816 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1750.jpg
Wyświetleń:	147
Rozmiar:	108.1 KB
ID:	100817 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1751.jpg
Wyświetleń:	147
Rozmiar:	100.4 KB
ID:	100818 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1752.jpg
Wyświetleń:	149
Rozmiar:	107.2 KB
ID:	100819 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_1765.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	76.8 KB
ID:	100832
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 05-07-2013 o 23:43

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie chcę podważać fachowości Twoich mechaników, ale z tymi zdjęciami coś jest nie tak.
    Na zdjeciach nr 7 i 12 dokładnie widać, że tłok jeszcze nie dotknął końcówki pomiarowej czujnika, bo mała wskazówka nie ma żadnego wychylenia i wskazuje 0
    Ten czujnik ma zakres pomiarowy od 0 do 5 mm, więc nie ma takiej możliwości, aby wyzerować tłok w GMP mając całkowiete zero na czujniku.
    No i tam coś z tą blokadą lub krzywka na wałku ssącym chyba jednak coś się dzieje.
    Może blokada nie jest doskonale wykonana lub rzeczywiście krzywka jest trochę wytarta.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Chyba to zależy od ustawienia początkowego małej tarczy. Trzpień pomiarowy był na dole, a jest w górze, więc się przesunął i zero było ustawiane, jak wał się zatrzymał. Wskazówka jest poza zakresem chyba potem, ta mała. Mechanik na początku cofał wał, a potem przesuwał w prawo, aż zatrzymał się, inaczej nie założyłby paska.

    Najwyżej sprawdzę ten czujnik na czymś innym, co się dzieje w pozycji 0 na małej tarczy jak dotknąć końcówki i czy można zablokować trzpień pomiarowy.

    Wałek ssący jest nowy, blokady pasują, więc chyba to sztuka dla sztuki.

    --------------------------

    Chodziło mi o to, że jeżeli można zablokować trzpień pomiarowy w pozycji podniesionej, to potem pomiar jest niepoprawny lub wcale go nie ma. I wtedy nie wiadomo, czy wał był w GMP, czy nie, po czujniku. Poza tym w czasie kręcenia wałem 2 pełnych obrotów (co widać po lokalizacji białego paska na pasku) przestawił się nieco wałek wydechowy – wtedy, więc nie pasowało idealnie. Jeśli miało być, tak jak napisałeś, że po kręceniu wałem dwóch pełnych obrotów ma pasować idealnie. To tak nie było. Mechanik mówił, że nieco może się przestawić, bo pasek się naciąga.

    Skończy się pewnie ponownym ustawianiem, ze zdjęciem paska od samego początku. Zobaczę jutro.

    Już raz było tak, że elektryk interweniował w sprawie rozrządu, mimo, że samochód chwilę wcześniej miał rozrząd wymieniany, a objawy mogły sugerować takie problemy.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 07-07-2013 o 15:55

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeszcze raz napiszę - " PO WYKONANIU 2 PEŁNYCH OBROTÓW MUSI PASOWAĆ IDEALNIE".
    Mechanik gada głupoty - nowy pasek się nie naciągnie od razu po przekręceniu 2 obrotów wałem.
    Pasek naciaga się minimalnie po przejechaniu ok. 1- 2 tys. km i wtedy dobrze jest to skontrolować i zrobić ewentualną korektę.
    Cały problem tkwi w tym, że w ustawieniu GMP położenie głównie wałka ssącego jest, mówiąc obrazowo" niestabilne i nawet minimalne ruchy, jakie się zdarzają podczas dokręcania kół rozrządu powodują, że po wykonaniu 2 obrotów występują drobne różnice.
    Trzeba robić dotąd, aż wszystko będzie idealnie pasowało.
    A co do czujnika to nie znam konstrukcji tego czujnika, który jest na zdjęciach, ale wszystkie czujniki, którymi dotąd się posługiwałem miały możliwość wyzerowania tylko dużej wskazówki, poprzez obrót tarczy głównej z podziałką 0,01 mm - tej białej zewnętrznej.
    Natomiast mała wskazówka z tarczą określającą pełne milimetry pozostaje zawsze w nieruchomym środkowym polu - w Twoim czujniku polu koloru niebieskiego - i nie ma możliwości jej wyzerowania.
    No czyba, że ten czujnik jest jakiejś nieznanej mi konstrukcji i ma przycisk (podobnie jak np. manometry) do wyzerowania obu wskazówek jednocześnie.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wykonanie blokad jest takie sobie ale bez przesady można na nich ustawić rozrząd, to nie rakieta na księżyć.
    - tłoki ustawiamy na 1 cylindrze w okolicy GMP i dopiero wtedy wkręcamy czujnik dynamometryczny.
    - wysokość trzpienia czujnika należy tak dobrać aby mała wskazówka wskazywała około 2 mm.
    - dopiero po takim ustawieniu ponownie, już dokładnie ustawiamy GMP, zawsze kręcąc w prawo wałem korbowym.
    - mała tylko dygresja, po ustawieniu rozrzadu napinacz ustawiamy na maksa, robimy dwa pełnie obroty, napinacz zwalniamy do położenia roboczego.
    - kolejne dwa pełne obroty i blokady muszą pasować.
    - zwykle pasuje idealnie wałek wydechowy, ssący z związku z dokręcaniem koła pasowego lekko odbiega od idealnego ustawienia.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-07-2013 o 10:13
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar Czerwin147
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Rybnik, Poland
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 jts Selespeed
    Postów
    22

    Domyślnie

    aczy blokady nie powinny być założone po stronie wydechu na drugiej panewce, a po stronie ssącego na czwartej ? Tak przynajmniej pokazuje Elearn. właśnie robie rozrząd w swoim jts'ie i jade według elearna. I w którą stronę mają być ustawione te blolkady ? czy wyżłobieniem w strone rozrządu (paska) czy w strone popmy paliwa ?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mają być założone tak, jak na zdjęciach Majki nr 3 i 4.
    Zresztą na blokadach pewnie masz napisane oznaczenia cylindrów S2 i W3 i trzymaj się tego, bo inaczej będziesz remontował silnik.

Podobne wątki

  1. [145] SKLEPY z CZĘŚCIAMI i WARSZTATY AR – lista
    Utworzone przez skrzat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-11-2009, 20:03
  2. AR 166 2.5 V6 – prośba o ocenę sytuacji
    Utworzone przez origin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-10-2009, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory